ben mijn koelvloeistof kwijt!

Forumindex Forums Modellen Astra ben mijn koelvloeistof kwijt!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247933

    me auto wou laatst ineens niet starten. na een paar keer starte hij, sloeg af, daarna liep hij, maar moest ik wel ff 2 minuten met gas spelen om hem aan de loop te houden.
    daarna geen problemem meer gehad
    vond dit al heel raar omdat hij normaal altijd start, ff kap los, ja hoor potje van koelvloeistof leeg.
    de rand zat blauwe aanslag aan dus dacht elke keer dat er zat in zat.
    heb er water bij in gedaan, omdat ik er geen kvs in gooi als hij het er toch uit gooit.
    nu (2 week later of zo) weer alles weg, terwijl er eergister nog zat in zat.
    het rare is dat ik nu het vermoeden heb dat hij het meeste kwijtraakt op langere afstand.

    heb de auto voorthuis nu al 2x warm laten draaien tot de vin aanslaat, doet hij allemaal netjes.
    het vermoeden van de koppakking is heel klein, maar ja wat niet kan is nog nooit gebeurd ;)

    zit zelf te denken aan een lek of zo, maar hoe kan ik daar het beste achter komen?
    vind het raar omdat hij eerst nooit echt water heeft gebruikt, en nu zo ineens het water gebruikt.

    #18010727

    druk op je system zetten kijken waar die lek.

    #18010728

    Leg een groot stuk karton onder de motor! Als er dan een lek is wat daar ergens op druppelt, dan zie je dat zo meteen.
    Doe dat ook eens als ie stil staat en goed warm is geworden. Dan staat er mooi druk op het systeem en moet het er helemaal wel uitkomen.
    Als je het er niet uit ziet komen… Ja.. dan is de koppakking waarschijnlijk wel lek.
    Je hebt toch een 8v?
    Die zijn heel makkelijk te vervangen ;)

    #18010729

    ja dat lekken wou ik ook naar kijken, maar het is regenachtig weer, dus lukt nu ff niet.
    als ik hem in de garage zet loop ik de kans dat er de volgende dag een auto voor mijn padje staat, hier kn ik weinig aan doen omdat ik officieel niet met de auto naast huis hoor te komen ;)
    dus dat zal dan niet eerder dan het weekend worden.

    en gert, dat op druk zetten heb ik ook gedacht, maar zelf kan ik dat niet of wel?
    hoe werkt zoiets, en wat kost zoiets ongeveer?

    ik wil eerst kijken als ik een lek heb, als ik niks vind eens onder druk zetten.

    koppaking sluit ik aardig uit.

    motor komt op temp
    vin slaat aan
    geen witte rook
    geen bruine koelvloeistof
    geen sludge (en rijd voornamelijk alleen maar in hoogeveen korte stukken dus)
    thermosstaat gaat ook los.
    stink niet, soms een heel klein beetje.

    oja, ff onderbreking van de lijst, anders vergeet ik het weer :P

    wat me de laaste tijd wel veel op valt is een borrelend geluid, lijkt achter me dashboard kastje weg te komen.
    als de auto stilstaat, stationair of toeren) hoor ik het niet, alleen als ik rijd, en dan ook niet constant.
    de ene keer erger dan de andere keer, en ook zowel koud als warm blok.
    dit doet ie al langer.
    ik dacht gelijk aan de verwarming slangen, maar kan daar niks aan vinden, en heb het blok ook om die reden warm laten lopen zodat de lucht er uit zal gaan, maar heeft niet geholpen.
    klinkt echt als lucht in de slangen, en heb ook nog steeds het vermoeden dat het dat is, of iemand anders moet een goed idee hebben wat dat kan zijn ;)
    enige wat ik nog ff wil proberen is om de temp sensor er ff uit te draaien en hem via daar te onluchten

    graag ff wat tips of ideeen wat dat geborrel kan zijn ;)

    k zal hem binnen kort wel ff op de oprijbokken in de garage zetten, kijken als ik wat kan vinden van dat lekken.

    #18010730

    als je koppakking eruit is kan je dit mooi zien aan je boegies, haal die er maar is uit en kijk of ze alle 4 de zelfde kleur hebben.

    geborrel is lucht in het systeem, ik gok koppakking.

    lekkage kan ook hoor, waterpomp radiateur, zelfs slang kan lek zijn.

    #18010731

    Alleen als de koppakking lekt van koelkanaal naar de Cilinders ZOU je het kunnen zien aan de Bougies.

    maar dan zou je ook al druk moeten hebben op het koelsysteem

    Ik denk zelf eerder aan de koelwaterpomp, omdat je de lekkage niet kan zien..

    Willem

    #18010732

    bougies zitten er net een maand op geloof ik dus moet het volgens mij nog beter te zien zijn.

    maar kom op, binnen 2 dagen het reservoir leeg?
    terwijl hij eerst een week vol was of zo?

    dan zit er wel een heel raar lekje in.
    ik heb het vermoeden dat hij er op langere afstand meer uit gooit dan gewoon ff ritjes binnen hoogeveen zelf.

    en anders moet die koppakking wel aardig lek zijn, en hij rijd net als altijd, trek leuk op, houd niks in, rookt niet.
    aan het rijden merk ik niks, volgens mij zal ik het dan toch ook daar aan moeten merken?
    ook met een aanhanger met lading rolt ie lekker door.
    water slangen worden ook niet hard.

    ik zie zelf eigenlijk weinig dingen waardoor ik denk dat me koppakking lek is.

    willem, druk op het koelsysteem??
    wat versta je onder druk?
    als ik de dop er af draai als de motor goed warm is geweest sist ie wel ff jah.
    ook na een half uur nog.
    maar niet zo dat me de dop om de oren vliegt of zo

    #18010733

    kachelradiateur ook niet lek? zijn je matten nog droog aan de onderkant?

    #18010734

    ga ik morgen ff naar kijken, nog niet aan gedacht.

    #18010735

    @OscaR-16v wrote:

    kachelradiateur ook niet lek? zijn je matten nog droog aan de onderkant?

    Dat denk ik ook.

    #18010736

    Zeg soepkiepe wel zuinig zijn op de Astra straks moet je lopens naar je eigen meeting bij Kreeft :jerry gein
    Ik heb geen idee. Hoop wel dat het geen groot probleem is

    #18010737

    Sis van ongeveer een Colafles is niks mis mee, Als ie onder de 95graden is, en hij drukt bij losdraaien de vloeistof eruit is het niet goed..

    Ik blijf bij de Koelwaterpomp…

    Willem

    #18010738

    als je het nog niet gevonden hebt,
    whatsapp me woensdagmiddag ff.
    dan neem ik het afpers setje ff mee van me werk.

    Gert

    #18010739

    @wim-v6 wrote:

    Sis van ongeveer een Colafles is niks mis mee, Als ie onder de 95graden is, en hij drukt bij losdraaien de vloeistof eruit is het niet goed..

    Ik blijf bij de Koelwaterpomp…

    Willem

    dat is de pomp waar de distributieriem ook over heen loopt toch?

    @gertjuh1968 wrote:

    als je het nog niet gevonden hebt,
    whatsapp me woensdagmiddag ff.
    dan neem ik het afpers setje ff mee van me werk.

    Gert

    komt goed :)

    #18010740

    ja, koelwaterpomp zit achter de distributieriem.

    #18010741

    k zal die eens bekijken.
    is vorig jaar met de distributie riem niet vervangen omdat deze nog goed was namelijk.
    dus kans is best aanwezig ja.

    maar die zal ik dan toch constant moeten horen brommen of zo?
    ik hoor hem namelijk alleen maar als ik in de auto rij, en dan ook niet altijd.
    de ene keer wel de andere keer niet.

    en dan ook bij die pomp moet het water er toch constant uitlekken? omdat ik het idee heb (weet het dus niet helemaal zeker) dat ik alleen maar duidelijk water verlies zie als ik een langere afstand heb gereden.

    #18010742

    dan is de kans groot dat ie nu kapot is.
    stom eigelijk dat de pomp niet vervangen is vorig jaar.
    ik doe het altijd als een dis rem vervangen moet worden.
    9 van de 10 x dat de pomp toch kapot loopt.
    en als je de boel los moet hebben zet er dan ook ff een nieuwe thermostaat in.
    toen ik mun astra nog had, was dit ook niet gebeurt.
    4000 km verder thermostaat kapot, weer de boel los (dubbel werk)

    Gert

    #18010743

    en dan ook bij die pomp moet het water er toch constant uitlekken? omdat ik het idee heb (weet het dus niet helemaal zeker) dat ik alleen maar duidelijk water verlies zie als ik een langere afstand heb gereden.

    Een wilde gok, maar slaatje pomp niet pas aan als je motor de bedrijfstemperatuur heeft bereikt – en dat dus de verklaring is dat je vanaf dan water gaat verliezen?

    #18010744

    @jeroenk wrote:

    en dan ook bij die pomp moet het water er toch constant uitlekken? omdat ik het idee heb (weet het dus niet helemaal zeker) dat ik alleen maar duidelijk water verlies zie als ik een langere afstand heb gereden.

    Een wilde gok, maar slaatje pomp niet pas aan als je motor de bedrijfstemperatuur heeft bereikt – en dat dus de verklaring is dat je vanaf dan water gaat verliezen?

    nee pomp draait continu mee.

    #18010745

    Ruik eens aan je koelwater,ik denk dat je benzine/uitlaatgassen ruikt, borrelend geluid achter dashboard,…
    Zie mijn topic viewtopic.php?f=5&t=163530
    Was dus de Koppakking.

    Gteetz Joop

    #18010746

    nog ff, dan word het drukken naar de meeting :jerry

    #18010747

    @gertjuh1968 wrote:

    nog ff, dan word het drukken naar de meeting :jerry

    ik heb wel een spanband, jij een sleepoog? haha

    #18010748

    @soepkiepe wrote:

    @gertjuh1968 wrote:

    nog ff, dan word het drukken naar de meeting :jerry

    ik heb wel een spanband, jij een sleepoog? haha

    Je hebt ook nog tijd om een Opel-fiets te scoren :jerry

    #18010749

    ik geloof dat er eentje werd aan geboden op het forum, of was het marktplaats.

    #18010750

    @jeroenk wrote:

    @soepkiepe wrote:

    @gertjuh1968 wrote:

    nog ff, dan word het drukken naar de meeting :jerry

    ik heb wel een spanband, jij een sleepoog? haha

    Je hebt ook nog tijd om een Opel-fiets te scoren :jerry

    haha ik bedenk me net iets….

    ik heb me voorste sleepoog er af geslepen, anders paste de bumper niet.
    dat word dus of achter uit slepen, of spanband aan het subframe :jerry :jerry :jerry

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.