brandstofleiding

Forumindex Forums Techniek Cih brandstofleiding

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268785

    Ik heb een misschien wat idioot lijkende vraag. Maarruh…… wat voor brandstofleidingen horen er bij een 2.2E?
    In mijn circuitwagen zijn de leidingen binnen gelegd maar lijken me wat aan dunne kant.
    Als ik er de buitenmantel afstrip houd ik nog maar een dun adertje over, vandaar mijn vraag.

    #18258699

    6 tot 8 MM zou genoeg zijn gaat er meer om hoeveel druk je brandstof pomp opbrengt
    Leidingen van 10 tot 12 mm zou dus zinloos zij , het enige voordeel daarvan zou bij uitval van je brandstofpomp de drukopbouw kunnen zijn waardoor je nog enige kilometers zou kunne door rijden

    PS bij een Opel omega MV6 zijn de leidingen 7mm (dit als reverentie punt)

    #18258700

    als het zonder problemen op je injectierail past
    moet het geen problemen geven

    #18258701

    Gebruik altijd 8 mm. :thumbup :thumbup

    #18258702

    Die 8 mm, heb je dan over inwendig of uitwendig? Die er nu in ligt, ziet er super solide uit, maar het is meer kunststoffen bescherming dan daadwerkelijk binnendiameter. Die is zo achterlijk dun dat de slang vanaf de originele drukregelaar op de buitenmantel van de net genoemde leiding is vastgezet om hem passend te houden. :shock: Hmmm…. nie goed hè !?

    #18258703

    inwendige maat is dan 8 mm

    #18258704

    Mooi! :D ga ik eens ff op mijn gemak goegelen waar ik die het best vandaan kan halen. Omdat de leidingen binnenin liggen wil ik ze extra beschermd hebben om dat er tijdens het transport van en naar het circuit van alles in de auto meereist, gereedschapskistjes, bokken, wielen, krik, etc.
    Denk dat ik er maar een flexibele buis van 19 mm over heen schuif, just in case.
    Maar bedankt voor jullie antwoorden! Heb ik tenminste een richtlijn en iets om mee aan de gang te gaan! :thumb :thumb :thumb

    #18258705

    Je hoeft niet ver te zoeken
    Dit is dubbel gewapend slang (zie link)

    http://www.rs-jachttechniek.nl/brandstofslang/brandstofslang-8mm-p-8599.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18258706

    Wat?

    Koop nou maar een koperen leiding, ben je gelijk klaar.
    Simpel!!! king:

    #18258707

    Wordt koperen leiding goed gekeurd voor autosport?

    #18258708

    Hey RamSwa72, kei leuke site! Heb ook nog andere leuke dingen gevonden voor aantrekkelijke prijzen! Zoals de plastic accubakken. een stuk goedkoper als de polyester exemplaren uit de rally- en raceshops, maar dit even terzijde. Dit is idd wel de slang die het gaat worden waarschijnlijk. :thumb thanx!!

    #18258709

    De onderdelenboer kan je ook gewoon aan gewapende slang helpen.
    Ik heb toen een rol van 10 meter gekocht voor 50 euro.
    ….edit…dit was staal omvlochten slang

    #18258710

    Toppie , daar is deze site ook voor he om elkaar te helpen :jerry

    #18258711

    Een koperen leiding is er voor eeuwig, een brandstof slang is beperkt houdbaar. :thumb :thumb

    :jerry

    #18258712

    Maar niet geschikt KNAC (autosport) keuring
    Als een koperen leiding knikt gaat deze ook lek dus bij een crash niet geschikt voor autosport
    En als koper geschikt en duurzaam zo zijn had de hele auto industrie wel koper gebruikt , Maar dit is niet het geval 99% is het kunststof of rubber met een mantel!
    Een rubberen slang met CE ISO 7840 A1 keur is bestand tegen knikken, pletten , rekken en zelfs enige minuten tegen brand schade!

    Maar ik als leek ken er ook naast zitten,……………

    #18258713

    Sinds het ongeluk van Niki Lauda 1976, zijn de regels wel aangescherpt.

    En kunstof of een rubberen leiding weegt minder dan koper, vandaar dat de gehele auto industrie het gebruikt.
    Tja, in dit geval gezien dat hij rijd onder KNAC regels, zou ik ook kiezen voor de CE ISO 7840 A1.
    Nog efkes vragen bij de KNAC of deze voldoet? ;)

    #18258714

    Die slang die Fearless bedoelt was ook die in eerste instantie in gedachte had. Heb ooit een circuit-auto gekocht die in Nederland en België, Duitsland weet ik niet zeker, aan diversen kampioenschappen deelgenomen had. En die had ook de diversen keuringen doorstaan met die gewapende slang.
    En wat de levensduur van zo’n rubberen slang betreft; die zal wellicht langer zijn dan menig onderdeel aan de wagen of de wagen zelf. Als het mis gaat kan het zo bekeken zaak zijn natuurlijk.
    Het is immers geen klassieker bestemd voor het nageslacht, hè.
    Ik sprak pas nog iemand die nam kunststof luchtleiding als benzineleiding!

    #18258715

    Al bericht gehad van die KNACcers?? ;)

    :jerry

    #18258716

    Ik hoorde van mijn maat, die in Nederland, Belgie en Duitsland deelnam aan het EK rallycross, een paar jaar terug, dat alles op dat niveau FIA-gehomologeerd moet zijn. Dus met die mooie rooie of blauwe alu- koppelingen en de juiste tekentjes der in.
    Ik echter, ga niet verder dan het regionale VAS-kampioenschap in Belgie.
    Daar schrijven ze nu voor dat de brandstofleidingen van een brandvrij materiaal moet zijn en in de bestuurdersruimte koppelingsvrij en uit één stuk.

    #18258717

    En Jethro, met die 8 mm inwendige slang zit het echt wel goed, denk ik.
    Ik nam gisteren de leiding los van de galerij voorin en van de brandstofdrukregelaar achterin, en daar bleken de aansluitingen mooi 8mm uitwendig te zijn! :jerry Dus dat nieuwe slangetje van 8 inwendig past daar heeeeeel mooi op! :thumb king:

    #18258718

    Meten = weten. ;) king:

    :jerry :thumb

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.