Blijft maar haperen tussen 2000 en 3000 toeren..

Forumindex Forums Modellen Astra Blijft maar haperen tussen 2000 en 3000 toeren..

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243829

    Beste Lezers,

    Ik had al gelezen van het afdekken van de EGR dat was bij mij al gedaan.
    Maar op een af ander moment als ik in zijn 3 boven de 3500 toeren zit slaat hij op motor beveiliging.
    Nu een nieuwe EGR erop gezet zonder af te dekken. Maar heb nog steeds dat hij blijft schokken rond de 2500 toeren en dat hij in motor beveiliging slaat in zijn 3 rond/boven de 3500 toeren.
    Wat kan ik er nu nog aan doen en wat kan er nog mis zijn??

    Mvg Bart

    #17949352

    Hey, we vinden het hier leuk als je je even voorstelt in ons voorsteltopic voordat je vragen gaat stellen. Je hebt dan ook veel meer kans dat er forumleden reageren op je vragen en de antwoorden zijn over het algemeen vollediger en uitgebreider.
    Vermeldt ook even om welke Astra (F, G, H, J) het gaat en met welk motortype.

    #17949353

    Kun je je motortype enz.. vermelden? welke 1.9 diesel bijvorobeeld?

    waarschijnljik is je krukassensor overleden…

    #17949354

    Beste Lezers,

    het gaat hier om een Astra H van 2006 met 1.9cdti motor..
    Ik heb geen ballen verstand van auto’s ik kan ze rijden maar nog beter kapot rijden :wors
    Als ik wat meer moet vermelden vraag het me en je krijgt meteen antwoord
    Alvast Bedankt Bart

    #17949355

    Kijk even op je kentekenbewijs of bij de rdw welk motortype het is (er zijn verschillende 1.9cdti). Je mag ook je kenteken even per pm sturen, dan zoek ik het voor je op.

    Krukassensor is heel waarschijnlijk, nokkenassensor kan het ook nog zijn, denk ik.

    #17949356

    Ik heb zojuist een pm gekregen met daarin het kenteken, maar het motortype staat niet vermeldt :shock:

    Het is iig de 1.9 cdti met 74 kW (101 pk) en een roetfilter…..

    Ik zou ‘m eens laten uitlezen en dan volgt daaruit zeer waarschijnlijk een melding dat één van de toerentalsensoren is overleden (ofwel de krukassensor ofwel de nokkenassensor).

    #17949357

    kun je op deze website ook geen motorcode vinden?

    http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Voertuiginformatie.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17949358

    Had ik al geprobeerd, zowel bij rdw als bij de vwe. Nergens een motorcode….raar hè? Staat er eigenlijk altijd bij iedere Opel bij.
    @topicstarter, staat het niet op je kenteken? Bij mij staat er bijv. x18xe1, bij m’n ouders staat er z22yh. Staat er bij jou iets?

    #17949359

    hmmm, vreemd….autoweek heeft soms wel de motorcode… Heb je die al geprobeerd?

    #17949360

    Z19DT geeft de Autoweek. Maar dat is al niet compleet, want volgens de rdw zit er een roetfilter onder, dus dan zou het Z19DT DPF moet zijn of iets dergelijks?
    Vreemd dat Autoweek het wel weet, zij betrekken dit soort gegevens namelijk van de rdw normaliter. Ik weet niet of er van die motor meer gevallen bekend zijn met kapotte toerentalsensoren?
    Ik zou ‘m in ieder geval even laten uitlezen voordat je dingen gaat vervangen die het niet zijn, dat is zonde van je geld.

    #17949351

    Heb hem vandaag ff laten uitlezen. De uitslag was dat hij een te lage turbo druk had..
    Wat lijkt jullie nu het best om mee te beginnen te vervangen??

    #17949350

    Maakt de turbo wel genoeg toeren? Is er ergens een afdichting/pakking kapot?

    #17949361

    eerlijk gezegd: rijdt nu de auto zwaar kl*te stotterd niet normaal tussen 2000/3000 toeren.
    Had vandaag ook niet echt het gevoel dat hij vooruit wou :-(

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.