beter geen ta technix gekocht…

Forumindex Forums Modellen Calibra beter geen ta technix gekocht…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 51)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257595

    Ik rij nu ongeveer 3 weken “verlaagd” rond…
    Heb ta technix veren er onder laten plaatsen waarmee ik de cali 5cm zou kunnen laten zakken.
    Nu ligt hem helemaal op het max en alles samen ligt hem nu maar iets meer als 2cm lager, is amper te zien dat hij lager ligt…
    Kan ik hier iets aan doen dat hem lager komt te liggen of zo?

    #18141655

    heb je ook verkorte schokdemper poten gemonteerd ?

    #18141656

    ben je zeker dat je de juiste kant op hebt gedraaid?

    grtz Tijn

    #18141657

    Of gaat het niet over een schroefset?

    #18141658

    @TijnGsi16v wrote:

    Of gaat het niet over een schroefset?

    lijkt op veren alleen,,, BTW met een schroef set hoef je ook niet altijd lager te kunnen dan alleen veren en dempers.

    #18141659

    @Vannos wrote:

    @TijnGsi16v wrote:

    Of gaat het niet over een schroefset?

    lijkt op veren alleen,,, BTW met een schroef set hoef je ook niet altijd lager te kunnen dan alleen veren en dempers.

    Het gaat om een schroefset
    En ja schokdempers zijn ook nieuw.
    Moet die ringen toch naar onder draaie of niet?

    #18141660

    Nu moet ik effe denken, heb vroeger ook is zo een setje gehad, en had ze eerst ook de verkeerde kant op gedraaid (leek mij logisch) maar het was andersom… Zou het toch is proberen om ze naar boven te draaien… Succes!

    grtz Tijn

    don’t shoot me if i’m wrong!

    #18141661

    Als je ze naar boven draait worden je veren toch kleiner, niet? En dan zakt de wagen.

    grtz Tijn

    #18141662

    @TijnGsi16v wrote:

    Als je ze naar boven draait worden je veren toch kleiner, niet? En dan zakt de wagen.

    grtz Tijn

    Dat was ook dat ik dacht maar er zijn mensen die zeggen dat het andersom is, heb ze al naar boven proberen te draaien maar dat lukt niet echt want de veer en alles draaid mee.. :/

    #18141663

    ringen zo ver mogelijk omlaag draaien !!! zodat de veer langer word dus zakt je schokbreker

    #18141664

    @Vannos wrote:

    ringen zo ver mogelijk omlaag draaien !!! zodat de veer langer word dus zakt je schokbreker

    Ringen zijn helemaal naar onder gedraaid.
    Dus zal hij niks meer kunnen zakken..

    #18141665

    @Vannos wrote:

    ringen zo ver mogelijk omlaag draaien !!! zodat de veer langer word dus zakt je schokbreker

    als ie dan nog niet laag genoeg is. kan je de hulpveer weghalen het de kleinere veer van de 2

    #18141666

    @Vannos wrote:

    @Vannos wrote:

    ringen zo ver mogelijk omlaag draaien !!! zodat de veer langer word dus zakt je schokbreker

    als ie dan nog niet laag genoeg is. kan je de hulpveer weghalen het de kleinere veer van de 2

    Die hulpveren zitten er niet :/

    #18141667

    @CalibraDriver wrote:

    @Vannos wrote:

    @Vannos wrote:

    ringen zo ver mogelijk omlaag draaien !!! zodat de veer langer word dus zakt je schokbreker

    als ie dan nog niet laag genoeg is. kan je de hulpveer weghalen het de kleinere veer van de 2

    Die hulpveren zitten er niet :/

    wat je nog zou kunnen doen , is de veer tussen de 2 ringen zetten, 1 ring onder 1 ring boven daartussen de veer.

    maar dan is je comfort wel weg :D :jerry

    #18141668

    @Vannos wrote:

    @CalibraDriver wrote:

    @Vannos wrote:

    @Vannos wrote:

    ringen zo ver mogelijk omlaag draaien !!! zodat de veer langer word dus zakt je schokbreker

    als ie dan nog niet laag genoeg is. kan je de hulpveer weghalen het de kleinere veer van de 2

    Die hulpveren zitten er niet :/

    wat je nog zou kunnen doen , is de veer tussen de 2 ringen zetten, 1 ring onder 1 ring boven daartussen de veer.

    maar dan is je comfort wel weg :D :jerry

    Had gegaan als de schroefdraad wat hoger zat ja :D

    #18141669

    Had net eens even gekeken naar een originele cali 16v hier in de buurt en het lijkt zelfs alsof mijne vanvoor hoger ligt dan de originele… :shock:

    #18141670

    Heb je geen foto’tje van de set?

    #18141671

    @PeterNoFear wrote:

    Heb je geen foto’tje van de set?

    Dit is de set: http://193.164.196.197/images/17/1730342080.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18141672

    Als ik naar het plaatje kijkt moet je bij deze zet de ringen echt naar boven draaien om hem lager te krijgen.

    #18141673

    @Patrick24 wrote:

    Als ik naar het plaatje kijkt moet je bij deze zet de ringen echt naar boven draaien om hem lager te krijgen.

    die logica snap ik niet… door ze naar boven te draaien maak je de veer toch stijver…

    #18141674

    klopt maar als je kijkt maak je de veer dan ook kleiner.
    waardoor hij dus stugger word en volgens mij ook lager komt te liggen omdat de demper verder naar beneden zakt.

    Met de andere schroefsets die ik ken zit ook een totaal ander veer er op.
    en dan heb je gelijk dat je de ring juist naar beneden moet draaien.

    #18141675

    Lijkt inderdaad alsof je de ring naar boven moet draaien, zodat je je veer indrukt en de wagen zakt.
    Wordt inderdaad wel steeds stugger.

    #18141676

    Ik zou ze toch maar eens helemaal naar beneden draaien
    is iets logischer…

    #18141677

    @CalibraDriver wrote:

    @Vannos wrote:

    ringen zo ver mogelijk omlaag draaien !!! zodat de veer langer word dus zakt je schokbreker

    Ringen zijn helemaal naar onder gedraaid.
    Dus zal hij niks meer kunnen zakken..

    @CalibraDriver wrote:

    Had net eens even gekeken naar een originele cali 16v hier in de buurt en het lijkt zelfs alsof mijne vanvoor hoger ligt dan de originele… :shock:

    A trashmetal dat heeft hij dus al gedaan. :D

    #18141678

    :hmmz :kewlpics zou wel een uitkomst zijn
    misschien montagefoutje…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 51)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.