BOUGIES

Forumindex Forums Modellen Astra BOUGIES

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

Ik lees wel eens dat bepaalde bougies beter zijn voor de onstekking en alles wat daar bij hoort.
    Wat is er waar van dit verhaal?Ik wil zelf mijn bougies vervangen en welke raden jullie dan aan.
    Ik zelf denk namelijk dat het niet zoveel uit maakt :hmmz .Wel zie ik dat je ze met 1 2 en 4 haakjes heb (weet even niet hoe deze heten)
    Opel astra G station x16xel

Graag hoor ik van jullie

gewoon de bougies ff bij de dealer halen, die weten welke je moet hebben :thumbup

gewoon naar de Brezan gaan met je kenteken van je auto en dan krijg je de juiste.

Er zijn een nieuw soort bougies in de handel, iridium bougies, wel wat prijzig, maar ze gaan langer mee en zouden een iets zuiniger lopen moeten bevorderen.
    Even navragen bij de automaterialen groothandel die kunnen aan de hand van je kenteken zeggen welk type erin kan.

Mark
    http://www.astratuningclub.nl

Gewoon de dealer, 4 goede originele bougie’s voor C16SE 13 euro, weet je zeker dat je de goede hebt.

@Mr.F wrote:

Gewoon de dealer, 4 goede originele bougie’s voor C16SE 13 euro, weet je zeker dat je de goede hebt.

13 euro per stuk?

@opel-mark wrote:

Er zijn een nieuw soort bougies in de handel, iridium bougies, wel wat prijzig, maar ze gaan langer mee en zouden een iets zuiniger lopen moeten bevorderen.
    Even navragen bij de automaterialen groothandel die kunnen aan de hand van je kenteken zeggen welk type erin kan.

Mark
    http://www.astratuningclub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

Heb even een offerte aan gevraagt kijken wat het kost.Werd wel goed over geschreven.

Een grossier, zoals Brezan, kan ook nog 4 of 5 verschillende bougies bieden voor ieder blok.
    Zit denk ik weinig verschil in. Geloof in ieder geval niet de verhalen over meer vermogen of koppel bij bepaalde bougies.

@Peter Reedijk wrote:

@Mr.F wrote:

13 euro per stuk?

Totaal

Tussen de 10 en 15 euro is inderdaad normaal voor een setje van 4 bougies.
    Er bestaan ook speciale bougies voor LPG, die zijn ontstoord (wat daar de invloed van op de verbranding is weet ik niet), die zijn ongeveer 30 euro voor een setje, maar het rijdt wel prettiger.

En dan heb je nog van die gigantisch dure dingen waarvan gezegd wordt dat ze het brandstofverbruik verminderen, vermogen en koppel laten toenemen, de levensduur is eeuwig en dat allemaal te gelijk! Geloof dat dus niet, want het is niet waar en je bent dan ruim 80 euro kwijt. M’n buurjongen had ze een tijd terug gekocht…na 8 maanden en 6.500 waren ze helemaal weggebrand en vonkten ze niet eens meer.

de orginele bougies hadden bij mij 2 ”haakjes” en die ik laatst bij de dealer heb gekocht had er maar 1 :hmmz

Die ‘haakjes’ zijn kathodes.

een haakje, twee haakjes of 4 haakjes, ik geloof niet dat daar veel verschil inzit, wel in een iridium bougie, zeker bij oude en/of arm lopende motoren zoals de astra’s die aan de eco norm 4 moeten voldoen.

Maar vermogenswinst, naah misschien een klein beetje ik denk niet dat je het zal merken, wat ik wel van veschillende kanten heb gehoord is dat ze er een stuk beter op starten en rustige stationair lopen.

Bij mij zitten ze er nog niet in, een euro fo 12 per stuk is iets aan de hoge kant, maar dat zal wel dalen.
    http://www.youtube.com/watch?v=0A9_7RtFoZ4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Mark
    http://www.astratuningclub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.