Benzinerijders: welke benzine tank jij?

Forumindex Forums Modellen Insignia Benzinerijders: welke benzine tank jij?

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 29 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
  • Auteur
    Berichten
  • #18251372

    Net ook eens gekeken http://competition102.com/” onclick=”window.open(this.href);return false; en 50 km verder op zit een station, dit weekend eens zien of het merkbaar is :D

    #18251373

    eerst goed leeg rijden,dan merk je het echt goed :thumbup

    #18251374

    Ja zeker, anders zit je met zo,n Mix in je tank
    :thumb

    #18251375

    @Hisense wrote:

    Zoals al eerder vermeldt in dit topic.

    Euro 95 is euro 95. Wordt gemaakt uit een mengsel ron 103 uit een gasoline fabriek en een ron 88 uit de penex molex fabriek. Het enige verschil kan de ruwe grondstof zijn waar de benzine diesel etc uit gewonnen wordt. Q8 haalt zijn producten uit kuwait crude olie en de bp shell esso uit hun aangeleverde crude.

    De V-power is een specifieke blend per raffinaderij maar naar mijn inzien wordt dit veel te duur , voor wat t inhoud.

    Laat ik het zo zeggen, zolang de klanten geloven dat ze er goed aan doen om alleen shell te tanken of esso of bp of welke dan ook , succes. Maar voor mij, al 18 jaar werkzaam in de benzine fabrieken is euro 95 gewoon euro 95 en de benzine van de buren is precies hetzelfde.

    Nou dat laatste stukje ben ik zeker niet mee eens…ik werk ook al jaren met benzine
    je kunt euro 95 niet vergelijken met elke tankstation

    Zoals je weet shell bp texaco ( dus de grotere organisatie’s) zullen de betere euro 95 hebbem dan bijvoorbeeld jan de croon ( daar zal ik dus nooit tanken ) Q8 en de esso en dat soort bedrijfjes kopen de rommel in van de grotere bedrijven waardoor je meer meuk in ke brandstof zit.

    #18251376

    Maar de benzine is niet meer zoals vroeger
    Ruikt ook anders dan tegenwoordig…

    vroeger kon je een auto zo stallen zonder problemen
    naar enkele maanden jaren zelfs was het starten en lopen…
    tegenwoordig hoef je dat niet meer te doen zonder je systeem door te blazen( schoonmaken ) en verse benzine erin te gooien

    #18251377

    @Vannos wrote:

    Net ook eens gekeken http://competition102.com/” onclick=”window.open(this.href);return false; en 50 km verder op zit een station, dit weekend eens zien of het merkbaar is :D

    Ben vandaag overgestapt… ;)

    De Jerry’s ook maar gelijk gevuld… :P

    #18251378

    Verschil in Benzine is er zeker, wie dat tegen spreekt heeft weinig gevoel in zijn auto denk ik!
    Zoals bijv voor mijn Husqvarna 2 Takt Enduro, die alleen maar 98 lekker vindt. Anders gaat hij detoneren met motorschade tot vervolg!
    Is er onderweg alleen 95 voor handen dan wordt deze aangelengd met octaan booster.
    De tank is dan niet helemaal leeg maar het verschil is duidelijk merkbaar.
    Voor dit soort motors is de benzine dus erg belangrijk voor de prestaties die gevraagd worden.

    De Astra wordt gevuld met 95 van de Shell, bij een caravan rit naar bijv Zuid Frankrijk krijgt hij 98.
    Kijk op onderstaande link van 5THGear, de benzine test met een Golf GTI. (Van af 30. minuten ongeveer)
    http://www.youtube.com/watch?v=QRt-Iw8FTbg&feature=relmfu” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18251379

    altijd 98 Bp :thumb

    #18251380

    Ik ga die 102 ook eens proberen, is hier redelijk dichtbij te krijgen!

    #18251381

    @NelisZ20LER wrote:

    Ik ga die 102 ook eens proberen, is hier redelijk dichtbij te krijgen!

    je weet proberen=verslaving :jerry

    #18251382

    Ik gaat straks ook eens 102 in mijn Carb 1.6S tanken, tank is akelig leeg nu

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    #18251383

    Ik tank met mn E altijd (zo vaak als mogelijk) bij de Tanxx in Stiens (6 km boven Leeuwarden)
    Mn E rijdt er goed op omdat ie 1:15 is dus dat moet goed zijn.
    Tis benzine trouwens.

    Rik :)

    #18251384

    Net 45liter 102 competition getankt op een ramlege tank.

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    #18251385

    :afro

    #18251386

    Tank bijna altijd 95 en af en toe 98 maakt niet bij welke pomp alles behalve tango

    #18251387

    Wat is er mis met Tango als ik vragen mag??

    Ik tank vaak zat bij Tango, nooit problemen gehad ermee

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    #18251388

    Ik heb ook nog nooit problemen gehad met Tango benzine.

    #18251389

    –offtopic in dit type forum maar toch effe melden–
    Kan alle merken tanken (Astra G 1.8 16V 1999) maar zodra ik er Tango in gooi dan gaat het motormanagementlampje iedere keer branden en dat al 12 jaar lang.

    #18251390

    Tank nu bij de Shell express omdat ie precies op de route ligt en ook nog eens goedkoper is dan de Tango in Amsterdam. Wel heb ik 1 keer getankt bij een soort no name onbemand station in Beverwijk, en daarna startte de auto wel wat lastiger. Tankbeurt later weer bij de Shell en het was weer goed starten. Volgens mij zat er gewoon rotzooi in de tank daar omdat er bijna niemand tankt daarzo. Heb nog contact gezocht met betreffende uitbater maar ze reageren lekker niet. Dus gewoon volgende keer tanken waar het wel wat drukker is en men ook onderhoud pleegt etc.

    #18251391

    Onderop de bonnetjes van zowel de Tango als Shell Express staat Kuwait Petroleum BV. Volgens mij regelt en bevoorraad dit bedrijf alle onbemande pompen van Nederland. Kan me zo voorstellen dat er dus ook weinig verschil in de brandstof zit

    #18251392

    Shell V-Power, Benzine.

    #18251393

    @gose91 wrote:

    Onderop de bonnetjes van zowel de Tango als Shell Express staat Kuwait Petroleum BV. Volgens mij regelt en bevoorraad dit bedrijf alle onbemande pompen van Nederland. Kan me zo voorstellen dat er dus ook weinig verschil in de brandstof zit

    Klopt, echter is het wel beter om te tanken bij een ‘druk’ tankstation die regelmatig gevuld wordt dan een afgelegen station. Blijft de brandstof ook verser en minder rotzooi in de tank.
    Overigens zijn de additieven anders bij elk merk, en dat maakt weldegelijk uit bij bepaalde (turbo)motoren.

    #18251394

    Heb echt nergens last van bij tango, ook niet met de 1.8-16V motor.

    Geen verbruiksverschil, geen prestatie vermindering of iets.

    Haalt net zo makkelek 245 op tango 95 als op aral 102

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    #18251395

    Die van is net so slecht in het achtervolgen van een zekere Ascona C op Tango peut als op V Power (wat er afgelopen zondag toevallig wel in zat)

    #18251396

    Ik zelf heb een tijd lang bij de Tango getankt, euro95, en moet eerlijk zeggen dat ik nooit echt slechte dingen heb gemerkt. Daarnaast om te testen, ook wel is Shell Fuel save getankt. Kijken op welke benzine ik net even verder kom. Wat denk je? Precies hetzelfde. Geen enkel verschil.

    Nu de Insignia laten chippen bij EDS. Daar ging de Insignia ook op de Rollerbank.
    De beste man die de auto aan het chippen was, kon wel degelijk op zijn computer zien, in de grafieken, dat de auto op goedkopere benzine reed. Er waren namelijk veel pieken en dalen te zien op top vermogen. Volgens de tuner lag dit aan de goedkopere benzine en zou ik hier met Shell benzine minder tot geen last meer van moeten hebben. Hij gaf ook aan de euro98 zeker beter is voor de motor dan euro95. Euro95 was ook prima, maar dan wel inderdaad van de Shell of degelijke.
    (Check tune uitdraai in m’n topic)

    Sinds die tijd rij ik dan ook alleen nog maar minimaal Shell FuelSave. Niet zozeer omdat ik verschil merk, maar meer met het idee dat het beter voor de motor is!
    Mocht het er ooit van komen, ook maar is de 102oct. proberen bij firezone. :)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.