bezig met 2.4 projectje

Forumindex Forums Techniek Cih bezig met 2.4 projectje

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211154

    Sinds vorige week nogmaals aan het sleutelen gegaan.

    Dit keer is het de bedoeling een 2.4 blok klaar te stomen.
    Het blok kwam uit een Omega A automaat.

    alle tips zijn welkom ! (dit wordt mijn 2.4 proefstuk)

    22/07

    28/07

    04/08

    #17508484

    Lager in krukas niet vergeten als je handbak gaat gebruiken, voor de rest staat bovenin het CIH gedeelte
    wel redelijk wat bij ombouw naar 2.4. Waar komt het blokje straks in te liggen?

    Mocht je nog onderdelen zoeken, ik heb nog een ingekort 3L injectiebuis liggen en nieuw setje 2.4 krukasbouten.

    #17508485

    blok in een kadett c dewelke ik reeds voorzien had van een 2.0e

    bedoeling is om de 2.4 op carbu’s te plaatsen.

    waar ik nu wel over twijfel : 2.0 kop gebruiken… of 2.4 kop gebruiken.
    de ene zegt dit, de ander zegt dat..

    kan iemand met kennis/ervaring even een neutrale uitleg voorzien welke kop ik nu best kies? en waarom?

    @ Asko : lager wist ik al..
    krukasbouten : gisteren de oude eruit gehaald… lijkt op het eerst zicht niks mis mee.

    #17508486

    beter een betere flow dmv de grotere kleppen / betere kanelen van een 2.2/2.4 kop en iets lagere compressie als een slechtere flow door een 2.0 kop en een iets hogere compressie ;)

    #17508487

    41/45std klep grote zou deze kop houden

    #17508488

    kop die gebruikt zal worden is dus de 2.4.
    op die manier hou ik mijn huidige 2.0 motor ook compleet.

    volgende vraagje : welke upgrades zijn interessant om uit te voeren?

    eindbedoeling is een motorblok met 45 carb’s welke zal gebruikt worden voor regularity events.
    top tuning is dus niet nodig, maar vooral betrouwbaarheid speelt een rol.

    nokkenas? kleppen? zuigers ?

    gisteren alvast even de cilinderdiameter opgemeten : exact 95 mm
    pakkingsdikte was 1 mm

    iemand meer info?

    #17508489

    iemand?

    #17508490

    niemand dus…

    :hmmz

    #17508491

    Kop misschien iets vlakken?
    20e nokkenas of speciale?

    Tis jou project, alles kan en volgens mij heb je er zelf ook wel ideeen over,
    maar als je er verder niks geks ermee wilt zou ik kleppen en zuigers gewoon zo laten.

    #17508492

    we zullen het anders formuleren : budget is een 3000 euro…

    #17508493

    kop vlakken,
    kanalen flowwen,
    zwaardere klepveren,
    2.0e asje of andere nokkenstok,
    licht vliegwiel,
    spaghetti,
    en de carbu’s proff. af laten stellen.

    #17508494

    haha zo`n kadett gaat dadelijk als een speer :D

    maar inderdaad paar van die griezelig grote carbs erop zetten,
    en vakkundig af (laten) stellen.

    en de rest, tja dat heeft emiel al beschreven.

    wat ook leuk is, een achterasje met zeer korte overbrenging in de kadett hangen :jerry

    #17508495

    gaan shoppen:

    -2 x weber 45
    -2 x inlaatstuk
    -2 x facet red top (worden overbrugd aangesloten)

    en dan nog wat niet carbu related stuff
    -2.0 carter
    -thermostaat
    -pakkingen allerhande

    #17508496

    Neem ook een snellere nokkenas en verstelbaar nokkenastandwiel, bv. de Kent OP244 loopt perfect in een 2.4 met webers, verstelbare poelie om de boel echt op tijd te zetten.

    #17508497

    kop niet flowen, niet direct nodig..

    tot 180-19opk is ie prima

    wel : set hoge compressie 97mm zuigers, fatsoenlijke nokkenas (duratie al naar gelang toekomstig gebruik) 130kp klepveren, mech stoters.

    – staal vliegwiel met bmw drukgroep

    2x facet redtop is wat overbodig, 1 is prima…

    en heel het spul goed uitwegen , krukas balanceren 2.4 drijfstangen heel goed nalopen / polijsten of beter : andere kopen

    verstelbaar tandwiel niet echt nodig om te kopen , zelf verstelbaar maken is ook prima, en een stuk goedkoper..

    #17508498

    dit is nou wat ik nodig heb… degelijke & duidelijke info !

    nu kan ik begin puzzelen!

    :wors:wors:wors

    #17508499

    vrijdag alvast eens naar onze vrienden in Soest.. ben benieuwd

    #17508500

    als je nog een voordelig adresje zoekt voor kop flowen, u2u.
    of mail: GreaseMonkeyTuning @ hotm…. ook voor nokas / zuigers

    #17508501

    Ben wel benieuwd wat de status van die ‘ project ‘ is :-)

    #17508502

    2.4 is momenteel binnen bij http://www.lahoutermotorsport.be/

    wagen wordt de komende maand eerst heringeschreven op 2.0L papieren

    nadien komt de 2.4 erin

    dit was 1 der laatste fun momenten met de 2.0L
    http://www.youtube.com/watch?v=tQRNXcV2gXc

    #17508503

    Wat laat je allemaal aan het blok doen?

    (ook leuk om te weten; wat doet dat in de papieren? ) :P

    #17508504

    plannen zijn erop gericht de wagen betrouwbaar te houden en de wagen zal voornamlijk ingezet worden voor regularity events.

    -onderblok open en nazicht, alles vernieuwen wat vernieuwd moet worden
    -scherpere nokkenas
    -in en uitlaatkanalen bewerken
    -2 x 45 carb

    zou volgens Lahouter een 170-180 pk moeten opleveren.
    (als je ziet op het filmpje hoeveel fun ik nu reeds heb met 110 pk… dan belooft deze vermogenwinst veel FUN FUN FUN )

    #17508505

    Zo, dat is niet verkeerd! :thumbup

    Hoeveel PK levert het blok standaard? 125?

    Zo zoiets in die regionenen ook mogelijk zijn met een injectie systeem?

    #17508506

    omdat pics meer zeggen dan woorden

    #17508507

    in een woord:

    WAUW!!!:o:thumbup

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.