bekleding

Forumindex Forums Modellen Manta bekleding

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215102

    weer even een dom vraagje van mijking:

    is die bekleding onder de motorkap die langs het kachelhuis en remmerij loopt nog nieuw te krijgen?

    bij eerste projecten verpruts je altyd wel een paar dingen he:jerry

    #17568972

    nee dat word speuren

    #17568973

    of weg laten zoals de meeste het doen omdat het niet te vinden is :cry

    #17568974

    Tis wel te vinden;) Heb nu 2 nieuwe stukken gevonden.. Nu nog het 3deel..:angel

    #17568975

    shit:o

    zulke dingen gebeuren altyd bij je eerste project he…

    kan je het niet met iets moois bekleden o.i.d. ik moest eronder lassen dit is wel heel netjes maar dat zie je altyd wel weer dus?

    #17568976

    Ik ken het Babyblue:P
    Wilde de skirts van de GT/e loshalen, alle schroeven los, beetje wrikken voor de plugjes, krak, scheurtje in de skirt:fy1

    Succes met je zoektocht, ik haal het er straks af:P

    #17568977

    origineel gepost door Pastra
    Ik ken het Babyblue:P
    Wilde de skirts van de GT/e loshalen, alle schroeven los, beetje wrikken voor de plugjes, krak, scheurtje in de skirt:fy1

    Succes met je zoektocht, ik haal het er straks af:P

    ik heb het nog wwel liggen alleen kheb stukken kapot getrokken maar als ik meerdere goede stukken vindvan andere a’tjes dan kit ik het weer vast en is het altyd beter dan kaal

    ohja zijn wel meer dingen fout gegaan bij mij hoor haha

    *deuk in de deur door een hamer te laten vallen…

    *voorscherm zat nog vast met 1 bout wist ik niet maar gelukkig was deze al verrot

    *achterklep heeft mn vader laten vallen dus ook een deuk

    *laswerk wat niet wil dus allemaal gaten branden (Ik heb nog nooit gelast)

    *raamrubbers kapot getrokken (waren gelukkig al uitgedroogd en had nieuwe liggen)

    maar als je doorzet kom je er wel:D

    en sucses met je spoiler:thumbup

    #17568978

    Het is voor mij ook mijn eerste echte ‘renovatie’ voorscherm zat binnen bij met 2 bouten vast:P…rukken en trekken aan da scherm:p toch maar even checken…Dat zijn dingen waar ik als oldtimerbroekie van leer…

    Zal wel effe een topic starten op korte termijn, voor alle vragen en problemen:jerry en :kewlpics uiteraard

    #17568979

    origineel gepost door Pastra
    Het is voor mij ook mijn eerste echte ‘renovatie’ voorscherm zat binnen bij met 2 bouten vast:P…rukken en trekken aan da scherm:p toch maar even checken…Dat zijn dingen waar ik als oldtimerbroekie van leer…

    Zal wel effe een topic starten op korte termijn, voor alle vragen en problemen:jerry en :kewlpics uiteraard

    gelukkig hahahaha ben ik niet de enigste die zo dom is:jerry ik deed precies hetselfde met het voorscherm:D

    #17568980

    origineel gepost door babyblue
    shit:o

    zulke dingen gebeuren altyd bij je eerste project he…

    kan je het niet met iets moois bekleden o.i.d. ik moest eronder lassen dit is wel heel netjes maar dat zie je altyd wel weer dus?

    Alles is netjes te maken met NIET al te veel plamuur. Laat eens een foto zien van je schutboard;)

    Neem aan dat je de manta origineel resaureert?

    #17568981

    plamuur:wtf Moet dat??

    Probeer zelf zo veel mogelijk uit te deuken, of in te lassen.
    Plamuur zal ik niet zo 1 2 3 pakken, terwijl het 3 jaar aan tijd zal schelen:jerry

    #17568982

    origineel gepost door Pastra
    plamuur:wtf Moet dat??

    Probeer zelf zo veel mogelijk uit te deuken, of in te lassen.
    Plamuur zal ik niet zo 1 2 3 pakken, terwijl het 3 jaar aan tijd zal schelen:jerry

    Ligt er natuurlijk aan hoe je last etc. Zoals als je zelf al zegt zo veel mogelijk, dus neem aan dat je zegt dat er altijd iets van te zien blijft.
    Aangezien babyblue geen ervaren lasser is zal er (om het echt netjes te maken) plamuur gebruikt moeten worden. Er zijn weinig restaureurs die zonder plamuur werken.

    Bij plamuur denk ik ook aan zeer weinig gebruik <1mm
    Dit net om de oneffenheden te laten verdwijnen. Niet plamuur wat cm dik is die eraf klapt..

    Bij onderstaande foto (schutboard bijrijders kant) zal er plamuur gebruikt moeten worden om echt alles netjes te maken;) Aldus mijn mening

    #17568983

    origineel gepost door babyblue

    origineel gepost door Pastra
    Ik ken het Babyblue:P
    Wilde de skirts van de GT/e loshalen, alle schroeven los, beetje wrikken voor de plugjes, krak, scheurtje in de skirt:fy1

    Succes met je zoektocht, ik haal het er straks af:P

    ik heb het nog wwel liggen alleen kheb stukken kapot getrokken maar als ik meerdere goede stukken vindvan andere a’tjes dan kit ik het weer vast en is het altyd beter dan kaal

    ohja zijn wel meer dingen fout gegaan bij mij hoor haha

    *deuk in de deur door een hamer te laten vallen…

    *voorscherm zat nog vast met 1 bout wist ik niet maar gelukkig was deze al verrot

    *achterklep heeft mn vader laten vallen dus ook een deuk

    *laswerk wat niet wil dus allemaal gaten branden (Ik heb nog nooit gelast)

    *raamrubbers kapot getrokken (waren gelukkig al uitgedroogd en had nieuwe liggen)

    maar als je doorzet kom je er wel:D

    en sucses met je spoiler:thumbup

    Dit ken ik ook;)

    M’n moeder: houten trap op achterscherm laten donderen –> deuk met lakschade wat betekend gehele auto over spuiten:mad:
    M’n broertje: Kist met geluidsapperatuur tegen achterzijde aan –> Lak schade:thumbdown
    En zo zijn er nog enkele onverklaarbare beschadegingen aan de Manta, die ik niet kan plaatsen…:(

    #17568984

    origineel gepost door babyblue

    origineel gepost door Pastra
    Ik ken het Babyblue:P
    Wilde de skirts van de GT/e loshalen, alle schroeven los, beetje wrikken voor de plugjes, krak, scheurtje in de skirt:fy1

    Succes met je zoektocht, ik haal het er straks af:P

    ik heb het nog wwel liggen alleen kheb stukken kapot getrokken maar als ik meerdere goede stukken vindvan andere a’tjes dan kit ik het weer vast en is het altyd beter dan kaal

    ohja zijn wel meer dingen fout gegaan bij mij hoor haha

    *deuk in de deur door een hamer te laten vallen…

    *voorscherm zat nog vast met 1 bout wist ik niet maar gelukkig was deze al verrot

    *achterklep heeft mn vader laten vallen dus ook een deuk

    *laswerk wat niet wil dus allemaal gaten branden (Ik heb nog nooit gelast)

    *raamrubbers kapot getrokken (waren gelukkig al uitgedroogd en had nieuwe liggen)

    maar als je doorzet kom je er wel:D

    en sucses met je spoiler:thumbup

    Gewoon spuiten en goed tectyleren.
    neem aan dat hij binnenstaat.
    Onze Witte A is bijna 20 jaar geleden gespoten en voledig gerestaureerd en dus de kap volledig gesopten en getectyleert en na die tijd staat hij nog dik in de tectyl en mankeert hem niks.

    mvg Kacper

    #17568985

    *laswerk wat niet wil dus allemaal gaten branden (Ik heb nog nooit gelast)

    Wilde hier nog effe op terug kome nwat je zei babybleu. Waarom ga je niet eerst twee plaatjes pakken en zo de afstelling instelling door steeds te proberen hoger en lager te zetten maar zo te horen staat je apparaat gewoon veelste hoog ;)

    #17568986

    heb laats een goede tip gekregen als je een gaatje dicht moet lassen een koper plaatje er onder houden , daar hegt het niet op ik heb gewoon een koper buis plat geslagen
    ging prima :D

    #17568987

    @johnC das honderd procent correct zo doen we dat hier al 2jaar en geen klagen + lasje is super strak opgevuld zonder narigheid!

    #17568988

    moet je er wel een stukkie koper bij kunnen komen. :P

    maar idd, is dat een leuk handigheidje :D

    ach, door schade en scande wordt men rijk, moet je maar denken
    jongens.

    #17568989

    dat van dat koper weet ik en mijn lasapparaat staat niet te hoog maar is simpel ding van kinzo
    maar ik moet wel zeggen de sponning is gewoon slecht
    en dat schutbord heb ik nu dicht gelast vlakgeslepen zie je er niet veel meer van
    en geplamuurd morgen even schuren en dan zien hoe het eruit ziet

    en ja mijn manta word weer helemaal orgineel ga zelfs van een 2 liter weer terug op de 1,6 S

    maar met die bekleding komt dan wel goed ik verzin wel wat:D

    iig bedankt voor alle tips

    #17568990

    origineel gepost door JohnC
    heb laats een goede tip gekregen als je een gaatje dicht moet lassen een koper plaatje er onder houden , daar hegt het niet op ik heb gewoon een koper buis plat geslagen
    ging prima :D

    Gebruik altijd een messing blokje. Werkt ook prima!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.