Blauwe rook / olieverbruik?

Forumindex Forums Modellen Corsa Blauwe rook / olieverbruik?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239093

    Zag vandaag toen ik even aan het gassen was dat er af en toe een aardig wolkje blauwe rook vanaf komt king:

    Als hij stil staat en dan gas geef , zie je ook een beetje blauwe rook.

    Wil dit zeggen dat hij aardig wat olie opstookt ? :jerry

    Hoe kun ik dit probleem verhelpen ? Klepseals vervangen ? (is dit zelf te doen?)

    Klepspeling controleren ?

    #17894345

    seals vervangen ja, gsi’s staan bekend om oliezuipers…..

    #17894346

    en als dat niet helpt, nieuwe olie schraper en nieuwe zuigerveren erin……………….
    als je het goed wilt doen, laat je onderblok ook ff honen

    Gert

    #17894347

    Is dit makkelijk zelf te doen ? Klepseals vervangen?

    Wat moet er allemaal af om deze te vervangen? ;)

    #17894348

    Het wordt volgens mij met de dag erger ;) Is dit makkelijk ?

    Klepseals vervangen?

    #17894349

    Heb je je carterventilatie goed aangesloten met het monteren van je mantzel?

    #17894350

    Volgens Wim zit het goed , het zit het zelfde als bij Wimv6 & Joop1970.

    Als ik hem flink afgezeikt heb en rij dan een stukje rustig binnendoor , komen er aardig wat pluimpjes uit ;)

    #17894351

    Is het niet gewoon je blok zelf wat compleet gaar is?

    #17894352

    Hahaha zou best kunnen ;) Maar hij gaat nog altijd als een tierelier :jerry

    Heb 4 weken geleden nog een compressietest gedaan , en die was goed ;) Dus dan denk ik niet dat het blok zo extreem gaar is ? king:

    #17894353

    @EdGSI wrote:

    Volgens Wim zit het goed , het zit het zelfde als bij Wimv6 & Joop1970.

    Als ik hem flink afgezeikt heb en rij dan een stukje rustig binnendoor , komen er aardig wat pluimpjes uit ;)

    Flink afzeiken ja is goed voor blokkie.

    #17894354

    @bandido wrote:

    @EdGSI wrote:

    Volgens Wim zit het goed , het zit het zelfde als bij Wimv6 & Joop1970.

    Als ik hem flink afgezeikt heb en rij dan een stukje rustig binnendoor , komen er aardig wat pluimpjes uit ;)

    Flink afzeiken ja is goed voor blokkie.

    Waarom is dat niet goed?

    Als je motor een tijdje op temperatuur is kan je ‘m best de toeren in jagen hoor.

    Het is slechter als je motor nooit toeren maakt. Dan krijg je een luie bak en alles gaat dicht zitten.

    Gr Colin

    #17894355

    @ColinH wrote:

    @bandido wrote:

    @EdGSI wrote:

    Volgens Wim zit het goed , het zit het zelfde als bij Wimv6 & Joop1970.

    Als ik hem flink afgezeikt heb en rij dan een stukje rustig binnendoor , komen er aardig wat pluimpjes uit ;)

    Flink afzeiken ja is goed voor blokkie.

    Waarom is dat niet goed?

    Als je motor een tijdje op temperatuur is kan je ‘m best de toeren in jagen hoor.

    Het is slechter als je motor nooit toeren maakt. Dan krijg je een luie bak en alles gaat dicht zitten.

    Gr Colin

    Dat vertellen ze me ook altijd , daarom jaag ik hem af en toe wel eens door :thumb

    Zolang ie nog koud is , blijf ik altijd onder de 2500rpm. Snelweg 3000rpm.
    Zodra hij warm is , ziet hij wel eens af en toe de toerenbegrenzer :D

    Nadat ik dat gedaan heb , zie je ook een pluimpje blauwe rook nadat ik afgeremd heb en weer wat gas geef.
    Maar als ik rustig binnendoor rij , zie ik dit nooit eigenlijk :thumbup

    #17894356

    Klperubbers: Roken na afremmen en dan weer op het gas gaan

    Gaar onderblok: Roken bij Belasting

    Willem

    #17894357

    Dan zijn het toch echt de kleprubbers ;)

    Maar ik verwacht ook niet dat het onderblok nog 100% is. Maar dat zal geen enkel onderblok zijn met 185dkm op de teller denk ik? ;)

    Kleprubbers makkelijk te vervangen? Of moet daar de complete kop vanaf ?

    Iemand die zich verveelt en wat geld wil verdienen? haha
    Vervang dan gelijk maar koppakking , distri etcetc. :jerry

    #17894358

    Kun je een hoop olie voor kopen ;)

    #17894359

    Kan mee vallen, als je de apparatuur hebt om dit te doen met perslucht en de kop erop..

    en Onderblok nog prima na 185.000km, Normaal zou ik zeggen, dat ie dan in zijn beste tijden zit, maar dat is bij de smallblock 16kleppers vaak ook niet het geval.

    Gezien mijn Vectra-B V6 bij 200.000km nog netjes 1 liter olie op meer dan 15.000km verbruikte, en een compressie van 15bar +/- 0,2bar max (verschil), was dat onderblok nog prima.

    Ook mijn C20NE was nog in Perfecte staat bij 255.000km..

    Mijn kadett E 1.6i deed 1 liter olie op 12.000km bij 350.000km..

    Dus wat is versleten??

    Willem

    #17894360

    Vandaag op de terugweg van belgië lang stuk op de autoweg gereden. Nadat ik een constante snelheid reed (130km/h). Voor het stoplicht bij de afrit , moest ik flink remmen. Daarna weer een aardig rookpluimpje :???: Daarna geen rook meer gezien binnen de bebouwde kom.

    Is het ook slecht voor de motor , dattie zoveel olie lust ?
    Of zolang je maar genoeg erin hebt zal hij wel blijven rijden :jerry

    Maandag super charge van Wynn’s eens geprobeerd. Zou tegen olieverbruik blauwe rook zijn.
    Heb niet meer gepeild sinds maandag. Maar hij rookte niet meer als ik stilstond en gas gaf. ;) Zal zodadelijk even kijken naar het oliepeil.


    @Wimv6

    Heb jij het materiaal om de kleprubbers te vervangen zonder dat de kop eraf hoeft?

    #17894361

    niet echt, ja de verbrandfigns ruimte kolen aardig aan..

    Als je m af en toe bij warme motor goed de sporen geeft blijft het wel rijden hoor…

    Ik heb al 2 jaar een olieverbruik van 1 liter op 800 a 1000km..

    Willem

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.