bandenspanningsensor breekt af bij demonteren?! wat nu?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum bandenspanningsensor breekt af bij demonteren?! wat nu?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

ik was al eerder begonnen met het schuren van mijn velgjes om ze over te spuiten.
    nu heb ik een vriend van mn vader gevonden die ze alle 4 kan stralen voor 20,-!!!!!!! haha meteen ja gezegd.
    wilde ik de sensoren demonteren zodat ze niet worden afgestraald. de 1e draaide er makkelijk van af. de 2e kwam
    speling in en klikte toen eraf. nu zit het ventieltje er nog op maar de sensor is eraf. het lijkt alsof het sensortje er alleen
    op was gelijmt want het ziet er niet gebroken uit? de stukken waar ze zijn afgebroken zijn beide nog plat/vlak.
    kan ik deze met superlijm terugplakken of dit eventueel speciaal laten doen bij een bandenboer of kan het sensortje de
    container in.

en is het normaal dat van alle 4 de velgen de ventieltje van binnen hol zijn? er zijn geen pinnetje in wat lucht loslaat bij indrukken..

Die kan je wel weggooien.. Lijmen lijkt mij geen goed plan want dat breekt toch weer af en dan kan je je band weer van je velg afhalen over je sensor eruit te halen.

@martklanderman wrote:

Die kan je wel weggooien.. Lijmen lijkt mij geen goed plan want dat breekt toch weer af en dan kan je je band weer van je velg afhalen over je sensor eruit te halen.

krijg ik rare meldingen als ik met 1 sensor minder rij? en moet ik het overige gedeelte erop laten zitten of moet het hele ventiel eruit?

Durf ik niet zeker te zeggen. Als ze alle 4 eruit zijn dan krijg je geen melding, maar met 1tje minder weet ik niet… Ik meen mij te herinneren dat dat niet gaat en dat je dan een melding krijgt van een foutieve sensor.. Je moet het hele ventiel eruit halen en vervangen voor een standaard rubberen ventiel.

@martklanderman wrote:

Durf ik niet zeker te zeggen. Als ze alle 4 eruit zijn dan krijg je geen melding, maar met 1tje minder weet ik niet… Ik meen mij te herinneren dat dat niet gaat en dat je dan een melding krijgt van een foutieve sensor.. Je moet het hele ventiel eruit halen en vervangen voor een standaard rubberen ventiel.

of de sensor uit mijn huidige velgen halen en deze op de nieuwe set monteren?
    voor een 10,- waarvoor die eraf word gehaald..

en is het normaal dat het hele ventiel hol is van binnen en er geen pin in zit die de lucht als het ware tegenhoud? want ik kan er van beide kanten lucht in en uit blazen?

bij mn broertje kunnen lijmen. werkte 2 maanden. daarna maar een nieuwe gekocht.

@Vectra-gts C wrote:

en is het normaal dat het hele ventiel hol is van binnen en er geen pin in zit die de lucht als het ware tegenhoud? want ik kan er van beide kanten lucht in en uit blazen?

Nee het binnen ventiel is er uit.

Ik heb laatst een wiel van m’n Astra G onder de Vec C van m’n pa gelegd, die had namelijk een lekke band. Die kreeg foutmeldingen over de bandenspanning. Met eentje minder rijden gaat dus niet zonder foutmeldingen.

Als het goed is heb ik nog 1 liggen.

Gr. Gts32v6

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.