Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Bilstein B12 vraag
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
7 september 2010 om 17:11 #17225663
Beste forumers, ik heb de volgende vraag:
Op het belgische forum staat een B12 set te koop die onder een gts vandaan komt. Die set bestaat uit Bilstein veren rondom 40 mm verlagen voor een aslast voor tot 1060 en achter 940. De schokbrekers in die set zijn de B8 sprint. Nu blijkt dat je voor de GTS de B8 kunt krijgen in de normale versie en de straffere versie.
Navraag bij Bilstein leert dat de normale versie ook geschikt is voor de Signum maar niet voor de C station:o
Die Signum is toch kwa bodemplaat en alles identiek aan de Station en dus op de vooras identiek in gewicht of ben ik nu stom:P Ik wil dus die B8 set wel onder mijn Vec SW schroeven maar Bilstein geeft bij navraag nogmaals aan dat de werking niet optimaal zal zijn daar het de zachtere versie is, maar bij de signum zou het geen probleem zijn. Weet iemand hier misschien iets zinnigs over te zegen?
Safe driving Jurgen
7 september 2010 om 18:42 #17725931nee:P
7 september 2010 om 19:28 #17725932De signum heeft wel de zelfde bodemplaat, maar is toch bovenop iets korter , dus … minder gewicht …
Ik zou zeggen…. gewoon proberen !! anders weet je het nooit ! :sleeping :thumbup
7 september 2010 om 19:44 #17725933Aslast voor kan wel van 1060 wordt ook wel voorgeschreven voor 2.2 DGI en 1.9 DTH , maar achter moet voor een station 1215 zijn.
7 september 2010 om 19:45 #17725934origineel gepost door speaker
De signum heeft wel de zelfde bodemplaat, maar is toch bovenop iets korter , dus … minder gewicht …Ik zou zeggen…. gewoon proberen !! anders weet je het nooit ! :sleeping :thumbup
Ja niet dus.
De vectra station is lichter.
Maar heeft een groter laad vermogen.
7 september 2010 om 19:53 #17725935Kijk anders even bij Eibach.de voor de exacte as lasten voor jou wagen/ vooras 1060 //achter as 1215
7 september 2010 om 20:06 #17725936origineel gepost door arjontje
origineel gepost door speaker
De signum heeft wel de zelfde bodemplaat, maar is toch bovenop iets korter , dus … minder gewicht …Ik zou zeggen…. gewoon proberen !! anders weet je het nooit ! :sleeping :thumbup
Ja niet dus.
Echt nie ! Signum lediggewicht is 1458kg en van de vectra is het 1578kg !!
9 september 2010 om 13:47 #17725937Gents bedankt voor de antwoorden;
Ik ben er in ieder geval uit dat ik ze niet overneem.
De B12 set heb je in twee varianten voor de caravan C:a: vooras tot 1000 kilo/achteras tot 1140 kilo (?) Yep geen 1215?? Zie website Bilstein, achter bieden ze ook voor de signum en GTS de zelfde aan.
B: vooras vanaf 1001kilo/achteras tot 1140 kilo.Als je dan kijkt welke schokbreker er in die B12 gebruikt wordt, da’s de B8, komen ze met de normale en de straffere versie maar dat geldt alleen voor de vooras.
Aangezien mijn C caravan zowel voor als achter 1100 kilo op de as heeft gaat de normale B8 niet voldoende verbetering geven ten op zichte van mijn huidige B4. Ja ok hij is wel korter en dus gebruik je de hele veerweg, maar toch. ff weer doorsparen en dan schaf ik ergens wel een compleet nieuwe B8 set die op maat gesneden is voor mij C caravan, aan die ik dan gebruik in combinatie met mijn eibach veren.safe driving Jurgen
P.s. voor de GTS ers onder ons, die B12 set voor 350 euri is dus een mooi koopje al zeg ik het zelf.
Is voor de VA 1060 en achter 940 kilo op de assen, heb je dus een complete schokbrekerset plus veren.9 september 2010 om 17:20 #17725938Vreemd dat ze voor de GTS een zachtere versie bieden.
De station heeft alleen de stugge versie.
9 september 2010 om 17:29 #17725939origineel gepost door yzf1kr
Vreemd dat ze voor de GTS een zachtere versie bieden.De station heeft alleen de stugge versie.
Wat ik nog veel vreemder vind is dat ze wel op de signum kunnen maar niet op de caravan. :hmmz Zou dan alleen gaan om de totale as last bij volle belading of zo.
Safe driving Jurgen
9 september 2010 om 17:45 #17725940origineel gepost door speaker
origineel gepost door arjontje
origineel gepost door speaker
Ja niet dus.
Echt nie ! Signum lediggewicht is 1458kg en van de vectra is het 1578kg !!
Hmm dan heb ik een verkeerde bron.;)
10 september 2010 om 04:13 #17725941origineel gepost door jraaf
origineel gepost door yzf1kr
Vreemd dat ze voor de GTS een zachtere versie bieden.De station heeft alleen de stugge versie.
Wat ik nog veel vreemder vind is dat ze wel op de signum kunnen maar niet op de caravan. :hmmz Zou dan alleen gaan om de totale as last bij volle belading of zo.
Safe driving Jurgen
Ik denk dat het gewoon ze ook beide op een Station kunnen.
Ik heb de zachte versie ook al op sites te koop zien staan voor de Station.Kijk eens bij de normale Sedan, daar kan je bij de B6 wel kiezen tussen zacht en stug. En bij de B8 niet.
Lijkt me gewoon een kwestie van een foutje van de typemiep die die lijstjes vult.
Ik weet niet hoe de zachte aanvoelt, maar misschien was ik toch voor de zachtere gegaan. In Nederland met onze zeer goede autowegen is de stugge wel fijn.
Maar met 170 op de Autobahn zit je toch af en toe te klappertanden, zeker als de auto bijna leeg is.10 september 2010 om 15:00 #17725942origineel gepost door yzf1kr
Ik denk dat het gewoon ze ook beide op een Station kunnen.
Ik heb de zachte versie ook al op sites te koop zien staan voor de Station.Lijkt me gewoon een kwestie van een foutje van de typemiep die die lijstjes vult.
Doe mij eens een linkje van die website.
En ja ik dacht idd eerst ook aan een tiepmiep fout. Dus heb ik er twee mails aan gespendeerd in mijn beste duits. Antwoord was toch steevast zoals hier boven beschreven.Safe driving Jurgen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.