botsing gehad condensor en radiateur gebogen

Forumindex Forums Modellen Astra botsing gehad condensor en radiateur gebogen

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door .
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

Ik heb afgelopen week een ongelukje gehad, heb bij iemand achterop de trekhaak gezeten. Maar nu is de bumperbalk ingedeukt en daardoor is de condensor tegen de radiateur aangebogen. De radiateur staat ook een beetje bol maar zit verder nergens tegenaan. De bumper en de bumperbalk heb ik al vervangen, maar nu is mijn vraag kan het veel kwaad dat de condensor tegen de radiateur aangebogen zit. De radiateur en de condensor zijn niet lek en de airco werkt nog goed.

Op een gegeven moment zullen ze door trillingen wel lek raken, omdat ze tegen elkaar aan sstaan.

Heb je gekeken of de ven ook nog vrij van de radiateur draaid, als dit zo is alles lekker laten zitten.

Hopen dat je nog lang plezier van je airco en radiator kunt hebben. Maar zoals Fearless ook al verteld. Je hebt grote kans dat een van de radiators kan gaan lekken.
    Maar zolang alles werkt kun je zolang de koeling in orde is naar mijn mening door blijven rijden. Zou wel even als ik jouw was testen of de airco fan en koelventilator vrij kunnen rond draaien zodat je zeker weet dat de koeling goed werkt.

Als je om wat voor reden de condensor probeert terug te buigen, wat niet aan te raden is, draag dan een goed gesloten veiligheidsbril.
    Er is een hoge inwendige druk, en als je koelmiddel in je ogen gespoten krijgt omdat de aluminium buizen gaan scheuren vriezen je lenzen uit je ogen! Terug buigen kun je beter combineren met een airco beurt, en terug buigen als er geen druk in zit.

Aller beste is: Vanaf blijven en hopen dat je er nog jaren plezier van hebt.

Als metaal lagen tegen elkaar kunnen trillen stop er dan iets tussen als stevig rubber dat schokken dempt en (elektrisch) isoleert. IJzer dat tegen aluminium zit veroorzaakt zeer snelle corrosie op het raakvlak, en met wat pech kun je binnen een paar maanden al gaten zien. Condensors zijn vaak van aluminium.

Als.condensor en.radiateur
    Elkaar raken

Zou ik daar zeker wat aan doen…..
    Anders gaan.ze gegarandeerd stuk
    En dat zoort dingen gebeuren enkel waneer t je niet uitkomt..

Persoonlijk zou ik de boel wel vervangen…
    Tenzij dat economisch niet meer de moeite is….

Maar is n.klein tijdbommetje. Beter prefentief vervangen
    Dan ergens met pech staan binnenkort….

raken is repareren/terugbuigen, niet raken is lekker laten zitten zolang het niet lek is en er geen enorm gekke zaken zijn gebeurd.

Tuurlijk n iets geknikte radiateur
    Blijft net zo lang goed als n ongeschonden exemplaar……

Waardelooz advies
    Zoals ik al zei vroeg of laat(waarschijnlijk)
    Vroeg gaat deze t toch begeven

Is t niet door wrijving tegen elkaar

Dan wel.door.de.temperatuur wisseling
    En dan sta je ergens met de brokken.

Zogek duur is n radiateur niet
    Wou ik de ellende niet van hebben….

Ach de condensator van mij is ook iets gebogen (vorige eigenaar gedaan) en ik rij er nu ook nog steeds mee, gaat al jaren goed, iets krom wil niet zeggen dat het meteen kapot gaat, voor zover ik het na heb kunnen gaan zit die condensator al 9 jaar krom.

Ik heb t ook over de radiateur

Als.condensor lek raakt sta je nog niet met.pech stil

Condensor wordt ook zo warm niet als n.radiateur…..

Ik ben het eens met Louwe. Voor een paar tientjes heb je een nieuwe radiateur, daar zou ik niet moeilijk om doen. Want inderdaad, het is kut om rond te rijden met een tijdbom. Die dingen gaan altijd stuk op het moment dat je haast hebt of als het keihard regent of sneeuwt (temperatuurwisselingen) of als je op vakantie bent onderweg naar Spanje (hoge temperaturen).

Dingen gaan niet kapot op je vrije zaterdagmiddag als het mooi weer is buiten en jij toch nergens naartoe hoeft.

@TedMechanic wrote:

Ik ben het eens met Louwe. Voor een paar tientjes heb je een nieuwe radiateur, daar zou ik niet moeilijk om doen. Want inderdaad, het is kut om rond te rijden met een tijdbom. Die dingen gaan altijd stuk op het moment dat je haast hebt of als het keihard regent of sneeuwt (temperatuurwisselingen) of als je op vakantie bent onderweg naar Spanje (hoge temperaturen).

Dingen gaan niet kapot op je vrije zaterdagmiddag als het mooi weer is buiten en jij toch nergens naartoe hoeft.

exact
    wat n ander ook typt van laat maar zitten????????????

dit zoort onzin reactie,s
    horen niet eens thuis op n forum waar je
    waar je tech adviesen verwacht….. :puke

tuurlijk klinkt t leuk :shock:
    niets aan doen ;) niets aan de hand ;)
    kost niets ;)

maar de geen die je dat advies geeft
    komt je geen nieuwe radiateur plaatsen als je midden in de nacht aan de kant staat te kijken :( :(

hoezo onzin reacties, als er geen erge buiging inzit is er niks aan de hand, misschien dat ze in groningen waar jij vandaan komt graag geld weg gooien maar bij ieder klein dingetje hoef je niet meteen in paniek te raken, en ook een compleet rechte radiateur kan ineens lek zijn en dan kom jij ook niet midden in de nacht langs om een nieuwe radiateur te plaatsen :puke

gezond verstand doet een hele hoop, ontbreekt je dat dan koop meteen een hele nieuwe auto en in de garage laten staan dan gaat het nooit kapot.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.