Bekende Nederlandse Opel Rally wagens

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Bekende Nederlandse Opel Rally wagens

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 92)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265770

    In navolging van het topic “Bekende Opels”: viewtopic.php?f=40&t=183188:

    Ben ik benieuwd of er mensen nog oude rally wagens bezitten of weten te staan of weten wat
    er met bepaalde Nederlandse rally wagens van het Merk Opel is gebeurt. Mogen oude en nieuwe modellen zijn.

    Ik trap af met de oude Kadett C werkswagen van Jan v/d Marel en Bruno van Traa.

    Deze zag er zo uit toen hij op de weg reed (was van oorsprong Duitse werkswagen kenteken GG-DX of GG-CA 848.

    Toen hij jaren later teruggevonden werd (en werd gekocht door een Duitser):

    Zo staat hij er tegenwoordig gerestaureerd bij:

    #18232915

    Inderdaad een leuke variatie op het “bekende Opels” topic.
    Ik ken alleen geen Opel rallywagens dus kan ik dit topic niet uitbreiden….

    #18232916

    weet alleen een kenteken van een E kadett gsi

    nl: zf-01-nr

    alleen is die overleden bij mijn weten

    #18232917

    Heb zelf enige ( 6 ) jaren de Opel Kadett-C GTE de ex Jan van der Marel gehad, kenteken 78-JA-47.
    Heb daar heel veel plezier mee gehad, en ook veel mee beleefd. ;-)
    Een zekere Simon had deze ook ongeveer 6 jaar, toen ik deze van hem kocht zat er een 16N met 4 bak en lange as er onder 3.44. En op LPG!!!!!!
    Heb deze later weer opgebouwd waar voor deze geboren was, 2.4, ZF 5 bak 3.89 en ZF 70% sper. enz. enz.
    Krijg wel eens jeuk om weer zo eentje te bouwen. ;-)

    #18232918

    Erwin Doctor, Peter van Merkenstein: Kadett-E 16V.
    Erwin Doctor met : Calibra turbo 4×4.
    En ga zo maar door……

    #18232919

    Heel erg gaaf dat je de ex van der Marel heb gehad. Uit de jaren 70 zijn er niet meer zoveel originele opel rally wagens
    over of staan al in Duitsland waar ze voor goed geld naar toe zijn verhuist.

    #18232920
    #18232922

    mijn oudoom heeft vroeger ook altyd gerallyed met een c kadett coupe in de limburgia rally’s en meen ook boucles de spa eind jaren 70 begin jaren 80
    helaas heb ik geen scanner anders had ik t hele fotoalbum kunnen posten…

    #18232924

    @JvV wrote:

    Heel erg gaaf dat je de ex van der Marel heb gehad. Uit de jaren 70 zijn er niet meer zoveel originele opel rally wagens
    over of staan al in Duitsland waar ze voor goed geld naar toe zijn verhuist.

    Vergeet niet dat die rally wagens in enkele jaren tot wrak worden afgetrapt.
    Heb die van mij ook moeten verstevigen veel laswerk aan gedaan om deze weer strak te laten sturen.
    Had in begin diverse veren schokdempers getest om dat de DETT slap op de weg lag. ;-)
    Maar goed ik wist waar ik aan begon, en een hobby mag wat kosten nietwaar?
    En ja dat klopt dat die Duitsers grif geld betalen voor een zeldzame auto.
    Hier in Nederland is men wat zuinig. ;-)

    #18232921

    Denk dat het hier vaak is, o ouwe zooi gooi maar weg, wij hebben het niet zo op oude auto’s lijkt het soms.
    En de passie voor Autosport naast F1 is hier ver tezoeken helaas.

    #18232925

    Mocht iemand nog een foto hebben van de Opel Senator van Lee Towers waar mee die reed in de Tulpen rally ooit.

    Hij zou met de 0 auto rijden maar die reed die kapot, toen maar met zijn eigen Senator gedaan.

    #18232926

    ja die senator van lee towers staat te koop op de opel koop en verkoop pagina op facebook
    dit is de eigenaar ..
    https://www.facebook.com/Chris24V?fref=nf” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18232927

    Dat is toevallig, maar is dat degene waar mee de tulpen rally reed

    #18232928

    dat weet ik niet staat alleen in de advertentie dat hij van towers is geweest misschien even contact opnemen met de eigenaar..

    #18232929

    @Andre_Ede wrote:

    Denk dat het hier vaak is, o ouwe zooi gooi maar weg, wij hebben het niet zo op oude auto’s lijkt het soms.
    En de passie voor Autosport naast F1 is hier ver tezoeken helaas.

    Als het gaat om oude kadettjes (c) is er een hoop inderdaad gesneuveld en wat er van over is rijd bijna allemaal in het buitenland.

    Zo ook de 90-TK-15:





    Zo rijd hij nu in Duitsland:


    #18232930

    Mooie foto’s weet je toevallig welke Kadett er ook nog op die tweede foto staat ?
    Foto 5 Monte Carlo 1978 ?

    #18232931

    Die andere Kadett zou wel eens net als de spullen op de grond voor reserve zijn, gezien dat het duo Lars Carlsson en Bob de Jong vol uit gingen in die dagen.
    Er ging nog al eentje plat bij de heren, maar ODTH had een leuk budget in die dagen.
    Werd niet op 100.000 gulden gekeken, u begrijpen wat ik bedoel?
    Het mocht wat kosten.
    Oja,………..
    Jan van der Marel werd toen in 1976 en 1977 vice-kampioen achter de genoemde heren.
    En dat allemaal als prive rijder en de Opel Kadett-C GTE 78-JA-47.

    #18232932

    Of een verkennings auto zou ook kunnen.

    Wie weet er wat meer over deze Kadett van R. Slotenmaker, Monte Carlo 1978

    #18232933

    Dat was Rob Slotemaker en Andre Jetten in die DETT.
    Aangezien Jetten een heel bekende naam is in de autowereld en rally sport, dan is dat de rally DETT van Jetten.
    Andre Jetten reed met zijn broer in die dagen, Andre zat in de regel achter het stuur.
    Kortom het is een Jetten Kadett!

    #18232934

    En daar houdt de info op jethro (positief bedoelt hoor)

    #18232935

    Andre Jetten zijn eigen Dett was een groep 4 uitvoering, net als de ODTH auto en die van Jan van der Marel.

    #18232936

    Met deze is wat geks aan de hand, na de MC van 1978 is die op Zandvoort terecht gekomen, als racer.
    Daarna werd het nog wat aparter, hij werd terug gebouwd naar een straat auto en heeft jaren gewoon als Jan met de pet Kadett rond gereden en zijn leven afgemaakt.

    #18232937

    @jethro wrote:

    Andre Jetten zijn eigen Dett was een groep 4 uitvoering, net als de ODTH auto en die van Jan van der Marel.

    In 1978 gingen ze van Groep 4 af en werden het allemaal groep 2 wagens.
    Er zijn momenteel 3 echte Opel fabrieks werkskadetten (groep 2) die nog leven. Dat zijn de:

    Wagen van Ralf Antweiler (Groep 2 C2 – GG-DZ-323 – Opel EuroHändler):

    De DX-58-HS (Groep 2 C2 – GG-DX of GG-CA 848) Opel Dealer team Holland).

    De 23-TK-32 (Groep 2 C1, GG-DU 372 Walter Rohrl monte Carlo 1977 – Opel EuroHändler):

    Groep 4 wagens waren over het algemeen C1 wagens waaronder deze homologatie o.a. 16v motoren e.d. zijn getest.

    #18232938

    Even een post om me te abonneren op dit topic. Overigens heb ik laatst nog een Kadett op de foto gezet waarvan men zei dat deze eerst in de rallywereld mee draaide. Zal dit weekend de foto opzoeken en plaatsen.

    #18232939

    Dat van 1978 kan wel kloppen, ik had het over 1976/1977 toen Jan van der Marel in de 78-JA-47 de ODTH aan het opjagen was. ;-)
    Heb nog een blad liggen met een verhaal cq test van DETT van Andre Jetten, men spreekt van een klein kanon.
    De DETT 1000 serie word er ook in genoemd.
    Zal eens kijken van hoe en wat met dat groep gedoe, en deze info was zo uit het blote hoofd.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 92)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.