Batery Overlaad!

Forumindex Forums Modellen Astra Batery Overlaad!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213397

    Over een tijdje ging ineens men baterylampje branden op men dashbord,dus ik dacht eerst aan de Alternator die stuk was of de multiriem. Maar het lag aan geen van beide.

    Batery gaf 13v aan en 14,6v bij stationair toerental. Nu was men lampje van de batery intussen gesprongen. Ik merkte dat bij het gasgeven het lampje feller werd en ineens stuk was.Had een nieuw lampje erin gestopt maar dat ging dan ook weer branden en word feller bij het gasgeven.

    Bij gasgeven kom ik aan 16v en meer:o
    De regelaar moet dan toch wel stuk zijn ofzo. Iemand dat ding al is vervangen of zelfde problemen gehad?

    #17540550

    idd spanningsregelaar die naar de eeuwige jachtvelden is gegaan. ik zou niet meer rijden om meer schade te voorkomen.

    #17540551

    :o Kan er dan zoveel misgaan? Nu ik dit weet probeer ik wel niet teveel in toeren te gaan rijden aangezien de spanning stijgt dan.

    Voor de batery is het denk ik wel een gevaar. Aangezien het weer ga ik er pas morgen of maandag aan werken.

    Kan je het er makkelijk afhalen en vervangen? Kheb nog een alternator van een C20XE dus regelaar zal wel hetzelfde zijn geloof ek?

    #17540552

    alle elektronica brand door op de duur, dus laat hem maar lekker aan de kant staan

    #17540553

    :o Dan kan ik er best morgen al aan beginnen. Spanningsregelaar is het zwarte blokje wss dat op de alternator zit?

    #17540554

    1 197 311 214 Spanningsregelaar
    (v) 14,5v, temperatuurbereik 10°c, nominale stroom 14v
    Laadstroom 70a 35.40 Bosch

    F 00M 145 370 Spanningsregelaar

    Laadstroom 120a , voor fabrikant bosch 38.00 Bosch

    Je hebt 2 verschillende spanningsregelaars..:hmmz

    Die dat ik liggen heb is van een Dynamo van een C20XE motor met M2.5 motronic en geen Airco. Die van mij is M2.8 met Airco (Dis-onsteking)

    Zijn er verschillen met de spanningsregelaar

    #17540555

    ligt eraan, bij bosch dynamo’s kan je ze vaak los vervangen, bij Valeo dynamo’s niet.

    Welk type, moet je kijken als je de oude eruithaald.

    en NIET MEER MEE RIJDEN..

    Alles krijgt 16Volt of meer op zijn kiezen.

    en dat gaat niet al te lang goed.

    Willem

    #17540556

    Ok,maar aan de dynamo zal dan toch niets mis zijn? Kga morgen is kijken of ik de spanningsregelaar er kan afhalen en kijken of ik er die andere kan opzetten van men C20XE motor uit de tigra.

    #17540557

    Ga morgen men dynamo/alternator losmaken maar kheb al is gekeken en geloof dat het een Delco Remy alternator is,kan niets zien van Bosch/Valeo.


    1 Bevestiging
    2 Waaier
    3 Lager
    4 Poelie
    5 Rotor
    6 Stator
    7 Regelaar
    8 Veer koolborstels
    9 Lager
    10 Koolborstels
    11 Sleepring

    Zou die regelaar er bij mij ook zo uitzien?

    #17540558

    #17540559

    Rijd al terug een paar dagen

    Heb de alternator er vantussen gehaald en 1 Diode moet wat mis mee geweest zijn want er was 1 van de 3spoelen verkoold.

    Kheb me dan maar een nieuwe alternator gekocht van 100A
    145€ met gravering voor de 1jaar garantie:D Nieuwe alternator geplaatst en alles was weer prima!;)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.