bmw versnellingsbak op opel

Forumindex Forums Modellen Manta bmw versnellingsbak op opel

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur

wie o wie heeft dit gedaan ?

ik ben namenlijk opzoek naar het koppelingshuis wat op de bmw motor hoorde en niet nodig is voor gebruik op een opel …
    En ongetwijfeld dus ook her en der ongebruikt stof liggen te verzamelen
    degene die ik had, heb ik allemaal weggegeven , maar nou zou ik er weer 1 willen hebben :(

Tja, ik heb em ook niet meer, helaas.

:cry

dat krijg je er van als je alles weggeeft:vertag

Hij is ook veel te goed:angel:angel

Das altijd zo, als iets al jaren ligt en je denkt laat ik dat spul wegdoen, binnen een paar weken heb je het dan nodig, :P

er staat in de flash eentje te koop 6 versnellingsbak voor op een manta voor bijvoorbeeld op een 24v klepper of andere cih motor

uhm… ff vraagje.. bedoel je dat voorste deel van een getrag bak ofzo dan?

janssen neem eens contact op met autoschade bedrijf wielhoven in dordrecht die doen heel veel met bmwtjes rally klaar maken enz

origineel gepost door Ghanz
    uhm… ff vraagje.. bedoel je dat voorste deel van een getrag bak ofzo dan?

idd dat voorste deel maar dan voor op een BMW.

en dat moet dan van een getrag 240 wezen?

Hoe meer info je post hoe meer kans op de juiste reactie, ik heb nog wel een getrag bak liggen die achter een bmw m40 motor gezeten heeft maar daar heb je vast niks aan.

Heeft oa op de s14 gezeten. Alsook m30 en m88
    Dus bv 535, 735, etc.
    Gaat dus om een getrag 262 / 265
    De reden dat ik er niet alle types etc bij vermelde,was met de achtergrond als je niet psies weet waarover het gaat, ook zeer waarschijnlijk niet zo’n koppelinghuis over hebt:P

idd. heb het niet liggen nee.

maar om wat op te steken..of mag dat tegenwoordig niet meer ;)

:P

Dus voor op een BMW M30 motor, de dikke 6 cilinder? S14 is de E30 M3 motor, gebruikt toch een ander koppelingshuis? E er zit ook nog verschil in de verschillende koppelingshuizen, o.a. of er sensoren inzitten.

Probeer Molenaar in Heerhugowaard eens; http://www.automolenaar.nl die kan je er waarschijnlijk wel aan helpen.

Als er iemand 2 heeft is het ook goed, want ik zoek er ook nog een….

mischien dat er bij gt/w nog 1 ligt

n u2u2tje met n vraag is snel genoeg verstuurd;)

Ik heb d’r ook nog 1 liggen, komt van een 265 (toering) bak af, zat geloof ik op een 5 serie.

origineel gepost door giuliettaevo
    Dus voor op een BMW M30 motor, de dikke 6 cilinder? S14 is de E30 M3 motor, gebruikt toch een ander koppelingshuis? E er zit ook nog verschil in de verschillende koppelingshuizen, o.a. of er sensoren inzitten.

Probeer Molenaar in Heerhugowaard eens; http://www.automolenaar.nl die kan je er waarschijnlijk wel aan helpen.

ik meen me te herinneren dat ze hetzelfde zijn
    Zit wel een verschil in koppelingdiameter 228-240mm tussen de s14 en de m30/m88’s

het kan zijn dat bv op de s14 de sensorgaten niet doorgeboord zijn en op de m30 wel, maar dat maakt niet zoveel uit, de eerste 3-4 cm moet ik er toch affrezen ;)
    de reden dat ik in mijn geval niet voor een opel huis kies, is omdat de grotere (goede) 240mm koppelingen niet fatsoenlijk in de opel behuizingen passen maar wel in de bmw’s : want daar komen ze tenslotte ook uit :P

Groter is niet altijd beter, probeer eens een dubbele koppeling te vinden.. Is kleiner, zeer sterke drukgroep en kan best wat koppel aan. Kostenplaatje wijkt misschien niet zoveel af van wat je nu van plan bent.

origineel gepost door m400
    Groter is niet altijd beter, probeer eens een dubbele koppeling te vinden.. Is kleiner, zeer sterke drukgroep en kan best wat koppel aan. Kostenplaatje wijkt misschien niet zoveel af van wat je nu van plan bent.

Heb nog wat bmw koppelingsspul , dus veel goedkoper zal het niet worden, en aangezien het. toch maar een tijdelijke oplossing is, wil ik er niet onnodig geld instoppen:)

Op de oude bmw 4 bakken zitten dezelfde koppelingshuizen, misschien zijn die wat makkelijker te vinden?

Molenaar heeft een hele partij beemers staan voor de drift en ook voor onderdelen e.d. Staat van alles tussen, ook M5’s en oudere dingen. Je struikelt er in het magazijn over de onderdelen. Ik weet zeker dat hij wel een koppelingshuis heeft liggen.

je kan ook
    martin kuiper even proberen is een bmw demontage bedrijf in jonkersvaart

doet ook wel verzenden denk ik

ff googlen;)

Heb er al eentje… bedankt n ieder geval aan al ieder hier

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.