Bandenspanningssensoren!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Bandenspanningssensoren!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur

Vraag:

Is het te doen om de bandenspanningssensoren van de ene in de andere band te zetten en hoe doe ik dat? Ik heb geen idee..

Groet,

Leeric.

je kunt erbij door de banden leeg te laten lopen en dan de wangen in elkaar te drukken.

scheelt je weer balanceren:thumbup

en de sensoren niet te lomp vastdraaien:vertag

origineel gepost door gts power
    je kunt erbij door de banden leeg te laten lopen en dan de wangen in elkaar te drukken.

En je denkt dat dat die sensoren niets wegen?

Balanceren moet je dus altijd.

Klopt,balanceren kom je niet onderuit:)

Gr. Gts32v6 (There is only one… R1)

Sensoren? wil je die persè weer terug dan?

Jan

origineel gepost door janneman vectra c
    Sensoren? wil je die persè weer terug dan?

Jan

Nee, niet persee maar als ze makkelijk te wisselen zijn doe ik het wel ja. Heb er nooit problemen mee gehad. Vind het wel makkelijk. Liep een band leeg en dan geeft ie het toch aan.

origineel gepost door speaker
    Eigenwijs hè Eer ?

Kijk hier eens: http://cgi.ebay.de/Reifendrucksensoren-Opel-Astra-Vectra-Signum-Saab-9-3-5_W0QQitemZ120555074283QQcmdZViewItemQQptZRad_Reifenzubeh%C3%B6r?hash=item1c11a472eb

Huh… ik snap het niet…

Ik zoek toch geen andere….

is dat niet makkelijker dan ????

origineel gepost door speaker
    is dat niet makkelijker dan ????

geen idee, das juist waarom ik dit topicie heb geopend!!:P

origineel gepost door yzf1kr

origineel gepost door gts power

En je denkt dat dat die sensoren niets wegen?

Balanceren moet je dus altijd.

Ja idd,was in de war met verwisselen van de sensoren zelf.dat kan wel zonder balanceren.

ik schijn ook een bandenspanningscontrole systeem te hebben, maar ik twijfel over het feit dat de sensoren nog op de wielen zitten,hoe kan ik dat visueel nagaan?

origineel gepost door vecaggelen
    ik schijn ook een bandenspanningscontrole systeem te hebben, maar ik twijfel over het feit dat de sensoren nog op de wielen zitten,hoe kan ik dat visueel nagaan?

Je kan toch een band laten leeglopen dan zie je wel of het werkt.

Jan

jij heb er 4 Jan, in je winterbanden.. (als je ze nog hebt..)

Dat kan je snel genoeg zien op je BC:thumbup
    De ventielen zijn van metaal/aluminium of iets dergelijks. Dus niet de zwarte rubberen die je meestal ziet. Daar zou je het dus ook nog aan kunnen zien.
    Weet je het dan nog niet, dan je band leeg laten lopen en de wang weg drukken, dan zit daar een sensor.

origineel gepost door Edvries
    jij heb er 4 Jan, in je winterbanden.. (als je ze nog hebt..)

Yep 4 stuks nog in de aanbieding:P

Jan

De bandenspannings sensoren zien er inderdaad metaal achtig uit.De beste manier om te kijken of je dit systeem hebt is 1 band tot ongeveer 1 a 1,5 bar leeg te laten lopen en dan rustig te rijden.bij een snelheid van ongeveer 30 km/uur zou dan iets in je display moeten verschijnen.dit kun je ook herhalen met de andere banden.En dan ff een vraagje van mijn kant, maar hoe drukken jullie de band/wang weg zodat je kunt kijken of er sensoren gemonteerd zijn.Want volgens mij heb je daar toch een bandenapparaat voor nodig?

Hoe communiceert zo’n sensor eigenlijk met de BC ? Zal niet via een draadje zijn toch ? :o

volgens mij zit er bij elk wiel een ontvanger.

origineel gepost door tuinmeubel
    Hoe communiceert zo’n sensor eigenlijk met de BC ? Zal niet via een draadje zijn toch ? :o

Ja man met een haspel in ieder wiel :jerry:jerry

Heel simpel ,ik heb net ff gekeken,ik heb er nu nog mijn andere wielen,ZONDER bandenspanningssensoren op zitten ,als ik nu op mijn BC kijk bij autobanden ,staan er gewoon bij alle 4 de wielen een paar horizontale streepjes.
    Als ik er mijn wielen MET bandenspanningssensoren op heb zitten geeft de BC meteen vanzelf aan wat de spanning is.

ps Ik heb er tot nu toe ook nog nooit problemen mee gehad

Mijn bc geeft ook niets aan als ik de winterwielen zonder sensoren eronder heb zitten. Zodra de zomerwielen met sensoren eronder zitten werkt alles weer prima.

Greetz Roel met een C.

origineel gepost door opel-limbo
    Mijn bc geeft ook niets aan als ik de winterwielen zonder sensoren eronder heb zitten. Zodra de zomerwielen met sensoren eronder zitten werkt alles weer prima.

Greetz Roel met een C.

zelfde verhaal hier:thumbup

origineel gepost door ahrend

origineel gepost door tuinmeubel

Ja man met een haspel in ieder wiel :jerry:jerry

Iedere km die je vooruit rijdt moet je ook achteruit rijden, anders draait de draad kapot :hmmz :angel :P

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.