Boordcomputer V.S Radio.

Forumindex Forums Modellen Astra Boordcomputer V.S Radio.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Hallo,

Ik ben in bezit van een opel astratje F 1.6, mooie wagens alleen…

Ik heb nu een kenwood radio, is het echt niet mogelijk om m’n boordcomputer (display) aan m’n radio te hangen dat ik daar ook nog informatie op kan lezen?

Hopelijk kunnen jullie me helpen en of antwoorden.

Alvast bedankt,

Tony Koorevaar.

(ik heb de zoek functie gebruikt.

Bedoel je de RDS op je scherm of je datum?

Voor RDS moet je een kastje erbij hebben en dat is niet voor alle radio’s leverbaar.
    Voor Datum moet je een draad doorknippen van de BC, maar weet niet precies welke.

Hey Gozert :)

Ja, datum en tijd en temp heb ik:)..

Maar nu wil ik dat m’n radio display op mijn computer schermpje komt van de auto zelf.

Is dat niet te kloten met draaden ofzo? En wat voor een kasje moet ik hebben dan?

Cheers!

Je moet even gaan uitzoeken of jou Kenwood radio wired OEM remote ondersteund.
    Als hij dat doet dan is er een kans dat hij het met een Kenwood Stalkadapter tekst op je display gaat tonen.

Ik zeg kans want dit is ook weer radio afhankelijk en werkt vaak alleen bij de duurdere uitvoeringen zoals de Mask & klapschermen.
    Er stondt vroeger ook een how to om zelf zo’n kabel te maken in het gedeelte ICE maar die kan ik nergens meer terug vinden.

Zo’n ding moet je hebben ja. Als je geluk hebt hebben ze het voor jou radio en dan heb je de RDS van de radio ook op de BC in je Dash.
    Hoe en wat verder weet ik ook niet want ik heb heel braaf de originele radio erin :angel

Stalker zoeken op ebay.de voor jouw radio.
    kan je hem daar niet vinden, grote kans dat er dan voor jouw radio niks is ;)

Die stalk adapters ondersteunen alleen stuurwielbediening, er is slechts een klein segment Kenwood radio’s die daarnaast ook nog display weergave ondersteunen.
    Als je bij Kenwood op de site kijkt zul je ook nergens een 100% garantie zien staan dat het gaat werken (heb zo’n 7tal Kenwood’s in de Astra gehad waarbij het alleen bij de MASK versies en de klapschermen werkte).

Ik ga es even kieken, bedankt alle!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.