Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Boordcomputer inbouwen Astra G
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
19 november 2014 om 18:08 #17269145
Ik heb het elders op dit forum reeds aangehaald, maar ga er nu een apart topic voor aanmaken om alle info en vraagjes die ik heb te centraliseren, zodat anderen er mss ook wat aan hebben.
Als ik erin slaag alles in de wagen in te bouwen zonder hem op te blazen, maak ik er mss zelfs een How-To van :thumb .
Dus, ik ben van plan de boordcomputer van een donor astra G, x18xe1, in te bouwen in mijn astra G, een z14xe.
Ik weet reeds dat dit niet simpel zal zijn wegens andere pinzetting en dergelijke, maar ik ga het er toch op wagen :D.Nu, ik heb een deel van de kabelboom (nog niet alles) uit de donor gehaald, en ben via TIS2000 bezig deze te identificeren voor inbouw.
Ik heb echter een praktisch vraagje:
de X-2 en X-1 stekkers ga ik proberen te omzeilen door te werken met aparte stekkertjes, maar de aansluiting op de multitimer en de zekeringkast, hoe kan ik dit het beste doen?
Insolderen? Of bestaan en speciale stekkertjes die je hierin kan inbouwen ofzo?
Graag hoor ik jullie ervaringen en tips.Dan vroeg ik me ook af wat ik kan doen ivm de oliepeilsensor.
Momenteel heb ik een carter zonder sensor. Ik ben sowieso van plan deze werkend te krijgen, maar waarschijnlijk zal de vervanging van het carter voor later zijn, dus zal ik even rondrijden met boordcomputer, zonder oliepeilsensor.
Wat kan ik het beste doen om te vermijden dat ik steeds de melding krijg dat er geen olie in de wagen zit? :pIk heb al van iemand vernomen dat het gat dat voorzien is voor de gaskabel een goede manier is om de kabeltjes naar de motorruimte door te voeren zonder X-2 te gebruiken, dus dat ga ik zo doen.
19 november 2014 om 23:08 #18261555Carterpan van de x18xe1 past onder een x14xe. Hij is wat dieper, maar dat maakt niet uit.
19 november 2014 om 23:33 #18261556Maar past hij ook onder een z14xe?
20 november 2014 om 05:25 #18261557Ja dat past, even kijken hoe je pijlstok zit, zou kunnen dat je het hoekje voor de pijlstok weg moet halen uit de x18xe1 carterpan.
4 december 2014 om 17:36 #18261558Heb het nog niet kunnen nakijken, maar alvast bedankt voor de tip!
Ik heb intussen wel reeds ongeveer de volledige kabelboom klaarliggen voor inbouw.
Nu zijn mij via TIS wel enkele zaken opgevallen, hopelijk kunnen jullie me verder helpen.
Bij de bc van de x18xe1 gaat er 1 draad naar de ECU (zwartbruin 0.35 vanuit pin 27 op de midstekker), bij de z14xe zijn dit er twee (komt nog een bruingrijs 0.35 vanuit pin 28 bij). Hoe los ik dit op? Zelf een draad bijleggen? Of is het goed als ik enkel het draadje aansluit wat nu bij de x18xe1 aanwezig is?
Als er op het schema in TIS staat “EH”, kan ik deze kabeltjes dan negeren als ik van plan ben Climatronic in te bouwen? EH staat voor add-on heater.
De fuses zijn heel anders, maar kan ik bijvoorbeeld gewoon een heel apart circuit voor de bc inbouwen door bijvoorbeeld met aparte fuses in het kleine opbergvakje te werken? Het opbergvakje aan de zekeringkast bedoel ik dan.
Dan komt er vanuit pin 32 nog n heel raar circuitje dat via de alternator en x16 stekker loopt, maar hier staat ook “EH” bij. Negeren dan?
Ook had ik na het aanduiden van de kabeltjes nog eentje over dat niet terugkwam op het schema, bruingeel. Ik heb dit bij de washer gestopt omdat deze dezelfde kleur heeft, en omdat er een los eindje was daar ergens ;). Of is dit voor wat anders?
Voor de fuses kan ik dus aparte houdertjes gebruiken, voor de kabelboom kan ik de kabels erbij solderen vermoed ik, maar wat doe ik met de ecu? Hoe krijg ik hier de kabeltjes / het kabeltje bijgestopt? Heb hier helaas nog bijna geen ervaring mee, daarom graag advies van een meer ervaren persoon :thumb .
Voorlopig is dit alles, maar er zullen zeer waarschijnlijk nog wel vragen komen… Alvast bedankt voor de hulp! :wors :wors :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.