Blitz upgraden met C30NE

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Blitz upgraden met C30NE

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 70)
  • Auteur
    Berichten
  • #17692537

    Hmm, veel dingetjes net even aanpassen. Goh, komt mij bekend voor. :P

    Gereviseerde koppelings-onderdeeltjes, waren net iets te ver heen… tevens nieuwe drukgroep.
    (waarschijnlijk niet meer van de plek gekomen met het oude frictiemateriaal en de extra pkaaz.)

    Mooier als nieuw

    Blokje er ingegooid

    Aanpassing van het binnenste motorkapje door het grotere inlaattraject

    Motorrubbetje..

    Sensor voor de koelers

    Aangepaste koelslangetjes

    Opnieuw ingetape’te kabelboom en overige aangesloten spul

    #17692538

    WIL IK OOOOK!!! Lijkt me echt machtig om hiermee op vakantie te gaan. Veel plezier!

    #17692539

    prachtig zo iets :thumbup

    #17692540

    netjes hoor een C30NE in de blitz was ook het plan met de mijne, maar helaas niet doorgegaan.

    Ga zo door met het nette werk, en ook mooie verstraler op de blitz!:jerry

    #17692541

    Mooii project:thumbup

    #17692542

    origineel gepost door cooperdudeDe 5 bak van de omega bekeken of ik daar iets mee kan, voor een volgende update voor de
    Blitz.
    Deze bak is 130mm langer, en het schakelmechanisme is geheel anders(erachter ipv er bovenop)
    Proefstukje even geprobeert, en dat zal wel gaan werken…
    Met de hand vastgehouden en het schakelen werkte :P:o
    Aantal delen verlengen en beugeltjes voor de ophangpunten maken.
    Tevens van 2 aandrijfassen dan een hybride laten maken.

    Misschien een domme vraag, maar zou de overbrenging niet te zwaar worden? De Omega weegt iets van 1000kilo lichter en dan lijkt hem me fijner als de versnellingen wat korter zijn.

    #17692543

    met een achteras overbrenging van 5,5 op 1 lijkt me dat geen probleem,maar volgens mij zit de ouwe 4 bak er weer aan.

    #17692544

    Precies, de 4e versnelling is bij beide bakken 1:1. Alleen de eerste wijkt behoorlijk af, maar die gebruikten we af en toe al niet…

    Inderdaad de oude 4 bak zit er nu eventjes onder, vant winter tijd om de 5 bak er in te lepelen.

    Laatste dingetjes worden nu gedaan….

    #17692545

    Niet gelukt om hem voor het festival klaar te krijgen, wou niet aanpakken. Toen maar met een tentje er naartoe:D
    Uiteindelijk was het de rotor die niet goed was, andere erop de volgende dag, en hij pakte meteen aan.

    Net de kleppen gesteld, en de laatste dingen van de kabelboom gefixed.
    Stukje gereden in zeer rustig tempo, werdt nog een beetje erg warm. Overmorgen maar even naar kijken.
    Maar je kunt het flink merken, heel ietsje gas en je bent al sneller als eerst :agent

    Geen foto’s of filmpjes, zal zaterdag wel iets proberen te schieten.

    #17692546

    origineel gepost door cooperdude

    Maar je kunt het flink merken, heel ietsje gas en je bent al sneller als eerst :agent

    daar geloof ik helemaal niks van ;)

    #17692547

    uhu….. :wors

    Overigens, Dhr. Sik, heb jij nog iets gedaan aan/met de radiateur?
    Of had je er nog een goede inzitten?
    Zit te twijvelen over de staat van de radiateur, of dattie te klein is… :hmmz

    #17692548

    prachtig project
    enkel een beetje jammer dat je niet ff de motorruimte
    opnieuw in kleur hebt gezet toen de motor er uit was:hmmz

    bij http://www.boxem-radiateuren.nl/
    in assen of emmen

    kun je je radiateur van een dikker koelblok laten voorzien;)

    #17692549

    ik heb de originele radiateur er weer in gezet, net zoals de vaste vin, onder het motto, als die een 2.5 6cilinder koel kan houden dan die 3 liter ook wel. :D

    en ik heb m nog nooit te heet gehad, zelfs niet met ruim 4 ton aan de haak.

    en ik heb er geen eens een olie koeler aan zitten, dus denk dat dat bij jou wel goed komt :thumbup

    #17692550

    Aha…
    Denk dat die van mij dan wel overleden is… Oude werd al warmer als je flink lang volgas ging.

    FF kijken wat inderdaad restaureren of een op maat gemaakte moet kosten.

    #17692551

    Check ook of de thermostaat zeker weten open gaat.

    #17692552

    Niels had zich al aan de radiateur gebrand, die gaat dus wel open lijkt me dan… of verwarmt via de waterpomp via stilstaande water… hmmmm, ff uitzoeken vanaamp

    ohwjah, @ sik :wors voor de combinatie (BigOpel toppertje)

    #17692553

    @ champo :wors:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:wors

    Was inderdaad de thermostaat, nieuwe erin en alles deed wat ie moest doen.
    Enorm bedankt voor de tip, zelf totaal overheen gekeken :(

    Net ritje naar huis, leuk…
    Morgen mee naar het werk nemen, dan heeft ie een mooie lange proefrit.

    #17692554

    Paar kilometertjes mee gereden, erg leuk, zeer soepel.
    Zal nog wel wat aan gesleuteld worden her en der, kleine dingetjes allemaal.

    Radiateur houdt m niet koel >80kmh, toch redelijk slechte staat dus. Zo snel mogelijk maar even naar een reparateur.
    Vooral op LPG strax, komt er nog iets meer warmte vant blok af.

    Nog een aantal foto’tjes van hoe het er nu bij staat.


    Plek van het luchtfilter, inmiddels in de strijkkit en de tektiel.
    Nog goede ophangbeugels er voor maken.

    #17692555

    netjes hoor zo, een mooi gaatje naar voren voor de aanzuiging. en mooi steuntje ook van autogeen lasdraad:P

    #17692556

    TIG lasdraad om precies te zijn. :agent Zonder zat ie niet echt lekker stevig vast, zo alleen aan de voor kant.
    Wil ik nog vervangen door een strip vanaf de bovenkant die in de rubbers zit, maar zal voorlopig zo even moeten zitten.

    Inderdaad gaatje in de voorplaat, zit achter het frontje.
    Alle gaten ook mooi afgewerkt met plaatrubber en afgekit.

    #17692557

    blijft hardtsikke leuk ding

    na t plaatje van sik
    (ook mooi plaatje trouwens:wors)
    heb ik wel n vraag

    hoeveel mag zo,n blitz officieel trekken dan????
    even vanuitgaande dat je e achter b hebt:hmmz

    #17692558

    geremd 2.400 kg

    staat op de RDW site.

    #17692559

    Op kenteken staat die van ons op 3500Kg trekbaar gewicht, en die mag je met B rijbewijs berijden.
    Uitrekenend mag ik 1000Kg trekken met mijn B-rijbewijsje. Met BE dus de 3500Kg trekken.
    Normaal gesproken is het met een oldtimer ongelimiteerd, staat immers niet op kenteken. Maar kan zijn dat trekken voertuig zwaarder moet zijn….(weet niet helemaal zeker)

    Trekhaak is zelf gemonteerd en gekeurd door de vorige eigenaar, kon via OpelOldtimerclub ofzo.
    Vandaar staat het bij onze Blitz op’t kenteken.

    gegevens rdw….


    Aanhangwagen
    Maximum te trekken massa:
    – ongeremd 750 kg
    – geremd 0 kg
    – oplegger geremd 0 kg
    – autonoom geremd 3.500 kg
    – middenas geremd 3.500 kg


    #17692560

    met oldtimer is het cker niet ongelimiteerd
    want met m,n 72 recommodore was ik 160%
    overladen

    incl be rijbewijs

    dus hmmmm
    op zich is zo,n blitz wel interesant

    maar ik wil belastingvrij
    en veel legaal mogen trekken

    heb nu eerst maar een range rover aangeschaft
    :o
    maar das natuurlijk geen opel;)

    #17692561

    ah oke, wist ik niet dat het ook teveel kon zijn…

    Blitz is altijd interessant, de enige echte BigOpel hehehehe (zelfs het blitz logo is groter :agent)

    Standaard doet zon Blitz dus 2400Kg, laten keuren en hij mag meer dus…
    @sw16v : de opgevraagde gegevens waren van het kenteken van Sik’z Blitz

    Komende winter staat op de planning het volgende:
    – Interieur vernieuwen en logischer inrichten
    – 5bak plaatsen
    – Remmerij reviseren (Misschien wel remschijven….)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 70)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.