bobine corsa A 1.4 op 1.6

Forumindex Forums Modellen Corsa bobine corsa A 1.4 op 1.6

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218016

    hey even een korte vraag

    zoals de titel als zegt , is de bobine van een 1.4 gelijk aan die van een 1.6 gsi , ze zien er namelijk hetzelfde uit. ik kan namelijk aan een bobine van een 1.4 komen maar heb zelf een 1.6 gsi

    en ik moet mijn krukas sensor vervangen maar zijn deze ook gelijk van meerdere type opels , zoja van welke types kan ik deze allemaal pakken. of moet ik er perse een van een corsa A 1.6 gsi hebben ?

    greetz

    #17622153

    wat is de motorcode???
    als het een c16sei is dan heb je met de krukaspositie sensor een uitdaging :)
    maar goed voor 80 euro heb je een nieuwe.

    Bobine werkt van de meeste andere types ook wel..
    ff kijken of de nummer en aansluitingen overeen komen .

    succes

    #17622154

    ik heb een c16sei
    wat bedoel je met uitdaging :P
    is die van een astra f 1.6 hetzelfde ?

    #17622155

    o ik tik net mijn kentkeken nummer in bij hbase om te kijken welke motorcode ik heb komt er het volgende uit :
    Opel corsa 1.6 gsi mot.c16se
    wat is het verschil dan tussen een sei en een se

    #17622156

    E16SE:

    Luchtmeting: Flow Lucht hoeveelheidsmeter
    Ontsteking : Rotorverdeler
    Trigger toerental: In onststeking
    stationair regeling: Mechanisch via Stelschroef
    Inlaat: E16SE type
    Computer: In Luchtweger (brandstof) / aan Schutbord (ontsteking)
    Systeem: Bosch LE3 Jetronic

    C16SEI:

    Luchtmeting: Flow Luchthoeveelheids meter
    Ontsteking : Rotorverdeler
    Trigger toerental: Krukas positie sensor bij V-snaar poelie
    Stationair regeling: Losse stappenmotor achter inlaat
    Inlaat: Als E16SE
    Computer: In auto
    Systeem: Bosch Motronic ML4.1 / M1.5

    C16SE:

    Luchtmeting: Inlaat druk MAP
    Ontsteking : DIS (sporadisch Rotorverdeler)
    Trigger toerental: Krukas positie sensor bij V-snaar Poelie
    Stationair regeling: Stappenmotor op gasklephuis
    Inlaat: C16SE type
    Computer: In auto
    Systeem: GM Multec-M

    Deze schelen onderling heel wat..

    Willem

    #17622157

    c16sei is te herkennen aan de irmscher sticker op de lmm en de ecu..

    Waarom een uitdaging, de c16sei is zo weinig geleverd dat je bepaalde zaken alleen nieuw kunt vinden..

    en nee je kunt geen krukassensor pakken van een astra. Aangezien de c16sei alleen in de corsa a is geleverd.. Maar is die krukassensor echt defect???

    #17622158

    nja vind het nogal raar want ik heb een stappenmotor achter de inlaat , of athans niet op de gasklep .
    er loopt een lange slang achter de inlaat langs daar zit die stappen motor op en dan loopt er weer een slang vanuit dat motortje de inlaat in.

    betekent dit dat ik een c16sei heb ?

    #17622159

    ik weet niet of hij defect is , het probleem is is dat mijn auto af en toe gewoon uitvalt en dan de ene keer een kwartier niet wil starten en de andere keer een uur. Uiteindelijk gaat hij wel weer aan het is alleen de vraag waneer hij er weer zin in heeft meestal duurt dit 20 min. als hij niet wil starten geeft hij ook geen vonken , dit heb ik gecheckt toen hij dus niet wou starten. er is mij toen verteld dat dit aan de krukassenor lag omdat hij dan verkeerde of geen waardes doorgaf waardoor de onsteking dus geen vonken geeft.

    #17622160

    E16SE:

    C14SE – C16SE rotorverdeler:

    C14SE – C16SE DIS:

    C16SEI:

    #17622161

    ja ik heb de laatste als ik het goed zie
    dus dan is er ooit van blok gewisseld of hbase geeft het verkeerd door
    iemand enig idee waar ik voor dit blok een krukassensor kan vinden ?
    of denken jullie dat ik eerst eens een andere bobine moet proberen.
    oja het gekke was ik had mijn krukas sensor losgehaald en opgepoetst , daarna de ontsteking schoongemaakt van binnen en alles netje gereinigd en toen heeft hij het 2 dagen goed gedaan en niet uitgevallen. maar nu begint het gezeik weer.

    #17622162

    brandstofrelais..
    vervang die eerst maar eens..

    die van een c20ne zal gelijk zijn uit mijn hoofd..
    verder krukaspositie sensor is nog wel te bestellen bij de dealer.
    let wel dat ze er 1 leveren voor de c16sei..

    anders loopt die echt niet..

    soms wil die poelie ook los zitten of speling hebben en hierdoor slecht lopen…
    maar zou eerst kijken naar je relais..
    die lijkt te blijven hangen..

    relais kun je ook doorverbinden..

    #17622163

    okee , en waar kan ik dit relais vinden ? waar ergens zit deze
    hoe is deze doorteverbinden
    want als hij dat probleem heeft dat ie niet wil starten en ik zet het contact om hoor ik ook geen benzinepompje , normaal maken deze toch een beetje een zoemend geluid.ook geeft hij geen vonk als hij niet wil starten daarom dacht ik aan de bobine of krukassenor

    #17622164

    geen benzine pomp die aanslaat en geen vonk is 99,9% kans dat je relais blijft hangen.
    Dit relais zat bij de c16sei in de kabelboom in de buurt van de bobine uit mijn hoofd…
    Is een zwart vierkant blokje.. king:

    #17622165

    Dacht dat het relais net als bij de E16SE en C16SE aan het schutbord hangt.

    Willem

    #17622166

    Originally posted by wim-v6
    Dacht dat het relais net als bij de E16SE en C16SE aan het schutbord hangt.

    Willem

    kan ook hoor.
    zit iig op de stekker aangesloten aan het eind van je boom.
    relais en bekabeling naar oa naar de bobine zitten weer op die eind stekker zeg maar aangesloten

    #17622167

    zitten in ieder geval een dikke rode en dikke roodblauwe draad aan..

    Willem

    #17622168

    uhm okee , zal ik van de week even nakijken , hoe kan ik ik hem dan doorverbinden want dan kan ik even testen of hij niet meer stil valt

    greetz

    #17622169

    bij de eerste foto rechts schuin achter het inlaat zie je het relais hangen, en deze zit inderdaad aan het kabelboompje van de ontsteking.

    Willem

    #17622170

    oke , dan kijk ik die even na , is die van een 1.4 hetzelfde ? want ik heb een 1.4 staan voor onderdelen dus mocht ie kapot zijn kan ik hem daar dan gewoon van pakken of zit er daar een heel ander relais op ?

    greetz

    #17622171

    dacht het niet, maar kan wel.

    #17622172

    is het dan gewoon plug en play of moet ik dan van alles veranderen.
    en hoe kan ik dat relais doorverbinden

    #17622173

    relais stuurd meerdere dignen aan..

    dus zomaar doorverbinden gaat niet..

    dan moet je kijken dat je alle rood blauwe aan de rode draad maakt.

    Willem

    #17622174

    okee , kun je zien of zo een relais kapot is ?
    doormeten ofzo ?
    en als ik wil doorverbinden moet ik dus de roodblauwe draden aan de rode vast maken , is die rode draad dan een plus draad ?
    of moet ik alle rode en blauwe draden aan de rode vastmaken

    greetz

    #17622175

    Roodblauw= stuursignaal naar brandstof pomp
    Rood= constant +
    Blauw= Temperatuur, deze ga je niet vinden in dat blok :P

    #17622176

    hmmm okee

    maar het relais kan er dus ook voor zorgen dat de ontsteking niet meer werkt ?
    http://outcat-cs4.tecdoc.net/ows/nl/A8D7CF5505CC4CB0A5295940360F0F43101.srv?dlg=DlgCtrArticleOverview&action=LoadArticleList&process=CarSelection#art-1
    is dit het relais dat ik nodig heb ?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.