Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Brandstof meter
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
7 september 2012 om 21:47 #17252089
Hallo Allemaal,
Ik rijd in een Vectra B1 hb 2.0 uit 1998.
De auto rijdt prima, maar heeft een aantal kleine dingetjes…niet belangrijk, maar wel irritant.
Mijn brandstof meter geeft de hoeveelheid benzine niet goed aan.
Als er nog zo’n 20/25 liter in de tank zit, geeft de meter al aan dat de tank leeg is, en gaat het waarschuwingslampje branden.
Niet heel erg, maar wel vervelend.
Kan iemand mij vertellen hoe dit wordt geregeld?
Is het gewoon een vlottertje, of gaat dat elektronisch ?
Is dit (zelf) te repareren (schoon maken), of is dat zo duur of moeilijk, dat je er beter niet aan kunt beginnen ?Alvast bedankt,
Stefan7 september 2012 om 21:52 #18064678Tankmeter: Waarschijnlijk vlotter in de tank niet helemaal fris inderdaad..
– Vlotter is te bereiken via het luik onder de achterbank, liefst een beetje een lege tank..
Willem
7 september 2012 om 21:57 #18064679Hallo Willem,
Weer zo’n snelle reactie..
Kun je me zeggen, of het veel werk is (voor iemand met twee linker handen), of is het een makkie.
Misschien een (lichte) uitleg over hoe het moet ???Groet,
Stefan7 september 2012 om 21:58 #18064680Goed te doen, enige opstakel zijn de benzine leidingen die wat tegen willen stribbelen bij het losklippen, en de ring om de tankdeksel.
Willem
7 september 2012 om 22:13 #18064681Ik las hier dat iemand tank reiniger had gebruikt, en dat toen de problemen verholpen waren.
Is dat een optie, en zo ja …hoe werkt dat ?
Kun je dat gewoon aan je brandstof in je tank toevoegen, of moet je daarvoor de heleboel uitbouwen.Je ziet…ik ben een leek…:)
Groet,
Stefan7 september 2012 om 22:15 #18064682Zal niet werken op zo’n vlotter..
Gewoon op de sloop gaan oefenen om deze te demonteren, en dan bij jezelf het meegebrachte exemplaar monteren..
Willem
7 september 2012 om 22:31 #18064683Het is wel vreemd..
Als ik helemaal vol tank, geeft de meter ook vol aan…dus niet 52 of zo, maar vol.
Vervolgens loopt de meter sneller terug , dan ik benzine verbruik.8 september 2012 om 10:52 #18064684Heb dat zelf ook maar dan in mindere mate. Als de tank op 30L staat kan er hooguit 24-25 liter bij en dan is ie ook echt vol. Hij lijkt op de meter dus wat onzuiniger dan in werkelijkheid. Als het niet teveel irriteert zou ik het gewoon laten zitten.
Mocht het echt irriteren kun je inderdaad de vlotter nakijken maar rommelen in je tank op die plek stinkt vreselijk. Heb ooit een keer de pomp vervangen en da’s geen pretje om te doen. Je moet dan de tank liefst ver leeg hebben zodat het wat minder stinkt en vooral niemand in de buurt die rookt. Ook even de accu loskoppelen. Klein vonkje = einde vectra als je pech hebt. ;)
8 september 2012 om 14:44 #18064685Die van de TS geeft 0 aan vanaf de helft begrijp ik uit de tekst??
ik heb dat soms als ze net het rood in kruipt, zet je m af, en als je m dan weer aanzet blijft de meter op 0 en knippert mijn lampje, keertje Contact aan en uit verhelpt dit dan.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.