benzine meter

Forumindex Forums Modellen Corsa benzine meter

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Ik zal me eerst eens voorstellen
    Ik ben erik uit oud beijerland
    Ik ben in het bezit van een corsa d uit 2007
    Nu heb ik het probleem dat als ik getankt heb
    me benzinemeter zeker 10 minuten duur voor hij vol aan geef
    Haal ik het contact eraf en er weer op begin hij weer op 3/4
    Iemand enig idee

Sinds gisteren heb ik dit probleem ook. Alleen is tot nu toe de meter niet naar vol gegaan. Bent u er nog iets meer over te weten gekomen?

Laat m eens Controleren en Calibreren..

Willem

En daarop aanhakend, bij onze Corsa B duurt het ook altijd best lang voor de meter de werkelijke waarde aangeeft. Die zakt naar 0 als de auto uitgedaan wordt, en loopt dan langzaam (snelheid beetje afhankelijk van hoe vol de tank zit) naar de werkelijke waarde.

Is een Corsa B X12XE, elektronische snelheidsmeter ;)

Bij mijn corsa b C14NZ is het ongeveer een halve minuut. Wel kan hij niet helemaal vol, hij staat bij gevulde tank op 3/4.

Als het goed is wordt de weergegeven waarde sowieso altijd een beetje gematigd.
    Bij mijn Calibra duurt het na het tanken ook altijd even om het laatste kwart te overbruggen. Geen 10 minuten, maar toch wel 1 a 2 minuten.
    Heeft er alles mee te maken dat benzine lekker klotst en als je een bocht maakt, de sensor misschien wel direct naar 0 zou schieten.

Bij mijn B deed de tankmeter ook vreemd. Bleek uiteindelijk aan de vlotter en aan het metertje te liggen. Beide uitgewisseld, werkt weer als nieuw. Geeft juiste waarde aan en klimt na voltanken ook snel op.

Ja ben er wat mee opgeschoten
    Ben bij de dealer geweest
    Ze hebben bij mij een slangetje vervangen
    Van tank naar vulopening
    Heb er nu geen last meer van

Dat is de slang geweest van de Tankontluchting..

Tank zoog vacuum

Willem

Ja klopt willem
    Die bedoelde ik kon er even niet op komen

[mierenneukmodus aan]Eigenlijk is het dan dus niet de tankONTluchting, maar de tankBEluchting[mierenneukmodus uit]

Bij m’n Astra was de ONTluchtingsslang verstopt, dan heb je dus problemen met tanken, slaat het vulpistool steeds af enzo.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.