Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Bi Xenon Aardpunten (4) Astra H…
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2012 om 16:01 #17246214
Hallo forumgebruikers,
Morgen EINDELIJK beginnen aan de inbouw van mijn hella bi-xenons.
Heb nieuwe stekkers en ga dus 2 nieuwe aardpunten aanbrengen bij pin 9 en 10 aan beide kanten.
Weet iemand toevallig waar ik die het best neem?
Ook, kan ik beide aardpunten van 1 kant op éénzelfde plaats nemen, of ben ik best dat ik ze van elkaar hou?Alvast bedankt,
Jefkere
7 februari 2012 om 17:42 #17988506Achter de linker koplamp zit een aardpunt, die zie je meteen zitten als de koplamp eruit is.
Bij mij zit het er bijna in. Ik kan alleen de code-index nog niet aanpassen.
Let wel op met de hoogte sensor, die schroefdraad breekt heel snel af :thumbdown . Bij mij is er dus één kapot, even kijken hoe ik dat ga oplossen.7 februari 2012 om 17:48 #17988507Ik heb de hoogtesensor nog niet binnen.
Was aan het afwachten met mijn radioprobleempje…
Mag ik daar dan beide aardingen opzetten?
Ik ga even rondrijden zonder hoogtesensor…
Mag ik wel al pin 7 en 8 wisselen, ook al heb ik nog geen AFL/AHL aangesloten?
Of gaat dat foute dingen geven?Schroefdraden is niet het sterkte punt bij opel… Heb er ook eentje afgebroken bij het herbekleden van een stoelairbag, gelukkig zit die nogsteeds muurvast met de 2 andere schroefdraden. -offtopic ^^
7 februari 2012 om 17:50 #17988509Ik heb hem nu even vastgezet met wat kit maar ik moet nog een permanente oplossing gaan zoeken al zou dat niet meevallen. Of je pin 7 en 8 mag omwisselen als de afl er nog niet inzit weet ik niet.
Ik heb ze gewoon allebei op hetzelfde aardpunt zitten.
7 februari 2012 om 17:54 #17988508Dan ga ik dat ook doen ;)
Mag ik is vragen, wat gebruik jij juist om te kitten? (domme vraag, maar kan niet kiezen tussen zoveel soorten)Nja, idd, dat kitten daar is maar tijdelijk… krijgt het denk ik wel hard te verduren aan de achteras, zowel qua weersomstandigheden als qua schokken…
Hoop datt lukt zonder een hele nieuwe… zou wel balen zijn. Heb je alles geïnstalleerd met een brug, of lukt het ook met opkrikken? (Opkrikken zou ik wel niet mee beginnen… maar tis maar een vraag)7 februari 2012 om 18:04 #17988510Ik had nu gewoon even “supersterke” montagekit gebruikt omdat ik niks anders had. Maar het gaat om het stuk wat onder de bodemplaat zit dus die heeft niks te verduren tijdens het inveren. Die 2 schroefdraden zitten dus aan de auto vast vandaar dat het dus ellendig is.
Ik heb het gewoon in de schuur gedaan met een krik dat is prima te doen.
7 februari 2012 om 18:09 #17988511Oké :) Ik ben van plan het via een put te doen, die een vriend van me heeft :p
Vandaag na het geluk met mijn radio ook een tegenslag. De bekabeling voor de deurklinklampjes is er niet –‘
Ga de lampjes dus verkopen, want voor die lampjes heb ik geen zin om bekabeling te trekken naar de deuren toe.
Ehm, heb jij gwn 1mm² draad gebruikt voor de aardingen?7 februari 2012 om 18:14 #17988512ik heb er een 4mm2 draad inzitten voor de aardpunten samen. één van die twee pinnen is in de koplamp zelf ook behoorlijk dik.
7 februari 2012 om 18:23 #17988513Hmm oké. Dat zal ik morgen dan maar bekijken. :)
7 februari 2012 om 18:26 #17988514Zal denk ik toch 1mm² worden hoor… kan niet anders met de stekkers…
7 februari 2012 om 18:43 #17988515In de stekker zitten ook verschillende diktes. pin 7 is bijvoorbeeld een stuk dikker dan pin 8.
7 februari 2012 om 18:51 #17988516Hmm. Zal anders morgen voor 2mm² gaan kijken.
Moet wel lukken. Dan is het ook 2x 2mm², dus 4.7 februari 2012 om 18:52 #179885172mm (zal wel 2,5mm2 worden) is ook voldoende. Ik had toevallig nog wat bruine 4mm2 draad liggen, vandaar dat ik die had gebruikt.
7 februari 2012 om 19:00 #17988518Oké :) Moet morgen toch nog om een nieuwe krimptang.. dus kan ik dat gelijk ook meebrengen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.