bak vectra sport overleden

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum bak vectra sport overleden

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209597

    Volgens de anwb is m’n versnellingsbak overleden en is m’n vec naar de dealer gebracht.
    Kan iemand mij vertellen wat voor type bak ik heb.
    Ik heb vectra sport uit 1999 met een X18XE1.
    Ik heb wel eens gehoord dat een sport een ander bak heeft dan een andere vectra klopt dit?

    gr willem

    #17479144

    Volgens mij een F17.

    #17479145

    Jup F17 close ratio

    wil alleen zeggen dat de versnellingen korter op elkaar liggen dan bij een wide ratio.
    je kunt er de F17 CR 3.74 (eindverhouding) in hangen of de F17 WR 3.94.

    passen doet het zowiezo, alleen wil je dat tie rustiger rijdt op de snelweg zou ik er een WR bak in hangen.
    wil je lekker sportief gassen en veel schakelen hou je het bij een CR bak.

    wil je meer info over versnellingsbakken en technische gegevens over opel in het algemeen check eens http://www.opel-infos.de

    Ik heb afgelopen zomer nog bij Sloperij Baris in Rotterdam een F17 bak gehaald voor 450 euro ofzo. Men zei dat er een goeie 70.000 km op de teller stond. Vond ik op zich geen slechte deal.

    #17479146

    precies op deze plek achter je linker voorwiel staat ook het type nummer van je Bak.
    dan zou je het nog zelf kunnen zien

    succes iig nog met de reparatie.
    als je die door de dealer moet laten uitvoeren ben je aardig wat geld kwijt.
    tweede hands bak is waarschijnlijk goedkoper, maar ik denk dat de garage die zelf reviseert.
    Althans dat zouden ze hier in Bergen op Zoom wel doen zeiden ze.

    #17479147

    sport heeft toch niet altijd close ratio die van mij is een wide ratio.

    #17479148

    bedankt voor jullie snelle reaktie hier kan ik iets mee.:wors

    #17479149

    origineel gepost door cas.
    sport heeft toch niet altijd close ratio die van mij is een wide ratio.

    klopt ja . . . die discussie hebben we eerder gehad :hmmz
    tsja het zal ook wel een keuze optie zijn geweest.

    maar een CR is geschikter voor snel optrekken en sportief rijden. Dus zul je ze wel vaker op de Sport Ed. tegen komen

    #17479150

    Hij is wel geschikter als je sportief rijd ja dat klopt. Ik dacht dat je bedoelde dat sport editie alleen met close ratio was.

    #17479151

    nope, Ik heb ook een cd sport, maar ook met wr bak

    #17479152

    @ Melvivio.

    De Vectra-B 2.5 V6 is maar met 1 type handbak geleverd, deze zijn allemaal gelijk.

    De Sport Editions hebben inderdaad niet allemaal een CR bak.

    was een keuze optie.

    voor lange ritten zou ik de WR kiezen.

    Voor veel aanhanger en caravan ritten de CR.

    Willem

    #17479153

    vandaag uitslag gekregen van de dealer het differentieel is naar de haaien er schijnt een sateliet tandwiel gebroken te zijn maar daar schijnt een revisie set voor te zijn met nieuwe tandwielen.
    morgen ff naar de dealer want die wil me laten zien wat er kapot is.

    #17479154

    klopt daar zijn revisie sets voor . . . maar wellicht is een sloop bak goedkoper.
    succes iig.

    #17479155

    ben zaterdag bij de dealer geweest en heb het diff gezien en van de sateliet tandwielen waren hele stukken afgebroken.
    nu zag ik ook dat het piontandwiel beschadigd is door de stukken die in de bak terecht gekomen zijn.
    de bak zou gereinigt worden en een nieuw diff erin en dan klaar.
    werd ik geisteren gebeld door de dealer dat ze hadden de bak uit elkaar en er was nog meer beschadigd door de brokstukken van de sateliet tandwielen.
    dit word dus toch een andere bak.
    en we kwamen er gelijk achter dat de achterste krukaskeering lekt.
    dus er gaat nu een gereviseerde bak in en die keering word vervangen kost weer alles:cry
    maar ja dan is hij gelijk weer helemaal in orde.

    #17479156

    revisie-bak!!!!

    poooooeeeeeeehhhhhh trek je portemonee maar open!!

    waar praat je dan over . . . 1000 euro?

    #17479157

    :wtf
    satelliet tandwielen die afgebroken zijn.
    Dat zie je niet vaak.

    Konden ze geen eventuele oorzaak vertellen dan?

    #17479158

    reparatie komt totaal op €2000,- daar word ik dus niet vrolijk van:swear.
    ze hebben geen oorzaak kunnen vertellen en ik zou ook niet weten hoe dit kan komen.
    ben altijd super zuinig en loop niet te trappen of zo rij hem altijd goed warm en zit niet te hakken in die bak.
    krijg altijd op tijd z’n beurten bij de dealer maar ja dit soort dingen gebeuren bij mij altijd.
    er gaan altijd dingen kapot die bij andere nooit kapot gaan.
    nog een paar dagen wachten want hij is pas begin volgende week klaar.
    nu dus maar dagelijks met dit natte baggerweer met de b ascona op weg.

    #17479159

    vandaag eindelijk de vectra weer opgehaald.
    zit nu een revisiebak in en hij schakelt weer als voorheen.
    ben wel een paar centen armer maar ja het is niet anders.
    Thanks voor alle info die ik van jullie gekregen heb:wors

    #17479160

    soow ja dat dacht ik wel.
    ong. 1000 euro voor een revisiebak en idd een uur of 10 sleutelen.

    ik had er bij mij vorig jaar een sloopbak onder gedaan en een beun-monteur . . . ik kwam aan 650 euro.

    #17479161

    ***KICK***

    Ik zie dat het probleem opgelost is, maar ik heb eigenlijk nog wel een vraag over het differentieel (ook op het Vectra Team forum gesteld trouwens):

    Ik ben de trotse bezitter van een Vectra C met een Z18XE motor (en een F17 transmissie???): Enige tijd geleden heb ik op een vermogenstestbank gezien dat bij ongelijke belasting van de aandrijfassen het differentieel kaduuk kan gaan. Nu weet ik ook dat bij montage van thuiskomertjes het afgeraden wordt deze te monteren op de aangedreven wielen om overmatige slijtage van het differentieel te voorkomen en nu lees ik ook het verhaal hierboven.

    Echter zie ik bijvoorbeeld op Youtube vaak filmpjes van driftende auto’s (bijvoorbeeld Subaru, Opel Manta of BMW E30) en dat lijkt eindeloos goed te gaan?

    Mijn vraag is of als je een keer snoeihard optrekt en een van de aangedreven wielen spint flink door, kan zoiets dan schade geven aan het differentieel of maak ik me zorgen om niets?
    Deze vraag had ik al een tijd omdat ik een keer niet goed weg kon komen op een gladde ondergrond met mijn vorige auto en vanochtend kon ik niet wegkomen bij een benzinestation omdat er denk ik brandstof op de grond lag (niet van mij) ….. ik vroeg me toen wederom af wat zo’n differentieel kan hebben aan krachten eigenlijk ….

    Alvast dank voor reacties en grtz,

    Aad ~ Doix

    #17479162

    Silver-vectra-sport, waarom heb je niet wat sloperijen afgebeld dan ?? (of onderdelenlijn, etc.)
    F17 is volgens mij verder niet echt een bijzondere bak.

    Tussen de 300 en 800 Eurie moet je echt wel wat fatsoenlijks vinden lijkt me.

    Wel mooi dat het opgelost is iig. :thumbup

    #17479163

    origineel gepost door Doix

    Bij mijn weten zal dat niet meteen veel schade aanbrengen. Als hij eenmaal begint met slippen zal het vermogen al snel naar dat slippende wiel gaan. Maar dan moet het wel erg erg glad zijn, en/of je geeft “belachelijk” veel gas bij wegrijden ook als je merkt dat hij begint te slippen. Het lijkt mij vooral “slecht” als je daarna met vol spinnend wiel en het gaspedaal op de vloer ineens wel weer grip krijgt. Ik dacht alleen dat dit niet direct na 10x een differentieel sloopt…

    Reken maar dat driften met auto’s wel wat slijtage zal opleveren. Al gaat het soms met een geheel of gedeeltelijk gelockt differentieel. Dat is weer een heel ander verhaal.. Ik denk niet dat een driftauto zonder extra kosten aan aandrijving ff 200.000km of meer drift (om het met gewoon rijden te vergelijken).

    Ik ben geen expert, dus wil niet teveel zeggen wat ik niet zeker weet. Het blijft een wonderbaarlijk geval… een differentieel :D. Bij mijn weten moet een differentieel maar zelden problemen geven bij normaal gebruik (met maar af en toe een probleempje als je noemt).

    #17479164

    Naar mijn weten gaf ik niet veel gas, wilde gewoon wegrijden, want de motor was nog niet helemaal op temperatuur, maar voelde ineens een van de voorwielen slippen … de toerenteller ging naar 4.000rpm en ik loste gas, waardoor het wiel weer grip kreeg en toen gaf ik weer een beetje gas omdat anders de motor af zou slaan … en toen begin het wiel weer te slippen en kreeg langzaam grip met wat horten ……. er had iemand gewoon flink brandstof of olie staan morsen daar, denk ik?

    Grtz,

    Aad ~ Doix

    #17479165

    Niet zo leuk van die bak zeg :( gelukkig is de Vec weer klaar..

    Zien we je binnenkort weer eens op een meet dan ?! king: zou leuk zijn

    Gr. Maurice

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.