Blauwe rook [klepseals]

Forumindex Forums Modellen Corsa Blauwe rook [klepseals]

10 berichten aan het bekijken - 51 tot 60 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #18053792

    Haha kost geen drol he die klepseals ;)

    Ik kan 2 dingen doen

    1. Nieuwe klepseals int nieuwe blok leggen
    Dit blok heeft een compressie van 14 bar. Dadelijk vervang ik alleen de klepseals , verbruikt hij nog altijd olie via de zuigerveren(indien die gaar zijn).

    2. Oude blok met en met reviseren
    Dit blok had nog een compressie van 12 bar. Is het verstandig om dit blok dan te reviseren? Of krijg je die compressie nooit meer tot 15 bar met alleen zuigerveertjes en klepseals vervangen?

    Wat noem je druk verschillen ? 0,4 bar of 2,0 bar verschil? ;)

    #18053793

    0.4 word ik nog niet warm van maar 2.0 word ik niet zo vrolijk van :D
    ik zou eerst die rubbers vervangen, als het niet verbeterd heb je die in ieder geval al binnen
    het oude blok zou ik niet gebruiken
    waarschijnlijk heb je al vaak lekker tegen de begrenzer aan gejaagd
    lekker knallen met dat ding, doe ik ook ;)
    maar dat het niet al te best is voor het blokkie staat vast
    het onderblok zal op zn minst gehoond moeten worden
    zuigerwanden zullen niet al te best meer zijn

    #18053794

    Maar t nieuwe blok verbruikt meer olie dan t oude blok volgens mij haha :jerry
    Maar de compressie is wel gewoon goed. (beter als het oude blok)

    Kan het dat hij zoveel verbruikt als alleen de klepseals gaar zijn dan ? :hmmz

    Maar hoe werkt zon tang? Hoeft dan de kop niet eraf om de seals te vervangen?

    #18053795

    je zult ook een oude bougie moeten ombouwen voor lucht in de cilinder te blazen
    anders valt de klep naar beneden :D
    een kleppentang maak je over het algemeen vast aan de kopbout
    dan draai of duw je de klepveer naar beneden
    en kun je hem losmaken
    ring veer en rubber er uit nieuw rubber er in
    en alles weer terugzetten
    momentsleutel heb je ook nodig welk draaimoment weet ik ff niet uit mn hoofd
    ff zoeken ;)

    #18053796

    En dat gaat dus met alleen de klepdeksel eraf ? :shock:

    Dan moet ik maar snel zo’n kleppentang gaan bestellen.

    En gewoon een bougie door het midden boren , en daar de compressor aanvast maken? :jerry En dit gewoon in het bougiegat duwen , en zorgen dat er constant luchtdruk op staat of wat? ;)

    Kan het vele olieverbruik ook ALLEEN echt van de klepseals komen?

    #18053797

    indd boren en de compressor er aan vast maken ;)
    omdat je cilinderdruk nog ok is
    denk ik dat de vorige eigenaar van je blok veel in (te) lage toeren heeft gereden
    daar lijden de zuigerveren en cilinderwanden niet zo van, dus dat die versleten zijn geloof ik niet zo
    maar de temperatuur in de kop word wel veel hoger
    wat de klepseals om zeep helpt

    #18053798

    Vandaag aant rijden. Gaat ineens weer mm-lampje branden.

    Na uitlezen bleken er een aantal foutcode’s
    -85
    -43
    -15
    -14

    Volgens mij zijn deze code’s niet gewist , deze had ik eerst ook.

    Maar er is een nieuwe bijgekomen waar ik niet vrolijk van word als ik dat op internet lees :(

    Foutcode 92 – camshaft sensor

    Wat moet ik hier uit opmaken ? Sensor overleden?

    #18053799

    Had geloof ik al eerder gezegd dat codes niet hoeven gewist te worden
    Als het probleem weg is gaat de code ook weg

    Staat je distibutie wel goed op tijd?
    misschien is dat de oorzaak van de waslijst aan storingscodes
    Nokkenassensor gaat niet zomaar kaduuk

    #18053800

    Heb vandaag nog een aantal keren een stuk gereden. Maar geen lampje aangegaan.
    Dus zal wel loos alarm zijn. Ik hou het nog even in de gaten.

    #18053801

    Codes gaan niet weg als je ze niet wist, Even de Accu los en kijken wat er terug komt aan Codes.

    Willem

10 berichten aan het bekijken - 51 tot 60 (van in totaal 60)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.