Binnenwerk elektrische spiegel Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Binnenwerk elektrische spiegel Corsa B

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Goedemiddag,

Ik ben sinds een weekje ongeveer actief hier op het forum en ben al veel antwoorden op vragen tegen gekomen, ik zit alleen nog met één vraagje waar ik geen antwoord heb gevonden.

Sinds aanschaf van mijn corsa werkt de rechter (bij-rijders kant) wel elektrisch maar aan mijn niet. Nu heb ik gekeken of er misschien heel simpel een stekkertje los zat, maar ik kwam tot de conclusie dat de spiegel niet eens elektrisch is aan mijn kant. Waarschijnlijk is er bij de vorige eigenaar een keer tegen de spiegel aangetikt en is deze vervangen door een handmatig verstelbare spiegel. Ze hebben namelijk de pen (waarmee je normaal van binnen handmatig kan stellen) afgeslepen en het orginele kapje aan de binnenkant van de auto (zonder uitsparing voor handmatige bediening) er weer netjes opgezet. Ik vind het niet erg om een keer me spiegel te stellen door gewoon op het spiegel glas te drukken. Maar gezien mijn subwoofer de hele spiegel handel nog wel eens wilt laten trillen, merk ik dat de spiegel aan mijn kant continu naar onder zakt. Het gevolg is dat ik via rechts netjes naar achter kan kijken en links de strepen over de weg kan tellen.

Nu is de vraag als volgt. Kan ik (bijv: op de sloop) makkelijk het binnenwerk van een elektrische spiegel (zonder te slopen) eruit halen en deze vervolgens in mijn eigen kap proppen?
    Ik vind het niet erg om een nieuwe elektrisch te kopen. Punt alleen is dat ik het zonde vind om een kap te gaan spuiten in de kleur, terwijl ik nog een goeie heb liggen maar moet weggooien omdat die handmatig is.

Omdat je er zo netjes om vroeg in een ander topic:
    Ja dat kan, maar het makkelijkste is om de gehele spiegel van een corsas met een electrische buitenspiegel af te halen en die erop te zetten, de kleur van jou corsa zie je genoeg op de sloop staan ;)
    Probeer een spiegel te vinden stekkertje erin klikken vastschroeven en klaar!

Ik zou ook de hele spiegel nemen en, als je geen in dezelfde kleur kunt vinden, thuis op m’n gemak overzetten. Het binnenwerk kun je loshalen van de kap. Dus overzetten in de bestaande behuizing en aansluiten. Gaat overigens niet alleen om de spiegelmotor die je nodig hebt, maar ook om het spiegelglas. Anders kun je die niet verwarmen.

Haha ik begin ma nu al vereerd te voelen hier ;)

Ik heb inderdaad al even gekeken of ik er 1 kon vinden in me eigen kleur op de sloop, das alleen makkelijker gezegt als gedaan. Ben er aardig wat tegen gekomen die net allemaal een tint lichter zijn op 1 na! Precies de zelfde kleur waarbij ik natuurlijk direct de deur open trok en helaas ook weer direct werd telleurgesteld:( (ook handmatig).
    Zowiezo bedankt voor je tip/idee. Ik hou dit ook regelmatig in de gaten, alleen blijkt het op de Nijmeegse sloop niet makkelijk te zijn om mijn kleur te vinden haha.

je kan ook gewoon je bass wat zachter zetten :P

@BlackDevil wrote:

Ik zou ook de hele spiegel nemen en, als je geen in dezelfde kleur kunt vinden, thuis op m’n gemak overzetten. Het binnenwerk kun je loshalen van de kap. Dus overzetten in de bestaande behuizing en aansluiten. Gaat overigens niet alleen om de spiegelmotor die je nodig hebt, maar ook om het spiegelglas. Anders kun je die niet verwarmen.

Ja klopt, ik vind het geen probleem om een andere kleur te pakken en het binnenwerk eruit te halen. En daar ging ook mijn vraag over ;), hoe krijg ik deze er uit? Zit het (verwarmde) spiegelglas simpel op een houder geklikt? Die ik (lijkt mij dan) er met een beetje priegelwerk vanaf kan trekken (subtiel), of zijn hier meer handelingen voor nodig?

@dennisnmgn88 wrote:

Ja klopt, ik vind het geen probleem om een andere kleur te pakken en het binnenwerk eruit te halen. En daar ging ook mijn vraag over ;), hoe krijg ik deze er uit? Zit het (verwarmde) spiegelglas simpel op een houder geklikt? Die ik (lijkt mij dan) er met een beetje priegelwerk vanaf kan trekken (subtiel), of zijn hier meer handelingen voor nodig?

Aan de wagenkant van de spiegel, daar waar bij handmatige verstelling het stangetje uitkomt, zie je iets dieper liggend 2 schroeven zitten. Die moeten eruit. Dan met beleid de behuizing beetje bij beetje van het binnenwerk afschuiven. Kan best vastzittten, dus voorzichtig beginnen. Het spiegelglas is op de motor vastgeklikt. Voorzichtig met een kunststofspatel of een dergelijk voorwerp achter het glas gaan en proberen eruit te wippen. Spiegelglas met de andere hand tegenhouden! Anders weg glas.

@dion87 wrote:

Haha jaa das wel een idee, alleen dat was net de optie die ik probeerde te vermijden ;)

@ BlackDevil:

Thnx! Hiermee ga ik er wel uitkomen. Ik dank u alle voor u spoedige reactie’s :afro

@dennisnmgn88 wrote:

@dion87 wrote:

Haha jaa das wel een idee, alleen dat was net de optie die ik probeerde te vermijden ;)

ik heb trouwens het zelfde probleem hoor, alleen dan met me binnenspiegel..
    soms wel handig, als ik wil checken of me asbakverlichting het nog doet tijdens het rijden king:

@dion87 wrote:

@dennisnmgn88 wrote:

@dion87 wrote:

ik heb trouwens het zelfde probleem hoor, alleen dan met me binnenspiegel..
    soms wel handig, als ik wil checken of me asbakverlichting het nog doet tijdens het rijden king:

nog iets harder zetten en je kan checken of je handschoenen vakje ook nog licht geeft! :jerry

Haha jaaa ik heb meestal me remote kastje op de helft zoiets staan. Hiervoor had ik namelijk een astra sedan waar de zelfde sub in lag, alleen kon ik toen om de 3 weken zoiets me achterlichten weer opnieuw vastschroeven want die boutjes trilde continu los :hmmz

Maar kwa audio heb ik nog zoveel te doen aan die auto, maar daar komt tegen die tijd wel weer een topic voor ;)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.