Bout multiriempoelie pakt niet meer x16xe

Forumindex Forums Modellen Corsa Bout multiriempoelie pakt niet meer x16xe

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #18093674

    een m12 is 12mm dus 1,2cm dik ja
    deze bout kan je gewoon bij de dealer halen, gewoon vragen voor een centrale krukasbout x16xe ( zitten trouwens in diverse motoren )


    @trashmetal

    ik ben al n dikke 7 jaar monteur en hoofdzakelijk met opel bezig,
    ik ben nog nooit in een recente motor ( vanaf eind 80er jaren ) een 6kant tegen gekomen…

    #18093675

    http://www.fsrs-opelwebshop.nl/krukasbout-torx-m12x62-oe-ref-614932.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    dit is iig de bout die erin zou moeten
    OEM nr 614932

    #18093676

    Dat is de bout ja, ik ga zo eens een nieuwe halen bij de opel garage.

    En als die echt niet past?

    Kun je schroefdraad van krukas opnieuw tappen?
    Of een dikkere stevige bout die iets langer is?

    #18093677

    Je hebt gewoon een te dunne bout. ;) En als je nog niet overtuigd bent, kijk even met een lampje naar het schroefdraad in de krukas, zie je het gauw genoeg toch?

    #18093678

    Ik ga zo eventjes een nieuwe halen , dan weet ik het zeker.

    #18093679

    Als ik het verhaal zo lees weet ik het zeker ;)

    #18093680

    Hahaha ik hoop dat je het zeker weet :jerry

    Anders is er toch echt wat met de krukas denk ik :thumbdown

    #18093681

    Heb de bout zojuist opgehaald.

    Hij ziet er op het oog zeker iets langer uit, en iets dikker denk ik :jerry

    Ga rond 12u naar de sleutelplaats, dan zal ik eens even proberen

    #18093682

    @otdh wrote:

    een m12 is 12mm dus 1,2cm dik ja
    deze bout kan je gewoon bij de dealer halen, gewoon vragen voor een centrale krukasbout x16xe ( zitten trouwens in diverse motoren )


    @trashmetal

    ik ben al n dikke 7 jaar monteur en hoofdzakelijk met opel bezig,
    ik ben nog nooit in een recente motor ( vanaf eind 80er jaren ) een 6kant tegen gekomen…

    dat kan torx is ook het meest gebruikt
    maar ze zijn er wel
    de link is geen torx en komt van een recente motor

    #18093683

    En zittie al??

    #18093684

    :sleeping

    #18093685

    Blok ligt erin:jerry

    Was dus de bout van het nokkenasriemwiel in de krukas aant duwen hahaha. Daarom paste hij niet hahahahaha

    Moet alleen nog de mantzel erop, uitlaat en radiator.

    Ik ga nog een uurtje door en dan ga ik morgenvroeg verder

    Ooh ik voel me dom hahahaha

    #18093686

    :jerry :jerry :jerry :jerry

    Nee, grapje Tof dat je poelie weer goed vast zit,
    Succes met de verdere opbouw :thumb

    #18093687

    :jerry

    Ja ik ben ook blij. Blok ligt erin.

    Morgen nog ff onderste deel uitlaatspruitstuk, luchtfilterbak en bobine/bougiekabels.

    En dan kan hij gestart worden. Zometeen vroeg slapen, dan is het ook sneller morgen haha :jerry

    Alweer bedankt voor de hulp

    Zonder opelforum ben je niks! :jerry

    #18093688

    :thumb :D

    #18093689

    M12 betekend 12mm doorsnede inderdaad.

    dusja, een M12 bout erin draaien.

    @ trashmetal: Dat is een bout van en oude C16NZ motor, in de 16kleppers hebben allen torx

    De oude 6kant hoeft ook mindervast bij de 8kleppers en is om die reden geen rekbout, en mag je meermaals gebruiken.
    Ik heb ook een 6kant in de Ascona Smallblock motor..

    Deze zou ik niet gebruiken bij een 16kleppermotor..

    Willem

    #18093690

    waar mij het om ging is dat otdh zei dat er geen enkele motor
    na eind jaren 80 een 6 kant heeft, da’s niet waar
    en op ebay worden ze ook aangeboden van nieuwere motoren

    #18093691

    Deze bouten mag je niet gebruiken op de nieuwere motoren, en dit is ook niet raadzaam, opdat deze bouten kunnen breken bij het op spanning trekken.

    de bouten van de 8kleppers (ook de X16SZR en Z16SE t/m 2001 kunnen gewoon deze 6kant bout hebben) gaan minder vast als bij de 16kleppers.

    zou ze dus niet monteren op een 16klepper..

    Willem

    #18093692

    Mee eens ;) :thumb

    #18093693

    @ Willem.

    Mijn auto is van 2003 motor is denk ik dan ook van 2003? hoeft niet natuurlijk, maar je schreef tot 2001.. Heb een Z16SE motor en daarin zit ook nog de 6 kant, ik schreef 12kant, maar was mijn fout, :)

    Ben hele dage met VW bezig dus haalde het door elkaar!

    Jaja, VW monteur en dan opel rijden :D Omdat het gewoon mooiste merk is en zal blijven! :)

    #18093694

    @darknight2003 wrote:

    @ Willem.

    Mijn auto is van 2003 motor is denk ik dan ook van 2003? hoeft niet natuurlijk, maar je schreef tot 2001.. Heb een Z16SE motor en daarin zit ook nog de 6 kant, ik schreef 12kant, maar was mijn fout, :)

    Ben hele dage met VW bezig dus haalde het door elkaar!

    Jaja, VW monteur en dan opel rijden :D Omdat het gewoon mooiste merk is en zal blijven! :)

    Ik snap het wel
    lijkt me best ego strelend om het zo te zeggen :D
    al die kapotte vw’s die binnenkomen
    en na werk weer probleemloos naar huis met de Opel :jerry

    #18093695

    Ik had antwoord gegeven op Trash zijn antwoord..

    Willem

    #18093696

    @willem
    Ja maar ik vroeg me het gewoon af. Was niet aanvallend bedoeld, sorry als dat zo overkwam.


    @trashmetal
    ,

    Haha ja voelt eigenlijk wel goed ja haha, Heb er nog niks aangehad op ECU na en onderhoud (en de multiriem spanner)

    Maar ik vind VW nou ook niet echt slecht, ja de laatste modelletjes vanaf 2004 hahaha.. Golfjes 1 2 en 3 blijven gewoon lopen net als de oudere passats e.d. Wij doen eigenlijk heel de VW groep,
    Ik zeg altijd: Een VW is een afgekeurde Audi, Seat afgekeurde VW en een Skoda een afgekeurde Seat :jerry :jerry :jerry

    Toch blijf ik bij OPEL!!!

    #18093697

    Ik had al zo’n vermoeden dat je de bout voor de nokkenas had :P Mooi dat het achteraf dus weer meevalt, zoiets is de meesten al wel eens overkomen :thumb

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.