Brandstofdrukregelaar

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Brandstofdrukregelaar

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222227

    Even een vraagje:

    Ik heb me een instelbare brandstofdruk regelaar gekocht,
    ene zonder klokje waar je de druk op kunt aflezen.

    Nu is mijn vraag, hoe krijg ik hem nu op 3 bar afgesteld (ik wil met inrijden gewoon de standaart druk aanhouden)

    Misschien dat die sportieve C20XE racers hiero me daar meer info over kunnen geven??

    Instelbereik is 2 tot 4,7 bar

    Het betreft deze regelaar, gekocht via Ebay:

    #17685450

    brandstof druk meterlenen bij een garage / dealer

    Willem

    #17685451

    Ik werk zelf in een garage, dus komt goed uit.

    Maar waar moet ik die druk nu meten dan?

    In de rail zelf?

    #17685452

    blauwe injectoren en een lexmaul?

    wat voor blok is dit?

    #17685453

    Dat zijn dis injectoren,vandaar ook 3 bar brandstofdruk;)

    #17685454

    indd.

    C20XE M2.8 uit ’93

    Is er iets mis dan met die injectors?

    #17685455

    nee persoonlijk heb ik de beige wel m2.5 heeft maar 1 gaatje voor sproeien,als die dicht zit merk je dat gelijk en met de blauwe 4 gaatjes(geloof ik) niet.. en ja brandstof druk meet je OP het ventiel op de rails.. zwarte dop rechts op foto/rials.. wel met 2200+ toeren meten ivm vacuum

    of een stuk slang,aansluiting klem (die op een autoventiel past:thumbup) en een vloeistof druk meter,beetje magazijn man kan daar zo aan komen…. altijd testen en DEMONTEREN anders PLOF:cry

    #17685456

    Oh dus daar is dat ventiel voor:hmmz

    Dan is het wel makkelijk te doen ja.

    Ik werk zelf in een garage, dus drukmeter kan ik wel aankomen.

    Wat bedoel je met altijd testen en demonteren??

    #17685457

    ik denk dat mattemaker je injectoren bedoeld?

    #17685458

    Als dat zo is snap ik het verhaal niet helemaal.

    Injectors testen?
    Weer demonteren?

    #17685459

    nee nee.. je:P wil de brandstofDRUK afstellen..
    het metertje dat je of de rails plaatst om te meten, kan je beter niet laten zitten.. (of je moet er 1 kopen die je wel kan laten zitten)

    ik heb het al 2 ja 2 keer zelf meegemaakt.. jaja ik ben erg eigenwijs

    test rondje rijden(of meerdere) plof meter uit elkaar/lekken.. waarvan 1 van snap-on :cry
    dat geeft een zooi.. :cry kunnen maar tijdelijk gemonteerd worden..
    snapte de 1ste keer al niet waarom het slangetje zo kort was..:vertag:jerry

    #17685460

    Ah kijk, das duidelijk.

    Haha,

    Nej ik meet gewoon direct na het starten de druk, dan instellen, meter er weer af.
    Ik laat hem naderhand op de bank bijstellen. Dan word gelijk de computer ge-re-mapt.

    Dank voor de info!

    Maikel

    #17685461

    in plaats van 2200 toeren draaien kan je ook gewoon de vacuum slang los trekken,

    dan zie je ook de max druk die de regelaar geeft. (+0.5 bar)

    aha duidelijk blauwe hoort dus bij dis injectoren..

    #17685462

    Oh dat is nog beter, dat ik niet meteen 2200 toeren hoef te maken;)
    Blok is hagelnieuw, dus ff rustig stationair laten draaien is geen overbodige luxe.

    #17685463

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    in plaats van 2200 toeren draaien kan je ook gewoon de vacuum slang los trekken,

    dan zie je ook de max druk die de regelaar geeft. (+0.5 bar)

    aha duidelijk blauwe hoort dus bij dis injectoren..

    Wat bedoel je eigenlijk nog met deze zin:
    dan zie je ook de max druk die de regelaar geeft. (+0.5 bar)

    Hoe bedoel je dat met die 0.5 bar?

    #17685464

    De druk die hij stationair heeft + 0,5 Bar = de druk die hij bij vollast heeft.

    Dit geldt alleen voor de standaard druk regelaar, dit is afhankelijk van de diameter van de druk regelaar en de vacuüm die de motor geeft bij stationair.

    #17685465

    dus dat gaat in mijn geval niet op?
    Dat is geen std drukregelaar meer.

    Het beste wat ik kan doen is dus: motor laten lopen. vacuumslang van bdr los. en dan druk meten/instellen??

    #17685466

    origineel gepost door GSI Racer
    dus dat gaat in mijn geval niet op?
    Dat is geen std drukregelaar meer.

    Het beste wat ik kan doen is dus: motor laten lopen. vacuumslang van bdr los. en dan druk meten/instellen??

    maakt niks uit.
    zal misschien geen 0,5 zijn.
    maar je ziet wel de druk die in vollast aanwezig is

    #17685467

    ja sorry, maar ik begrijp het echt niet:P

    Aangezien ik toch aardig technisch ben.

    #17685468

    origineel gepost door GSI Racer
    dus dat gaat in mijn geval niet op?
    Dat is geen std drukregelaar meer.

    Het beste wat ik kan doen is dus: motor laten lopen. vacuumslang van bdr los. en dan druk meten/instellen??

    gewoon alsnog vacuum slang los trekken en afstellen op max druk.

    je kan het altijd testen door de vacuum slang aan te sluiten aan aan de gas hendel te trekken dan zie je het verschil tussen vacuum en geen vacuum wat 0.5 bar zou moeten zijn…

    ik heb ook een andere regelaar op mijn c20ne en daar is het wel gewoon 0.5 gebleven..

    aangezien deze op de originele rail past zal de diameter wel hetzelfde zijn (denk ik)

    #17685469

    wellicht kan ik wat licht in je uisternis scheppen gsi racer.

    wat men bedoelt is dat je stationair zo’n 2,8 tot 3,0 bar brandstof druk hebt orgineel van opel uit. geef je gas komt hier +/- 0,5 bar bij dus dan krijgt je als je optrekt met de auto 3,3-3,5 bar brandstof druk ingespoten.

    door middel van het vacuumsysteem drukt hij het membraam waardoor je auto bij stationair toerental 0,5 bar minder heeft.

    ik hoop dat ik het zo een beetje heb uitgelegt voor je.

    #17685470

    origineel gepost door svdk20
    wellicht kan ik wat licht in je uisternis scheppen gsi racer.

    wat men bedoelt is dat je stationair zo’n 2,8 tot 3,0 bar brandstof druk hebt orgineel van opel uit. geef je gas komt hier +/- 0,5 bar bij dus dan krijgt je als je optrekt met de auto 3,3-3,5 bar brandstof druk ingespoten.

    door middel van het vacuumsysteem drukt hij het membraam waardoor je auto bij stationair toerental 0,5 bar minder heeft.

    ik hoop dat ik het zo een beetje heb uitgelegt voor je.

    bijna toch?

    als de dis moter zoals hier 3 bar origineel krijgt moet hij stationair op 2.5 bar afgesteld worden zodat hij bij volgas 3 bar geeft.

    #17685471

    Klopt.

    C20XE M2.5 heeft bij vol last 2,5 bar.

    Stationair 2,0 bar.

    #17685472

    origineel gepost door mattemaker
    nee persoonlijk heb ik de beige wel m2.5 heeft maar 1 gaatje voor sproeien,als die dicht zit merk je dat gelijk en met de blauwe 4 gaatjes(geloof ik) niet.. en ja brandstof druk meet je OP het ventiel op de rails.. zwarte dop rechts op foto/rials.. wel met 2200+ toeren meten ivm vacuum

    of een stuk slang,aansluiting klem (die op een autoventiel past:thumbup) en een vloeistof druk meter,beetje magazijn man kan daar zo aan komen…. altijd testen en DEMONTEREN anders PLOF:cry

    Idd ik heb ook beige injectoren op een dis motor.

    #17685473

    Kijk dat is beter zo:cool:

    Dus gewoon de vacuumslang laten zitten, en dan op 2,5 bar afstellen?
    Beetje gas bij geven, en dan moet hij naar 3 bar gaan?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.