Bijna tijd voor een nieuwe turbo

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Bijna tijd voor een nieuwe turbo

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 66)
  • Auteur
    Berichten
  • #17949508

    De Walbro pomp ik gebruik ze niet meer tot 300+ pk gaat nog 400pk redden ze niet heb ik al meerdere keren op de dynobank mee gemaakt.
    Ik monteer alleen nog pierburg.

    #17949509

    Zijn die pierburgs zo ipv je oem pomp te plaatsen?

    Ik wil straks met de coupe rond de 315pk draaien…..wil een goeie brandstofpomp hebben, huidige is nu een ton oud.

    #17949510

    Volgensmij zijn de oem pompen ook van pierburg

    #17949497

    gister alles alweer binnen gehad en moet zeggen dat ik erg tevreden over hoe snel dat geregelt wordt en opgestuurd.

    dus met een beetje geluk, zit het erop voor volgend jaar.. JEEEJ :D

    #17949511

    nou was er laatst een topic over het afstellen van je actuator.. en nu ik een nieuwe turbo inhuis heb, met een geupgradee actuator, vraag ik me dus af hoe je die meot afstellen.

    indat topic werd gezegt, dat je er maar gewoon af moet blijven enzo. maar dat gaat in dit geval nogal lastig als je em op je auto wilt hebben.
    ieder hier ervaring mee, want lijkt mij dat je er inderdaad niet zomaar aan gaan zitten klieren enzo..

    #17949512

    maar wat plaatjes erbij

    #17949478

    maar waarom een nieuwe turbo? die dingen gaat toch veel langer mee als 136dkm ?

    #17949513

    Waarom niet :P

    #17949514

    @Dion, ook gelijk uprated actuator?? Nice!! Moet ik ook nog eens hebben!

    #17949515

    @Baas J. wrote:

    Waarom niet :P

    precies!! maar moet echt ff uit gaan zoeke hoe zon actuator afgesteld moet worden.. want als die verkeert staat, zal dat vast niet goed wezen voor me turbo.

    #17949482

    Hoeveel millimeter staat de originele? Vanaf onderkant onderste moer tot uiteinde stangetje?

    #17949480

    geen idee, ik zal vanavond is kijke. maar hoe houdtie langer ze druk vast dan? als je em strakker of losser draait laat maar zegge..

    #17949516

    je kan hogere drukken rijden door het te verstellen. daarom als je het gaat verstellen stel telkens een klein stukje en ga dan weer rijden. niet dat je dalijk 1.5 bar rijd op een standaard ecu..

    #17949517

    dus het is een must om eerst ff een drukmeter erbij te halen, voordat ik aan die actuator ga zitte.

    #17949518

    Hoe zit dat dan met dat pingelen? Als je die actuator bv die moer 1 hele slag draait?

    #17949519

    :thumb Dan gebeurt er niets extreems Frank!
    Je verhoogt alleen de invoer van meer lucht van de Turbo naar de motor.
    Krijgt ie te veel lucht(druk) dan valt hij in de noodloop en moet je snel zorgen dat je op de vluchtstrook komt. :D
    Bij de tuning Fase 1 doen ze precies het zelfde.(andere software) en meer druk via het opschroeven van het moertje.
    Tot hij het gewenste effect geeft op de bank qua vermogen.
    Als je zelf iets schroeft dan gaat je vermogen van 237 naar 240 Pk bij een z20-let. als voorbeeld.
    Zelf heb ik hem ook afgesteld de H turbo omdat ik zo stom was een niet geupgrade actuator te bestellen.
    Hij loopt nog steeds te rijk en wordt gekoeld door de Ethanol. :???:
    Na mijn vakantie schroef ik hem nog wat op en een volledig 76mm systeem.

    Gr. peter.

    #17949520

    Maar weet nog steeds niet hoeveel mm t origineel is :P

    #17949521

    ik ben ook niet wezen kijke met me stomme kop, heb het nogal druk nu me zusje een huis heeft gekocht enzo.. dus klus me de.. :swear

    #17949523

    @Baas J. wrote:

    Maar weet nog steeds niet hoeveel mm t origineel is :P

    Bij mij staat de actuator stang nu 1.6 mm. met de 2 moertje meegerekend.Vanaf de onderkant met een H-turbo en inj.

    #17949481

    1,6mm?? Sorry maar dat kan nooit…

    Dat kan je op de foto hierboven al zien.

    #17949524

    Denk dat hij 16 mm bedoelt met de 2 moertjes mee gerekend. ik geloof dat het 10 mm was tot het moertje.

    #17949526

    @Baas J. wrote:

    Waarom niet :P

    omdat t een klap geld kost!

    #17949527

    Relatief…

    Je kan al nieuwe z20leh turbo’s kopen voor 400gbp ofzo… is ook niet heel de wereld.

    #17949522

    nee inderdaad, het word pas echt een duur geintje als je er ballbearings enzo in wilt. dan kost ie ineens het dubbele

    #17949525

    @dion87 wrote:

    tja hij loopt nog prima enzo, spoelt lekker op. maar ben die 191pk onderhand wel gewent, en hij moet harder haha.

    dus dan maar meteen beginnen met de turbo en FMIC
    maar als die niet al te veel speling heeft die oude turbo, bewaar of verkoop ik em gewoon.

    Je kunt hem ook laten chippen bij EDS met een LET turbo hoor, heb je een 235/240 pk. Als de turbo nog goed is is het zonde om hem te vervangen eigenlijk. Monteer je nog een olierestrictiebout voor het behoud van deze en wie weet mischien gaat ie nog wel een 40.000 km mee. En als je besluit om een LEH turbo daarna een keertje erop te zetten kun je voor een 100 euro en als je geluk hebt voor niets de software ook weer aan laten passen bij EDS. Het mooi vind ik van een LET turbo is dat deze na het chippen bij EDS eerder opspoelt dan een LEH, is ook maatje kleiner, heb je onderin veel koppel. DE LEH lader komt wat later in. Kun je wel meer pk’s mee draaien……..

    Hoeft trouwens niet perse bij EDS hoor, andere tuners doen het ook zolals V-maxx, klasen motorsport en VBD Works.

    OEPS, had niet goed gelezen, je had de turbo ondertussen al binnen zag ik. :D

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 66)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.