Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Blauwe rook / olieverbruik?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
23 maart 2012 om 17:16 #17239093
Zag vandaag toen ik even aan het gassen was dat er af en toe een aardig wolkje blauwe rook vanaf komt king:
Als hij stil staat en dan gas geef , zie je ook een beetje blauwe rook.
Wil dit zeggen dat hij aardig wat olie opstookt ? :jerry
Hoe kun ik dit probleem verhelpen ? Klepseals vervangen ? (is dit zelf te doen?)
Klepspeling controleren ?
23 maart 2012 om 19:20 #17894345seals vervangen ja, gsi’s staan bekend om oliezuipers…..
23 maart 2012 om 19:32 #17894346en als dat niet helpt, nieuwe olie schraper en nieuwe zuigerveren erin……………….
als je het goed wilt doen, laat je onderblok ook ff honenGert
23 maart 2012 om 20:45 #17894347Is dit makkelijk zelf te doen ? Klepseals vervangen?
Wat moet er allemaal af om deze te vervangen? ;)
24 maart 2012 om 17:28 #17894348Het wordt volgens mij met de dag erger ;) Is dit makkelijk ?
Klepseals vervangen?
24 maart 2012 om 17:31 #17894349Heb je je carterventilatie goed aangesloten met het monteren van je mantzel?
24 maart 2012 om 17:36 #17894350Volgens Wim zit het goed , het zit het zelfde als bij Wimv6 & Joop1970.
Als ik hem flink afgezeikt heb en rij dan een stukje rustig binnendoor , komen er aardig wat pluimpjes uit ;)
24 maart 2012 om 18:45 #17894351Is het niet gewoon je blok zelf wat compleet gaar is?
24 maart 2012 om 19:03 #17894352Hahaha zou best kunnen ;) Maar hij gaat nog altijd als een tierelier :jerry
Heb 4 weken geleden nog een compressietest gedaan , en die was goed ;) Dus dan denk ik niet dat het blok zo extreem gaar is ? king:
24 maart 2012 om 22:21 #17894353@EdGSI wrote:
Volgens Wim zit het goed , het zit het zelfde als bij Wimv6 & Joop1970.
Als ik hem flink afgezeikt heb en rij dan een stukje rustig binnendoor , komen er aardig wat pluimpjes uit ;)
Flink afzeiken ja is goed voor blokkie.
25 maart 2012 om 07:07 #17894354@bandido wrote:
@EdGSI wrote:
Volgens Wim zit het goed , het zit het zelfde als bij Wimv6 & Joop1970.
Als ik hem flink afgezeikt heb en rij dan een stukje rustig binnendoor , komen er aardig wat pluimpjes uit ;)
Flink afzeiken ja is goed voor blokkie.
Waarom is dat niet goed?
Als je motor een tijdje op temperatuur is kan je ‘m best de toeren in jagen hoor.
Het is slechter als je motor nooit toeren maakt. Dan krijg je een luie bak en alles gaat dicht zitten.
Gr Colin
25 maart 2012 om 07:56 #17894355@ColinH wrote:
@bandido wrote:
@EdGSI wrote:
Volgens Wim zit het goed , het zit het zelfde als bij Wimv6 & Joop1970.
Als ik hem flink afgezeikt heb en rij dan een stukje rustig binnendoor , komen er aardig wat pluimpjes uit ;)
Flink afzeiken ja is goed voor blokkie.
Waarom is dat niet goed?
Als je motor een tijdje op temperatuur is kan je ‘m best de toeren in jagen hoor.
Het is slechter als je motor nooit toeren maakt. Dan krijg je een luie bak en alles gaat dicht zitten.
Gr Colin
Dat vertellen ze me ook altijd , daarom jaag ik hem af en toe wel eens door :thumb
Zolang ie nog koud is , blijf ik altijd onder de 2500rpm. Snelweg 3000rpm.
Zodra hij warm is , ziet hij wel eens af en toe de toerenbegrenzer :DNadat ik dat gedaan heb , zie je ook een pluimpje blauwe rook nadat ik afgeremd heb en weer wat gas geef.
Maar als ik rustig binnendoor rij , zie ik dit nooit eigenlijk :thumbup25 maart 2012 om 07:57 #17894356Klperubbers: Roken na afremmen en dan weer op het gas gaan
Gaar onderblok: Roken bij Belasting
Willem
25 maart 2012 om 09:06 #17894357Dan zijn het toch echt de kleprubbers ;)
Maar ik verwacht ook niet dat het onderblok nog 100% is. Maar dat zal geen enkel onderblok zijn met 185dkm op de teller denk ik? ;)
Kleprubbers makkelijk te vervangen? Of moet daar de complete kop vanaf ?
Iemand die zich verveelt en wat geld wil verdienen? haha
Vervang dan gelijk maar koppakking , distri etcetc. :jerry25 maart 2012 om 17:40 #17894358Kun je een hoop olie voor kopen ;)
25 maart 2012 om 18:50 #17894359Kan mee vallen, als je de apparatuur hebt om dit te doen met perslucht en de kop erop..
en Onderblok nog prima na 185.000km, Normaal zou ik zeggen, dat ie dan in zijn beste tijden zit, maar dat is bij de smallblock 16kleppers vaak ook niet het geval.
Gezien mijn Vectra-B V6 bij 200.000km nog netjes 1 liter olie op meer dan 15.000km verbruikte, en een compressie van 15bar +/- 0,2bar max (verschil), was dat onderblok nog prima.
Ook mijn C20NE was nog in Perfecte staat bij 255.000km..
Mijn kadett E 1.6i deed 1 liter olie op 12.000km bij 350.000km..
Dus wat is versleten??
Willem
29 maart 2012 om 18:00 #17894360Vandaag op de terugweg van belgië lang stuk op de autoweg gereden. Nadat ik een constante snelheid reed (130km/h). Voor het stoplicht bij de afrit , moest ik flink remmen. Daarna weer een aardig rookpluimpje :???: Daarna geen rook meer gezien binnen de bebouwde kom.
Is het ook slecht voor de motor , dattie zoveel olie lust ?
Of zolang je maar genoeg erin hebt zal hij wel blijven rijden :jerryMaandag super charge van Wynn’s eens geprobeerd. Zou tegen olieverbruik blauwe rook zijn.
Heb niet meer gepeild sinds maandag. Maar hij rookte niet meer als ik stilstond en gas gaf. ;) Zal zodadelijk even kijken naar het oliepeil.
@Wimv6
Heb jij het materiaal om de kleprubbers te vervangen zonder dat de kop eraf hoeft?31 maart 2012 om 20:50 #17894361niet echt, ja de verbrandfigns ruimte kolen aardig aan..
Als je m af en toe bij warme motor goed de sporen geeft blijft het wel rijden hoor…
Ik heb al 2 jaar een olieverbruik van 1 liter op 800 a 1000km..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.