bandenkeus

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum bandenkeus

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223323

    Hallo vectra rijders,

    Ik ben Ricardo uit Emmen.
    Ik rij een vectra gts 2.2 van 2003.
    Nu ben ik aan 2 nieuwe voorbanden toe, achter banden zijn nog goed, maken wel een beetje lawaai maar dat is wel bekend bij de vectra.
    Nu wilde ik jullie mening horen over de juiste banden keus.

    Ricardo.

    #17697432

    ff de zoek funtie gebruiken, ik zou zelf voor continental sc3 gaan, maar dat is mijn voorkeur…

    #17697433

    Doe je achterbanden naar voor en leg achter nieuwe ben je gelijk van de herrie af anders word het nog erger , heb zelf ook een GTS gehad met cuppende banden.
    Als je dan later voor weer nieuwe banden nodig hebt kan je de wissel weer herhalen.

    Jan

    #17697434

    origineel gepost door janneman vectra c
    Doe je achterbanden naar voor en leg achter nieuwe ben je gelijk van de herrie af anders word het nog erger , heb zelf ook een GTS gehad met cuppende banden.
    Als je dan later voor weer nieuwe banden nodig hebt kan je de wissel weer herhalen.

    Jan

    + het feit dat je achter betere grip nodig hebt dan voor !

    #17697435

    De achterbanden naar voren zetten dat ga ik ook doen.

    allen bedankt voor de tips

    Ricardo

    #17697436

    origineel gepost door speaker

    origineel gepost door janneman vectra c
    Doe je achterbanden naar voor en leg achter nieuwe ben je gelijk van de herrie af anders word het nog erger , heb zelf ook een GTS gehad met cuppende banden.
    Als je dan later voor weer nieuwe banden nodig hebt kan je de wissel weer herhalen.

    Jan

    + het feit dat je achter betere grip nodig hebt dan voor !

    uuuh welke banden slijten het hardst bij een vectra . . . de voorbanden.

    welke zullen dan de meeste grip nodig hebben . . . ik vind de voorbanden.

    Dus daar zou ik ook de beste banden leggen ;)

    maar goed dat is mijn mening king:

    #17697437

    Nope, Bassie.
    Als je voorbanden nog zo op zijn , de slechtse chauffeur kan hem dan nog op de weg houden.
    Maar als je achterbanden op zijn en je maakt een kleine stuurbeweging op een natte weg …. ga je hem echt niet houden , ook al ben je nog zo’n goede chauffeur !!!

    #17697438

    origineel gepost door speaker
    Nope, Bassie.
    Als je voorbanden nog zo op zijn , de slechtse chauffeur kan hem dan nog op de weg houden.
    Maar als je achterbanden op zijn en je maakt een kleine stuurbeweging op een natte weg …. ga je hem echt niet houden , ook al ben je nog zo’n goede chauffeur !!!

    JUIST.

    De beste banden horen achter op.

    #17697439

    Toch liefst ook achteraan de beste bande zitte. Ik redeneer zo van als je achter slechte bande hebt zul je daar eerst beginne weg te schuive. Achteraan kan ik ni bij sturen vanvoor wel.

    Ma ik heb toch altijd voor als achter goede bande, zowel op winter en zomerbanden. Ene da 1,6mm blokje vind ik persoonlijk al veel te weinig profiel om veilig te rijden.

    Ieder zijn eigen keus ma ik geef liever wa meer geld aan banden en remmen. Dan men auto achteraf bij de carroserie te moete gaan halen en daar de volle pot te betalen.;)

    #17697440

    origineel gepost door arjontje

    origineel gepost door speaker
    Nope, Bassie.
    Als je voorbanden nog zo op zijn , de slechtse chauffeur kan hem dan nog op de weg houden.
    Maar als je achterbanden op zijn en je maakt een kleine stuurbeweging op een natte weg …. ga je hem echt niet houden , ook al ben je nog zo’n goede chauffeur !!!

    JUIST.

    De beste banden horen achter op.

    Senk joe !! :thumbup;)

    #17697441

    goed ik heb dus ook nooit slechte banden . . . niet voor en niet achter.

    maar voor slijten ze gewoon het hardst . . . lijkt me dat het daar ook nodig is om goede banden te hebben.

    kijk bij achterwiel aandrijving is het logisch dat je achter de beste banden legt. Anders sta je helemaal dwars in elke bocht.

    #17697442

    Het banden-slijt-verhaal staat helemaal los van alles.

    Achterwielen volgen de auto en bij slecht profiel doen ze dit niet !

    Voorwielen hebben altijd tractie , dus ook al heb je slicks …. als je in een bocht gaat glijden en geeft een beetje gas bij, dan trek je hem er toch doorheen !

    #17697443

    ik vindt het verhaal van achter de beste banden toch een apart verhaal, maar ieder zijn eigen mening.

    zolang je rechtdoor rijd zou de achterkant niet snel gaan schuiven/glijden.
    als je een bocht moet gaan maken stuur je met je voor wielen terwijl het gewicht recht vooruit wil.
    dan is de kans op glijven of schuiven op dat moment dan toch het grootst op de voorwielen (onderstuur)?
    en ja als je eenmaal in de bocht zit is de kans het groots dat de achterkant kan gaan schijven/glijden(overstuur).
    dan heb ik dat laatste liever als het eerste, waarom moet je dan op je achter wielen de beste banden hebben.
    en met je voorwielen kun je bij sturen, als je daar dan de minste banden gebruikt en je dus op nat wegdek daar minder grip hebt kan je ook fluiten naar je bij sturen.
    toen ik mijn auto kocht zaten er achter ook nieuiwe banden onder en voor wat mindere.
    nu heb ik voor nieuwe banden en vindt ik dat ie (ook met gewoon droog weer) veel lekkerder de bocht in stuurt(zelfde bandenmerk).
    ik ben het er wel mee eens dat 1,6 of 2mm voor de achterkant wel te weinig is eigenlijk, maar dat is het dan ook voor de voorkant.
    maar misschien kan iemand me nog overtuigen,

    #17697444

    origineel gepost door rooiepeet
    ik vindt het verhaal van achter de beste banden toch een apart verhaal, maar ieder zijn eigen mening.

    zolang je rechtdoor rijd zou de achterkant niet snel gaan schuiven/glijden.
    als je een bocht moet gaan maken stuur je met je voor wielen terwijl het gewicht recht vooruit wil.
    dan is de kans op glijven of schuiven op dat moment dan toch het grootst op de voorwielen (onderstuur)?
    en ja als je eenmaal in de bocht zit is de kans het groots dat de achterkant kan gaan schijven/glijden(overstuur).
    dan heb ik dat laatste liever als het eerste, waarom moet je dan op je achter wielen de beste banden hebben.
    en met je voorwielen kun je bij sturen, als je daar dan de minste banden gebruikt en je dus op nat wegdek daar minder grip hebt kan je ook fluiten naar je bij sturen.
    toen ik mijn auto kocht zaten er achter ook nieuiwe banden onder en voor wat mindere.
    nu heb ik voor nieuwe banden en vindt ik dat ie (ook met gewoon droog weer) veel lekkerder de bocht in stuurt(zelfde bandenmerk).
    ik ben het er wel mee eens dat 1,6 of 2mm voor de achterkant wel te weinig is eigenlijk, maar dat is het dan ook voor de voorkant.
    maar misschien kan iemand me nog overtuigen,

    Ga maar vragen bij een bandenboer ! :thumbup

    #17697445

    origineel gepost door speaker
    Het banden-slijt-verhaal staat helemaal los van alles.

    Achterwielen volgen de auto en bij slecht profiel doen ze dit niet !

    Voorwielen hebben altijd tractie , dus ook al heb je slicks …. als je in een bocht gaat glijden en geeft een beetje gas bij, dan trek je hem er toch doorheen !

    je zal waarschijnlijk meer rijervaring hebben dan mij, dus zeg het me al heb ik geen gelijk.
    we hebben het hier natuurlijk over een voorwielaandrijving ( een vectra)
    als de achterkant weg glijd kan je met gasgeven en de juiste richting in sturen de auto rechttrekken.
    maar als je voorkant gaat glijden of doorslippen, dan is je enige keuze volgens mij om het gas los te laten.
    dus ik snap jouw verhaal niet helemaal.
    het enig eat ik kan bedenken is dat je op de achterwielen minder druk heb en daarom dus meer kans op weg schuiven of aquaplanning etc. en daarom achter goede banden te gebruiken.

    #17697446

    We nemen 4 goede banden voor de veiligheid van ons en onze vec….

    Net als 4 winterbanden en niet alleen 2 op de aandrijfas.

    #17697447

    Inderdaad, bij een voorwielaadrijver:

    Ga je recht door over de voorwielen, is het een kwestie van gas terug nemen.

    Breek je uit van achteren, moet je gas bij geven..

    Bij een Achter aangedreven:

    Rechtdoor over de voorwielen, Gas terug.

    Uitbreken van achter, gas terug nemen..

    Willem

    #17697448

    origineel gepost door rooiepeet

    origineel gepost door speaker
    Het banden-slijt-verhaal staat helemaal los van alles.

    Achterwielen volgen de auto en bij slecht profiel doen ze dit niet !

    Voorwielen hebben altijd tractie , dus ook al heb je slicks …. als je in een bocht gaat glijden en geeft een beetje gas bij, dan trek je hem er toch doorheen !

    je zal waarschijnlijk meer rijervaring hebben dan mij, dus zeg het me al heb ik geen gelijk.
    we hebben het hier natuurlijk over een voorwielaandrijving ( een vectra)
    als de achterkant weg glijd kan je met gasgeven en de juiste richting in sturen de auto rechttrekken.
    maar als je voorkant gaat glijden of doorslippen, dan is je enige keuze volgens mij om het gas los te laten.
    dus ik snap jouw verhaal niet helemaal.
    het enig eat ik kan bedenken is dat je op de achterwielen minder druk heb en daarom dus meer kans op weg schuiven of aquaplanning etc. en daarom achter goede banden te gebruiken.

    Bedoel eigenlijk meer een beetje spelen met je gas.
    Ga anders een een beetje oefenen als het gesneeuwd heeft ( is nu ff niet voor te stellen met 30 graden :o)

    #17697449

    origineel gepost door rooiepeet
    ik vindt het verhaal van achter de beste banden toch een apart verhaal, maar ieder zijn eigen mening.

    zolang je rechtdoor rijd zou de achterkant niet snel gaan schuiven/glijden.
    als je een bocht moet gaan maken stuur je met je voor wielen terwijl het gewicht recht vooruit wil.
    dan is de kans op glijven of schuiven op dat moment dan toch het grootst op de voorwielen (onderstuur)?
    en ja als je eenmaal in de bocht zit is de kans het groots dat de achterkant kan gaan schijven/glijden(overstuur).
    dan heb ik dat laatste liever als het eerste, waarom moet je dan op je achter wielen de beste banden hebben.
    en met je voorwielen kun je bij sturen, als je daar dan de minste banden gebruikt en je dus op nat wegdek daar minder grip hebt kan je ook fluiten naar je bij sturen.
    toen ik mijn auto kocht zaten er achter ook nieuiwe banden onder en voor wat mindere.
    nu heb ik voor nieuwe banden en vindt ik dat ie (ook met gewoon droog weer) veel lekkerder de bocht in stuurt(zelfde bandenmerk).
    ik ben het er wel mee eens dat 1,6 of 2mm voor de achterkant wel te weinig is eigenlijk, maar dat is het dan ook voor de voorkant.
    maar misschien kan iemand me nog overtuigen,

    Het principe van beste banden achter komt helemaal uit de filosofie dat 99% van de bestuurders geen autocoureur is.

    Auto’s worden ontwikkeld zodat ze altijd onderstuur hebben. Onderstuur is voor een leek vrij makkelijk te corrigeren, overstuur niet.

    Daarnaast moet je wel van heel goede huize komen wil de Vec uit een onverwachtse overstuursituatie halen. In theorie op een forum is het makkelijk praten, maar als je geen coureur laat je in een reflex altijd het gas los en sta je met een beetje geluk alleen dwars op de weg.

    #17697450

    Mijn Vec wil wel kwispelen hoor, als ik hier op de Nootdorp boog naar beneden de bocht door gaat en het gas van de voet gaat, kan m van boven naar beneden, dwars door.

    je hebt daar zeker s’avonds laat en s’nachts ruimte genoeg om te oefenen, heb daar al een keer of 2 180 graden gedraait gestaan.

    (totale draai is een grote bocht van 180 graden welke mooi egaal naar beneden loopt zodat je goed de gang erin kan houden).

    het kan dus wel met een Vectra (B 2.5 V6 (lekker zwaar op de vooras en licht op de achteras).

    voor mij maakt het niet zoveel uit of de beste banden voor of achter zitten, vervang gewoon welke op zijn, meer niet, dus geen wissel van voor naar achter of andersom.

    Willem

    #17697451

    nou mijn 225/40/18’s moet ik toch regelmatig wisselen van voor naar achter omdat ze anders gaan ze achter zingen (en ze zingen vals :hmmz)

    dus eigenlijk probeer ik het altijd zo uit te kienen dat ik gewoon voor 4x nieuwe banden kan gaan.

    #17697452

    Nergens last van met mijn 215-45-17 michelin PE2’s..

    Willem

    #17697453

    Mijn vraag was eigenlijk, de bandenkeus.
    Wat zijn de beste banden volgens jullie voor mijn gts.

    Ricardo.

    #17697454

    Michelins doen het wel goed op de C

    Willem

    #17697455

    Bedankt Willem.

    Ricardo

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.