Bij welke km stand Distri KETTING vervangen?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Bij welke km stand Distri KETTING vervangen?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211407

    Hallo,

    Vraag mij af bij welke km stand een disti ketting vervangen moet worden van een 2.2 benzine motor.
    Het blijkt dat de ketting in m’n vectra te slap hangt. Als ik hier te lang mee blijf doorrijden is het einde oefening.

    Heeft iemand enig idee of dit vaker voorkomt bij een vectra B2. Ging er eigenlijk van uit dat men bij een ketting aandrijving geen onderhoud zou hebben.

    Gr
    Marcel

    #17511096

    Ketting hoef je in principe niet te vervangen, maar er is voor de 2.2 een modificatie geweest voor je spanrollers…
    ik weet niet of jou vectra die modifcatie heeft gehad ?

    #17511097

    uhm ik hoorde ergens dat het om de 120.000 + km’s verstandig was om het in iedergeval te laten checken maar of dat nodig is :P ik nie weet (het ging in dat geval ook om een Ford ipv een Opel maar dan nog … :hmmz)

    #17511098

    ik zat rond de 90.000 km, en was net op tijd. Maar volgens mij moeten ze normaal gesproken 200.000 km mee gaan. Mocht je ‘m horen rammelen (bij mij tijdens het starten) dan zou ik als ik jouw was geen week meer wachten.

    #17511099

    inderdaad, als ie gaat rammelen gewoon vlot actie ondernemen.

    Willem

    #17511100

    origineel gepost door sjouke
    uhm ik hoorde ergens dat het om de 120.000 + km’s verstandig was om het in iedergeval te laten checken maar of dat nodig is :P ik nie weet (het ging in dat geval ook om een Ford ipv een Opel maar dan nog … :hmmz)

    Bij de Mondeo V6 werd 150.000 voorgeschreven, en dat haalde ze niet eens.

    dan was het nog eens een &@@#^%^!& klus deze te vervangen.

    Willem

    #17511101

    Oke duidelijk,

    Hij rammelt idd bij het starten. Is dit goed zelf te doen offff…. opel dealer rekent er 8 uur voor a 100 euro + materiaal. Materiaal kan ik zelf bij de groothandel halen.
    Wat is in dit geval wijsheid. andere optie is om deze auto aan te gaan schaffen.

    http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Opel/VECTRA/6250279/fotos.htm?sortering=DEFAULT&merken=Opel&modellen=Vectra&vanPrijs=8000&totPrijs=18000&vanBouwjaar=2005&totBouwjaar=2009&carrosserieAuto=STATIONWAGON&brandstof=BENZINE&transmissie=AUTOMAAT&dealerTypes=AUTOBEDRIJF&dealerTypes=BOVAG_ABA&dealerTypes=BOVAG_NDA&dealerTypes=MERKDEALER&dealerTypes=PARTICULIER&paginaNummer=1&total=5&pos=1 aut

    Gr Marcel

    #17511102

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door sjouke
    uhm ik hoorde ergens dat het om de 120.000 + km’s verstandig was om het in iedergeval te laten checken maar of dat nodig is :P ik nie weet (het ging in dat geval ook om een Ford ipv een Opel maar dan nog … :hmmz)

    Bij de Mondeo V6 werd 150.000 voorgeschreven, en dat haalde ze niet eens.

    dan was het nog eens een &@@#^%^!& klus deze te vervangen.

    Willem

    nou ja de Sierra kon der ook wat van :P … maar goed -offtopic

    #17511103

    Hummm niemand in de omgeving van noordwijk die mij iets meer kan vertellen over het vervangen van een distri ketting? een soort “how to”

    #17511104

    ik zou een ketting laten vervangen door een autobedrijf
    het is echt een klote klus

    #17511105

    origineel gepost door Marcel28
    Hummm niemand in de omgeving van noordwijk die mij iets meer kan vertellen over het vervangen van een distri ketting? een soort “how to”

    op een engelse opel forum staat een zeer uitgebreidde how-to, met overal foto’s van :thumbupLINKJE

    #17511106

    deze is ook interesant:

    http://www.vectra-c.com

    #17511107

    en hoe staat dat dan met de DTH DTL motoren ??? vervangings interval van de ketting.

    #17511108

    origineel gepost door vectratinus
    ik zou een ketting laten vervangen door een autobedrijf
    het is echt een klote klus

    maar ook kloteklussen kunnen leuk zijn. en leerzaam ! :)

    #17511109

    origineel gepost door navreen76
    en hoe staat dat dan met de DTH DTL motoren ??? vervangings interval van de ketting.

    Deze gaan over het algmeen helemaal niet kapot eigenlijk.

    Komt zeer weinig voor.

    en dan zijn er die al 3 a 4 ton weg hebben.

    Maar hier geld ook, ga je m horen, dan vervangen incl. spanners en tandwielen.

    Willem

    #17511110

    ik zou de vec op de vec C inruilen……. zeker als je dit toch al van plan bent

    geen gekloot, geen zwarte klauwen, en niet de kans dat je nog meer sloopt…

    #17511111

    We hebben besloten die vectra C niet te nemen. Helaas kwamen we er niet uit over inruil en bijbetalen.
    Zit dus niets anders op dan de ketting te gaan vervangen. Nu is alleen de vraag WAAR moet ik de onderdelen vandaan halen. Rijsbergen kan er niet aan komen.
    Ketting ga ik zelf met hulp van een collega ( ex automonteur ) vervangen.

    #17511112

    De ketting alleen heeft geen zin, je moet ook de spanrollers vervangen….

    heb je ook gedacht aan een Tijdafstelset ??

    verder kwam ik dit nog ff op de site van autoweek tegen:

    origineel gepost door barry@hoope.nl
    Volgens de TIS2000 van Opel moet de dealer binnen 6 jaar en 100.000 de garantie verlenen op de distributie ketting.

    Volgens TIS2000.

    In het geval van een klantenreclamatie moet de noodzakelijke reparatie met gebruikmaking
    van het distributiekettingpakket worden uitgevoerd. Het pakket bevat de verbeterde ketting
    en oliedruppelaar.

    Aanwijzing: deze verkorte informatie is in het geval van een klantenreclamatie van kracht
    voor alle Z22SE-motoren tot motornr. 11065400.

    Garantieverlening kan worden aangevraagd voor auto’s van maximaal 6 jaar oud en een
    kilometerstand van minder dan 100.000 km.

    Ik heb mijn auto gekocht in maart met 6 maanden garantie en krijg nu onder garantie een nieuwe ketting om dat deze een raar geluid maakte. dit is voor deze auto meet 120.000 km de derde ketting.

    succes.

    Misschien kan je er iets mee ??

    #17511113

    bij mij hadden ze echt alles vervangen, dus ook de tandwielen. geleiders, spanner, en de extra tandwielen van de balans as(sen).

    #17511114

    Het is idd een setje wat ik gekocht heb met alle noodzakelijke onderdelen er in. Daarnaast nog een speciaal setje “stiften” king:om de motor weer op tijd te zetten.
    Verder zijn er geen speciale gereedschappen nodig, behalve een momentsleutel dan. Gisteren vlak voor het begon te regenen de uilaatpakking nog vervangen. Begon het een beedje te stinken in het interieur.
    Totale kosten van de onderdelen was nog net geen 300 euro.

    #17511115

    origineel gepost door Marcel28
    Het is idd een setje wat ik gekocht heb met alle noodzakelijke onderdelen er in. Daarnaast nog een speciaal setje “stiften” king:om de motor weer op tijd te zetten.
    Verder zijn er geen speciale gereedschappen nodig, behalve een momentsleutel dan. Gisteren vlak voor het begon te regenen de uilaatpakking nog vervangen. Begon het een beedje te stinken in het interieur.
    Totale kosten van de onderdelen was nog net geen 300 euro.

    Hey Marcel waar heb je deze onderdelen besteld?

    #17511116

    ik neem aan dat in dat setje ook de nieuwe update voor oliedruppelaar in zit ?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.