Bout deurvanger afgebroken(Astra F)

Forumindex Forums Modellen Astra Bout deurvanger afgebroken(Astra F)

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Vandaag wilde ik bij mijn Astra F de deurvanger(dat ding aan de carrosserie waar je deur in valt) even loshalen ivm roest daarop.

Een bout is echter afgebroken, en zit nu in dat metalen plaatje erachter. En daar moet ie uit.

Heeft iemand enig idee hoe je een beetje eenvoudig bij dat metalen plaatje komt?

Volgens mij kan je daar nooit achter komen, is dubbelwandig.
    ( Heb je m’n mail trouwens nog gehad? )

origineel gepost door koenelsenaar
    Vandaag wilde ik bij mijn Astra F de deurvanger(dat ding aan de carrosserie waar je deur in valt) even loshalen ivm roest daarop.

Een bout is echter afgebroken, en zit nu in dat metalen plaatje erachter. En daar moet ie uit.

Heeft iemand enig idee hoe je een beetje eenvoudig bij dat metalen plaatje komt?

Je bedoelt dat je hele windvanger pleite is ?

Rik

Nee, de deurvanger etc heb ik nog. Alleen de bout waarmee hij vast zit is afgebroken en zit nog in het schroefdraad.

Voorzichtig uitboren misschien een optie?

kan je er niet een stukje schroefdraad bij aan lassen?

de andere bout er weer indraaien zodat de plaat aan de binnen kant vast zit en steun heeft ,,het is namelijk die 5 mm dikke plaat die in 2 gleufjes achter je plaat werk zit sterk zat .

met boortje 3 gaatje voor boren en dan met 6,5 opboren en opnieuw m8 draad er in tappen of met een linkse tap het draadje er uit draaien heel simpel .

op de sloop af bij de Vod ff nieuw verzonken bout halen .

roest wegwerken en netjes maken doe dit veel bij de vectra b .

Bert

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.