Behoud laaddruk niet.

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Behoud laaddruk niet.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242703
    Small Sexy
    Deelnemer

    Ik heb een ’93 calibra turbo die geheel origineel is. Nu heb ik zojuist een drukmeter geinstalleerd van het merk raid. na wat geplaar heb ik de drukmeter met een slang in de motorruimte aangesloten. Functioneerd allemaal prima.. Alleen zodra ik flink gas geef gebeurt er dit;
    -meter gaat van vacuum naar druk bij ongeveer 2500 toeren volgas.
    -spoelt door na 0.8 bar.
    -daalt daarna gelijk na 0.4-0.5.
    Tijdens het dalen van de druk is een duidelijke dip voelbaar.

    Ik heb me zover verdiept dat ik weet dat de wastegate de turbodruk regelt. En dat er verschillende sensors en actuatoren zijn die de wastegate aansturen.
    Nu wil ik weten of dit volledig normaal is bij een standaard blok. Mocht dit normaal zijn is er een andere oorzaak voor ‘de dip”.

    Sjupke`

    #17932929
    otdh
    Deelnemer

    als je niet gechipt rijd is dit n normale druk

    0,8 bar overdruk en 0,5 bar continu is fabrieks orrigineel

    de amal valve stuurt de waste gate aan
    de computer stuurt de amal valve aan
    de inlaat lucht druk sensor stuurt de computer aan

    #17932930
    16VCalibra
    Deelnemer

    Standaard continu druk van een c20let is 0,6 bar en 0,8/0,9 over.. Misschien is de zitting van je wastegate rot aan het worden, je zou hem net even iets strakker kunnen proberen te zetten.. Toevallig geen grotere intercooler erop he? (staat dat het blok standaard is maargoed) Toen ik namelijk een grotere intercooler op standaard 204 pk reed reed ik ook deze drukken..

    Succes,

    Groetjes Ram

    #17932931
    Small Sexy
    Deelnemer

    Dan zal t zo wel goed zijn! dan ga ik vrolijk verder met zoeken wat de dip wel veroorzaakt..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.