bandenspanningssensoren

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum bandenspanningssensoren

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur

Als ik een andere maat velgen (en dus banden) op mijn auto plaats moet ik dan ergens iets wijzigen om op de boordcomputer goede gegevens te krijgen of gaat dat vanzelf goed?:hmmz:hmmz

Nee dit is niet nodig.
    Wel oppassen als je de sensoren doet wisselen.
    De sensoren niet te vast draaien!

origineel gepost door arjontje
    Nee dit is niet nodig.
    Wel oppassen als je de sensoren doet wisselen.
    De sensoren niet te vast draaien!

Niet meer nodig zitten er al in :P:P,kan ik die trouwens bij een bandenwisel gewoon weer hergebruiken?

Die kan je hergebruiken , maar ze zijn niet echt betrouwbaar en gaan regelmatig lek.
    Als je ooit nieuwe nodig hebt, kijk dan voor de sensoren die je op de binnenkant van je velg monteert ( met een grote slangeklem )

En voor je eerste vraag…. houden ze wel de zelfde omtrek ??

235/35:P

Lekker plat !!

Meet hier ff of je originele omtrek het zelfde is als de toekomstige ! http://www.senstuning.nl/bandenmaat.htm

origineel gepost door ahrend
    235/35:P

Aha 19ers dusking:

Jan

omtrek is niet meer precies hetzelfde ,heeft dat te maken met de aangegeven bandenspanning ?

omtrek is niet meer precies hetzelfde ,heeft dat te maken met de aangegeven bandenspanning ?

Omtrek is zeker 31 mm groter? of nie

Jan

Als ik een andere maat velgen (en dus banden) op mijn auto plaats moet ik dan ergens iets wijzigen om op de boordcomputer goede gegevens te krijgen of gaat dat vanzelf goed?:hmmz:hmmz

Heeft niets met de maat te maken. De BC heeft een soort intelligentie ingebouwd waarbij hij weet wat de juiste spanning is. Hij geeft dan een melding bij extreme spanningsdaling.

Let wel op dat je de sensoren weer op de juiste plek op de auto terug zet. Anders geeft je BC bijvoorbeeld aan dat je bandenspanning links achter te laag is terwijl het eigenlijk je rechter voorwiel is.

Waarschijnlijk weet je niet meer welke sensor nu waar is, dus moet je de boel even laten resetten. Weet niet of dat met een OP-COm kan of dat dat echt met een Tech2 moet.

origineel gepost door speaker
    Die kan je hergebruiken , maar ze zijn niet echt betrouwbaar en gaan regelmatig lek.
    Als je ooit nieuwe nodig hebt, kijk dan voor de sensoren die je op de binnenkant van je velg monteert ( met een grote slangeklem )

En voor je eerste vraag…. houden ze wel de zelfde omtrek ??

Die sensoren met spanband heeft opel toch niet?

Banden omtrek heeft niets met de bandenspanning te maken, wel met je snelheid. Deze kan je laten aanpassen met een Tech2 (niet met een OP-COM), schijnt wel omslachtig te zijn want het moet op 5 plekken.

Quote:
    origineel gepost door yzf1kr

Quote:

Let wel op dat je de sensoren weer op de juiste plek op de auto terug zet. Anders geeft je BC bijvoorbeeld aan dat je bandenspanning links achter te laag is terwijl het eigenlijk je rechter voorwiel is.

Waarschijnlijk weet je niet meer welke sensor nu waar is, dus moet je de boel even laten resetten. Weet niet of dat met een OP-COm kan of dat dat echt met een Tech2 moet.

Ik heb deze sensoren nog niet op mijn auto gehad,maakt dat dan nog iets uit?

Volgens mij maakt het dan niets uit en vindt de BC zelf de juiste plek.

Ik ben zelf ook benieuwd wat er gebeurt als ik de zomerwielen weer op de auto zet, en de achterste wielen voor terug plaats.

Denk dat ik eerst even een rondje rij met alleen voorwielen, een kijken of de BC ze ook op de vooras zet.

Ja hoor, heb ze zelf bij de Opeldealert gezien

Banden omtrek heeft niets met de bandenspanning te maken….

Dat zei ik ook niet. Ging er meer om dat ie wel de zelfde omtrek heeft anders klopt zijn km-teller niet meer. Al kan je dat weer laten wijzigen dmv Tech2

Dat klopt niet…..
    De ontvanger zit in de wielkast en leest alleen de sensor die hij ontvangt. Deze sensoren zijn niet programeerbaar ( zoals bijv. linksvoor oid )

@ Ahrend: er is volgens mij eerder zo’n topic geweest over sensoren !

Ja hoor, heb ze zelf bij de Opeldealert gezien

Banden omtrek heeft niets met de bandenspanning te maken….

Dat zei ik ook niet. Ging er meer om dat ie wel de zelfde omtrek heeft anders klopt zijn km-teller niet meer. Al kan je dat weer laten wijzigen dmv Tech2

Dat klopt niet…..
    De ontvanger zit in de wielkast en leest alleen de sensor die hij ontvangt. Deze sensoren zijn niet programeerbaar ( zoals bijv. linksvoor oid )

Ik geloof best dat je van die sensoren bij de opel dealer hebt gezien. Maar ik geloof niet dat die op een Vectra werken. (overigens is het Vectra systeem een tijdje geleden door de ADAC als beste getest)

Tenzij het systeem van de Vec anders is als de Astra loop je weldeglijk het risico dat hij de sensoren verkeerd plaatst.

Ik neem aan dat je dit topic bedoeld: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=118934&page=1#pid1573710

Daar staat deze info ook in.

Heb je je wielen dan al eens op een andere plek geplaatst.
    Bij een vec uit 2003 heb ik dat wel eens gedaan en het enige wat de BC zei was dat de spanning te laag was omdat die dingen continu stuk/lek gaan !

Zal nog wel ff na vragen bij de VOD over die sensoren. Moet er zo toch heen !

[/quote]

Tenzij het systeem van de Vec anders is als de Astra loop je weldeglijk het risico dat hij de sensoren verkeerd plaatst.

[/quote]

Hallo,

Deze worden automatisch erkent, daarom heb je ook geen kenmerken op de ventielen zitten, zoals sommige auto’s dat wel hebben.

Bij de eerste type’s van de Vectra C zit in elke wielbak een ontvanger, later is dat verandert naar twee ontvangers, daarom heb je ook twee verschillende ventielsensoren bei de Vectra C.

In de Insignia zit nog maar één ontvanger, deze zit achter de achterbumper.

Groetjes, Joche

klopt dat topic was van mij toen men ventiel was gescheurd bij het oppompen:mad:

het topic is er niet meer volgens mij.

en iid bij de C1 maakt het niet uit waar je een sensor plaatst.

origineel gepost door Opel4all

[/quote]

Hallo,

Deze worden automatisch erkent, daarom heb je ook geen kenmerken op de ventielen zitten, zoals sommige auto’s dat wel hebben.

Bij de eerste type’s van de Vectra C zit in elke wielbak een ontvanger, later is dat verandert naar twee ontvangers, daarom heb je ook twee verschillende ventielsensoren bei de Vectra C.

In de Insignia zit nog maar één ontvanger, deze zit achter de achterbumper.

Groetjes, Joche [/quote]

Aha, er zijn dus verschillende systemen.
    Dat verklaard ook waarom de ene Vec wel problemen heeft en de andere niet.

Ben ik blij dat ik de oude versie heb waarbij er niet bezuinigd is opsensoren. :)

[/quote]

Aha, er zijn dus verschillende systemen.
    Dat verklaard ook waarom de ene Vec wel problemen heeft en de andere niet.

Ben ik blij dat ik de oude versie heb waarbij er niet bezuinigd is opsensoren. :) [/quote]

@yzf1kr
    ,

Op de sensoren (ventielen) word niet bezuinigd, alleen de ontvangers in de wielkasten zijn minder geworden ;)

En omdat jouw Vectra van 2005 is, heb jij als het goed is ook de nieuwe versie er in zitten, dus met maar 2 ontvangers in de wielkasten :D ;) ;)

Groetjes, Joche

Dat is dus weer een uitdaging voor morgen.
    De wagen moet toch nog even de brug op om naar de hoogte sensor te kijken van de verlichting.

Dan kan ik meteen eens zoeken naar de ontvangers. Een idee waar ik ze moet zoeken?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.