branden oliedruklampje opel astra g 1.6 8v 2003

Forumindex Forums Modellen Astra branden oliedruklampje opel astra g 1.6 8v 2003

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Hoi,

Ik zit al weer een paar jaar op dit forum, maar schrijf eigenlijk nooit een bericht. Vind het leuk om te lezen en hier iets uit te leren.
    Ik ben Marcel, bouwjaar 1975 en werk bij de overheid. Vind het oa leuk om te klussen aan auto’s.

Heb zelf een astra g station 1.6 v8 uit 2003. 98000 km op de klok. Als ik de auto start dan zie ik dat het oliedruklampje een sec of 8 blijft branden en daarna uit gaat. Dit heeft ie nooit eerder gedaan. Heb vorigeweek de olie plus filter vervangen voor dezelfde olie 5w40. Na een paar dagen zag ik dat het lampje bij een koude start bleef branden. Bij een warme start gaat ie gelijk uit.
    Zou de oliepomp kunnen zijn of de schakelaar?

Weet ook niet of dit een bekend probleem is.

Heb je je oliepeil al gecontroleerd? Zit je filter verstopt?

Meestal komt dit omdat er te weinig olie in zit, of omdat de rubberen o ring tussen de aanzuigbuis en de oliepomp is gaan lekken.

oliepijl is goed. Staat op max. Filter is pas vervangen.

Hoe kan ik die o ring controleren?
    Hoe kan ik de werking van de oliepomp (laten) controleren. Is dat veel werk bij deze motors?

Zou het de oliedruksensor niet kunnen zijn?

bleek dat de oliedrukschakelaar stuk was.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.