b308e 3.0 v6 turbo welk motorecu

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz b308e 3.0 v6 turbo welk motorecu

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 58)
  • Auteur
    Berichten
  • #18316290

    Heel de Kabelboom is anders, het is een SAAB boom tegenenover een Opel Boom.
    Daar zal weinig hetzelfde van zijn.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18316291

    Precies, geeft ook niet gebruik alles van saab daarvoor!

    Geen geklooi met chippen losse sensors etc!

    Zover ik kan zien heb ik ruimte genoeg voor de aanzuigbuis, hoop beneden ook genoeg voor turbo .. maar las dat ik die eventueel kon draaien zodat de aansluiting anders komt te zitten

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18316292

    Leuk project, ben benieuwd.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18316293

    Danku! Ik ben net zo benieuwd, bij nader inzien ga ik toch een universele intercooler gebruiken en niet die grote platte van saab zelf zodoende hou ik de ruimte onder de slotplaat vrij om de radiateur verder naar voren te plaatsen , zit alleen dan met de slotpen van de motorkap, kijken hoe we dat oplossen kunnen, misschien de punt eraf slijpen,

    Als iemand met astra turbo nog een intercooler kan aanbevelen hoor ik dat graag, niet te groot want wil mijn mistlampen behouden

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18316294

    Die van de B204L past bij een Corsa-B heel mooi!!

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18316295

    Das ook een hoge zeker wim? Wou meer ren kleintje die achter het gat van de kentekenplaat komt

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18316296

    Nee loopt van links naar rechts

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18316297

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18316298

    Of die van een calibra turbo.

    #18316299

    Intercooler van een saab 900 turbo is een kleintje qua formaat.. Dan zou je een olie en intercooler naast elkaar kunnen zetten voor bij de grill

    #18316300

    Oh kijk die is niet al te groot nee! Zit dan alleen met mn buizentraject aan de verkeerde kant.. aangezien de inlaat naar rechts loopt

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18316301

    Intercooler achterstevoren zetten of ondersteboven als bet moet… Er gaat tenslotte alleen maar lucht doorheen..

    #18316302

    Keus genoeg:
    http://www.txautosport.co.uk/universal-intercoolers-2-c.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18316303

    Goed zijn niet heel erg veel verder gekomen met het ecu verhaal, iemand van saab forum heeft geprobeerd me een ecu vrij te maken van immobiliser, alleen werkt deze niet in de saab, het blijft een heel erg gecompliceerd systeem.

    Zodra ik deze maand tijd heb hang ik de motor over en probeer ik alles pas te maken met betrekking tot de turbo en dan denk ik dat ik gewoon met het opel syteem ga beginnen dus alles van de c25xe er op kwa inlaat en kabelboom,

    Zit te twijfelen of ik een standaard chipje van ebay haal voor de 3l waarden in de 2.5 ecu,

    Las dat die calibra daar eerst ook een beste poos op rond gereden heeft zonder problemen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18316304

    Beide autos staan in de garage, even tijd vinden deze week om de saab te ontdoen van de motor,

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18316305

    Saab is inmiddels ontdaan van zijn motor,

    2 uurtjes en klaar.. nu ff tijd vinden voor de astra en alles overbouwen

    Keam alleen een buis tegen bij de saab van turbo naar carter.. ontluchting? Iemand

    #18316306

    Olie retour?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

    #18316307

    Hm… zitten verder 2 aansluitingen op voor leidingen neem aan aanvoer en retour.. maar ben een leek als het gaan om turbos en heb me er nog niet inverdiept.. zou kunnen is wel een redelijk dikke buis lees 2cm

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18316308

    Een turbo heeft altijd 1 olie aanvoer (dunnere) en een retour dikke leiding. De retour gaat vanaf daar meteen naar het carter. Vaak hebben de turbo’s ook nog koelwater aansluitingen. Ook weer 1 aan en 1 afvoer. Bij saab en opel heb je soms nog voor de compressor op het huis een carter ventilatie aansluiting zitten

    Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

    #18316309

    @corsabc20xe wrote:

    Een turbo heeft altijd 1 olie aanvoer (dunnere) en een retour dikke leiding. De retour gaat vanaf daar meteen naar het carter. Vaak hebben de turbo’s ook nog koelwater aansluitingen. Ook weer 1 aan en 1 afvoer. Bij saab en opel heb je soms nog voor de compressor op het huis een carter ventilatie aansluiting zitten

    Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

    Denk dat het dan ventilatie is.. zitten in totaal 3 leidingen aan, olie aan en afvoer en die dikke dan nar carter..

    Zit er even mee dat ik nie 100% weet of ik de saab carterpan kan gebruiken vandaar dat ik me afvroeg wat het is.. om eventueel in de c25xe pan te moeten maken

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18316310

    Kan je er een foto van maken

    Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

    #18316311

    Heb vanavond even beter gekeken maar het is toch retour!, zitten maar 2 leidingen aan, de 3rde die ik aanzag dat die naar turbo ging gaat naar oliefilter!

    Opgelost weer, das opzich niet al te moeilijk te maken in dr c25xe carterpan lijkt me,

    Als het nodig blijkt te zijn

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18316312

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

    #18316313

    Nee gat boren tap erdoor en een aansluiting erop maken. Let wel op met het maken van een retour deze moet zo groot mogelijk zijn. Dus zo min mogelijk tegendruk hebben. De rede dat veel turbo’s gaan lekken is vaak doordat de retour te veel restricties heeft waardoor er te veel druk word opgebouwd. Dit lossen ze bij een z20 blok vaak op Door een restrictie in de aanvoer maar dit is verre van ideaal. De turbo word namelijk niet alleen gesmeerd maar ook gekoeld Door olie neg zoals zuigers en dergelijke. Dus minder toevoer is ook minder koeling.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

    #18316314

    Thanx! Das idd niet zon probleem!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 58)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.