Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw..

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw..

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 636)
  • Auteur

origineel gepost door gsi-maffia

fors remmen en hogere temperaturen de lak zou loslaten.. of dat waar is??

me maat heeft ze onder zijn astra gsi 16v gehad met cali turbo remmery, en na 2 jaar zijn ze nog steeds mooi… enkel de blanke lak rond de ‘boutjes’ is een drama

origineel gepost door rallyastra
    Deze motor heeft 300 pk, maar er komt een vrij programmeerbaar systeem op, spaghetti spruitstukken en grotere gaskleppen. moeten we toch naar de 400 pk gaan.

Ah, ok. de latere 5.0 V12 dus.. :thumbup
    Maar is wel (en blijft) een automaat ?

origineel gepost door rabbitopc
    en in wat voor auto komt die v12 dan ?

Ford Sierra volgens mij.

origineel gepost door Jerremy
    Ah, ok. de latere 5.0 V12 dus.. :thumbup
    Maar is wel (en blijft) een automaat ?

V12 is al van het begin 5.0 liter geweest. is later nog wel vergroot naar 5.4 oid. Blok bestaat in weze uit twee gekoppelde 2.5 6 in lijns.;)

Heb een keer gehoord dat een handbak van een v8 er tegenaan zou moeten passen…:hmmz

Vrienden van mij werken bij Molenaar in Vierlingsbeek, daar verhuren ze drift en race BMW’s. Die hebben een BMW 750i van 98 om zelf mee te vegen. diff dicht gelast en schuiven maar…(met de airco aan en ondertussen tv kijkend op de dikke leren stoelen..:o)

Dat ‘ie 5 liter is geweest va begin weet ik ook wel, maar ik heb het over de vermogens verschillen.
    De eerste hadden iets van rond de 280 pk. dat werd daarna 300 pk. Vader van een maatje van me heeft een 750i. Uit ’93
    Machtige machine, dubbel glas, sluitbekrachting op portieren volgens mij ook..

Jammer dat de beste man er niet al te veel mee rijd, en ook veel problemen heeft ermee, o.a. met airco.
    Maar ja, dat zal wel komen omdat er niet al te veel mee gereden wordt.

Ik begrijp niet goed wat de voordelen zijn van zo’n groot blok. Vrij programeerbaar of niet, hang er dan liever een blok in van een E39 M5, heeft al 400pk, is niet zo lomp en maakt een schitterend geluid.

v12 heeft niet iedereen en die dingen kosten ook geen klap :jerry

Ja dan hadden we er ook een 600pk Cosworth motor in kunnen bouwen. Gaat er om dat er iets gebouwd word wat een ander niet heeft en waarschijnlijk ook nooit zal krijgen. En daarbij de pk’s zijn misschien wel laag, maar deze motor heeft zoveel potentie dat als hij verder door getuned wordt je pk’s kunt halen waar je U tegen zegt zoals bijvoorbeeld 2 turbo’s.

Deze ziet er ook wel leuk uit :vertag

haha vette shit, maar 1 op 1 word minder leuk:P

origineel gepost door Jerremy

origineel gepost door rabbitopc
    en in wat voor auto komt die v12 dan ?

Ford Sierra volgens mij.

zeker weten dat dit een ford sierra is, zal wel een sedan zijn. in ieder geval aan de kleur (smoke stone green) zou het om het facelift model bj: 92/93 kunnen gaan en dan zou het een gt(vaak op kenteken als gl) moeten zijn. of het is model mk2 vanaf bj 90, dan moet het een cossie zijn. orgineel zijn alleen deze sierra’s met deze kleur geleverd.

niels van wie is deze sierra? ik ken nogal een hoop mensen uit de ford wereld.gr,martijn

Mooi werk, maar waarom in hemelsnaam een v12 in een ford :cry

Omdat ik geen Datsun meer had liggen :jerry

origineel gepost door rallyastra
    Omdat ik geen Datsun meer had liggen :jerry

:thumbup:jerry

:P kan je die Datsun van bbg nie overnemen dan Niels.. ?

Ja oud ijzer prijs begint weer aan te trekken, zal er eens over na denken ! Bedankt voor de tip ;)

Vandaag onderdelen van Burton binnen gekregen voor de Sierra, en bezig geweest met het uittekenen van de motorsteunen.

Bus gedraaid voor de nieuwe rubbers.

Digitaal gemaakt voor de watersnijder..

Camberplates en draagermen binnen gekregen,

Veerschotels aanpassen, normaal moeten er paar gaatjes bij geboord worden maar ik vond het steviger en mooier om er een las plaat voor te maken en die aan het chassis te lassen.

Origineel

Stuk verslijpen

Stalen lasplaat die op de veerschotels komen

En dan komen de camberplates er weer op

Vandaag ook de velgen en nieuwe bandjes weer opgehaald

zo lekker bezig niels.
    top hoor king:

Zeker netjes :D

Aarig wat werk nog aan het chassis, heb het complete schutbord er uit geslepen om alles weer netjes pas te krijgen.

Nieuwe delen uittekenen

Eerste aanhechtingspunt op het chassis gemaakt

Templates voor het schutbord maken, als die straks goed passen word het plaatwerk gekant

:kewlpics

mooi man.. ziet er goed uit. :thumbup
    Mooie mallen.. goed passend.

Heb je vaker gedaan zo te zien ! :jerry

Keep up the good works !

grtz.

Gewoon uit de vrije hand :jerry

Dude…
    Kom ik gister op school, hoor ik in de wandelgangen…..

“dr is er 1 van het opelforum met een sierra bezig………dat komt toch niet goed?”

Hahha ik moest hem gewoon ff uitlachen, ventje weet totaal niet waar die het over heeft!

Niels!? Slaap jij nog wel is?:o:o

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 636)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.