Benzinepomp/Brandstofpomp? UPDATE nieuw probleem!

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Benzinepomp/Brandstofpomp? UPDATE nieuw probleem!

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17521609

    Bij de c20xe kan je zo de brandstofdruk meten op de rail. Als dit goed is, dan moet je verder zoeken.

    #17521610

    Ik zit zelf ook al te denken aan de luchtmetermassa en/of andere elektronica, zoals die lambdasonde en de ECU. Maar ja, ik heb geen meetapparatuur.

    De lambdasonde, waar kan ik die vinden? En hoe kun je erachter komen of zoiets kapot is (zonder uitleesapparatuur)?

    Probleem is dat de Opel garage standaard aangeeft niet omgebouwde opels te kunnen uitlezen en dat je dit beter bij een tuning bedrijf kan doen. Helaas zijn hun waar ik altijd naar toe ga nu bezig met een show op een tuning evenement…
    Ik wil graag kijken wat ik zelf al zou kunnen doen om het probleem op te lossen.

    Waiting = :thumbdown

    #17521611

    lambda sonde zit in de uitlaat spruitstuk van daar de kabel volgen en dan kom je van zelf bij de stekker.
    hier kan je meten met een multimeter
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=108575 kijk hier eens ;)

    #17521612

    Rest is allemaal goed, probleem is dat de pomp raar borrelt. Als ik de brandfstofdruk meet stationair is die tussen de 2 en 3 bar zodra je gas geeft zakt hij snel terug naar minder dan een bar en valt de auto uit. Heb alle brandstofleidingen al door geblazen, nieuw filter geplaatst. Heb zelf het idee dat de pomp het bakje in de tank leeg zuigt en dat er niet snel genoeg weer benzine in komt om hem te vullen.

    Iemand anders dit probleem al eerder gehad met een tigra? Zit een nieuwe pomp inmiddels in.

    #17521613

    komt bijna niet voor dat het aan de pomp ligt, als je er niet aan hebt liggen kloten. BD regelaar mischien. Veel meer houd je niet over he.

    #17521614

    Dat had ook ook al uitgesloten door een nieuwe te monteren…

    #17521615

    heb laatst veel met deze pompen bezig geweest

    Bakje word deels vanuit de tank gevuld en deels door de retour leiding.

    Werk de retour wel goed??

    Drukregelaar goed??

    Geen verstoppingen in injectoren en bransdstofrail??

    haal anders de injectoren los, en controleer deze of ze goed inspuiten

    doe dit door de injectoren incl rails te demonteren.

    benzine aanvoer en retour op de rails aansluiten.

    Stekkers op de injectoren

    Stekker van de bobine los nemen.

    en dan bak onder de injectoren en starten, en inspuiting controleren.

    controleer injectoren ook op lekken.

    Stekker eraf halen, en opnieuw starten.

    Willem

    #17521616

    Probleem is gefixt, heb de klep onderin het overloop bakje verwijderd nu zuigt de pomp het bakje niet meer leeg, probleem gefixt dus.

    #17521617

    Mooi..

    Kleppie wil wel klemmen van vervuiling..

    willem

    #17521618

    Maar dat deed hij niet, dat was ook het gekke daarom maar helemaal verwijderd.

    #17521619

    gelijk rigoreus.

    Wel effe rekening houden dat het bakje makkelijk leeg loopt.

    Dus iets eerder tanken, maar daar attendeerd de motor je wel op als je in een goede bocht zowat met je hoofd tegen het stuur vliegt haha..

    Willem

    #17521620

    Nou heb het dus ff getest, maar op 6500 toeren blijft er nog steeds zoveel brandstof het bakje in komen door de retour dat hij blijft overstromen. Zodra je de auto uitzet loopt hij wel zo snel leeg, maar keer starten en binnen 10 sec loop het bakje alweer over.

    #17521621

    kun je het kleppie niet halveren dan??
    beter iets dan niets..

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.