Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › bij snelheden over de 100 km wordt onhandelbaar.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2011 om 16:58 #17242281
Kan iemand mij vertellen wat er scheelt met mijn auto,
bij stilstand draaien stuurt hij zwaar en bij snelheden + 100 km wordt mijn
stuur ligt bij het minste tikje wat het stuur krijgt stuurt hij weg.30 oktober 2011 om 17:13 #17928773Ook hallo!?
Eh..wat voor auto? Schade gehad?30 oktober 2011 om 17:21 #17928774ik hoop dat ik hier goed zit maar ik heb een probleem met mijn opel astra f cabrio als ik boven de 80km rij en hem dan uitlaat lopen tot remmen gaat er een motorlampje branden en wil de auto uitslaan nou werd mijn verteld dat het me luchtmassameter is maar die heb ik niet :s ik snap er niks meer van en uitlezen heeft toch geen zin want dan ken het zoveel zijn
wie o wie kan mijn helpen sorry als ik verkeert zit5 november 2011 om 16:17 #17928775Ook hallo,
ik heb een opel kadett e cabrio gsi.
Wat ik weet heeft de kadett geen ongeval gehad.mvg, Tonny
5 november 2011 om 18:51 #17928776Stuurbekrachtigings en de bijhorende vloeistof (mits aanwezig), Controleer de ophanging, stabilisatorstangen, je banden, veren, schokdempers, bandenspanning.
Kortom, wat heb jezelf al bekeken?
Want zelf erna kijken helpt meer dan in het wilde weg hier rond vragen. Het kan van alles zijn… Ik vermoed dat er een drukregelaar op je stuurpomp kapot is. Stuurt hij ook zwaar als je met hoge toeren stilstaand stuurt ?
@semmy19, beetje jammer dat je een topic kaapt. Maar waarschijnlijk is het je snelheidspulsgever. Bij een Astra-F Cabrio zit deze in het kmtellerhuis. Dus eventjes op de sloop zoeken naar een km-tellerbehuizing van +/- zelfde bouwjaar en het zelfde W getal.Kan ook zo een sensor zijn van de motor, maar ik heb dit probleem zelf ook gehad, na het vervangen van mijn snelheidspulsgever was het probleem weg.
6 november 2011 om 21:46 #17928777Andersom hoor je wel eens als je electronische stuurbekrachtiging hebt die snelheids afhankelijk is en dat bijv. het snelheids signaal niet werkt…. Maar dit.. bij zo’n oude auto is het gewoon volledig mechanisch/hydrolische stuurbekrachtiging. Drukregelaar kapot zoals hier boven klinkt mij wel aannemelijk, denk dat er ook niet veel anders op zit dan bijv. eens een andere pomp of stuurhuis er op te zetten….
7 november 2011 om 10:10 #17928778Uitlijning? Ik heb 2 jaar in een golf cabrio gereden, en het stuurgedrag was ronduit vreemd. Ik dacht, dat hoort bij de golf, maar na uitlijning ging er een wereld voor me open, wat een verschil.
14 november 2011 om 19:44 #17928779Controleer ook je to lagers van je schokkers. Bij mij was het door speling op het rechter toplager. Ander toplager en hij reed weer perfect.
14 november 2011 om 19:50 #17928780Jah, ik was toch wel goeie wegligging gewend maar mijn Astra spoorde veel beter na uitlijnen. Denk dat dat jouw probleem wel moet kunnen verhelpen. En anders kunnen ze zien of ie krom is. Jou sporing moet denk ik goed gezet worden, de stand van de wielen moet normaal zo zijn dat als je het stuur loslaat hij weer terugdraait naar de middenstand als die niet klopt dan krijg je dat soort gekke praktijken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.