b vectra kwaal???

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum b vectra kwaal???

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #18079675

    Ik smeer er ook altijd een beetje vet op en ik heb het nog nooit meegemaakt dat er 1tje knapte.

    #18079676

    @opelrulez1990 wrote:

    ik denk niet dat het een kwaaltje is van de B vectra, ik denk eerder foutieve montage..

    het is meestal het beste dat je kopervet op de bouten doet, vooral met dit klote weer.

    al die pekel is funest voor je auto, en al helemaal bij de wielen..

    neem bijvoorbeeld de alu ventieldopjes. beetje water en of pekel? kun je nieuwe ventielen erin zetten! krijg je niet meer normaal los..

    ook wielbouten kunnen nat en vies worden, dus het staal is sneller broos of het draad is vuil!

    vaak zelf genoeg meegemaakt met VAG auto,s, allemaal GEEN vet ertussen en de wielen vaak ranzig..

    owja alle wielbouten van opel zij vrijwel het zelfde, zit soms alleen verschil tussen lengtes als ik het goed heb.

    dus het ligt niet alleen aan de B vectra.

    NOOIT KOPER VET OP DE BOUTEN SMEREN!!!
    En wielbouten van opel en vag kan je niet met elkaar vergelijken, compleet ander materiaal.
    wielbouten van Vag moet je goed schoon maken anders rotten deze vast.

    De spoed van opel bouten blijft altijd mooi schoon.

    #18079677

    Ik heb ooit is de fout gemaakt, kopervet, kon toen 2 bouten wegsmijten,
    gewoon Vet, brak na de winter 1 bout..

    Nu gewoon borsteltje erlangs en gaan met die banaan..

    Willem

    #18079678

    @opelrulez1990 wrote:

    ik denk niet dat het een kwaaltje is van de B vectra, ik denk eerder foutieve montage..

    kan me soms best kwaad maken om sommige reactie,s :angel :cry
    zonder dat t topic even gelezen wordt
    ik rijd al dik 20 jaar auto en daar voor al in de auto cross
    en dan zou ik niet weten hoe ik n wiel moet monteren ;) ;) king:
    heb echt best veel auto,s gehad ben de tel al kwijt zelfs als ik er over nadenk :hmmz
    en deze vectra is de eerste waar de bouten gewoon van knappen :shock: :shock: :thumbdown

    t ligt ook niet aan het vastrotten want de afgeknapte stukjes bout die nog in de naaf zitten draai je er zo uit
    draad is ook netjes schoon ;)
    dus je pekel verhaal is euuhh onzin :shock:
    op de zomer wielen heb ik inderdaad stalen ventielen met stalen dopjes
    ook probleemlooz ;) zonder kopervet ;) losdraaien kan gewoon met de hand
    auto wordt ook netjes schoongehouden dus ophoping van vuil is der niet bij ;)

    dus vertel me nu nog maar eens dat het niet aan de vectra of de bouten ligt
    enige wat ik kan bedenken is dat de uitlijning van de achteras mischien niet optimaal is????
    waardoor er andere krachten op de bouten zouden kunnen komen???

    kwaliteit van de bouten zou meekunnen spelen maar dan verklaar ik nog niet waroom die slotbout het ook begeven heeft

    het is meestal het beste dat je kopervet op de bouten doet, vooral met dit klote weer.

    al die pekel is funest voor je auto, en al helemaal bij de wielen..

    neem bijvoorbeeld de alu ventieldopjes. beetje water en of pekel? kun je nieuwe ventielen erin zetten! krijg je niet meer normaal los..

    ook wielbouten kunnen nat en vies worden, dus het staal is sneller broos of het draad is vuil!

    vaak zelf genoeg meegemaakt met VAG auto,s, allemaal GEEN vet ertussen en de wielen vaak ranzig..

    owja alle wielbouten van opel zij vrijwel het zelfde, zit soms alleen verschil tussen lengtes als ik het goed heb.

    dus het ligt niet alleen aan de B vectra.

    #18079679

    Zouden die krachten zo groot worden dan???

    hoe zou het dan gaan met Vlot bochtenwerk (daar is een goed uitgelijnde B met goede banden een kei in), op de voorwielen.

    Bij mij is bij de vorige vectra-B een bout gebroken bij een voorwiel, bij het loshalen..
    je zag wel aan de bout dat de roest er al vrij diep inzat.

    Willem

    #18079680

    @wim-v6 wrote:

    Zouden die krachten zo groot worden dan???

    hoe zou het dan gaan met Vlot bochtenwerk (daar is een goed uitgelijnde B met goede banden een kei in), op de voorwielen.

    Bij mij is bij de vorige vectra-B een bout gebroken bij een voorwiel, bij het loshalen..
    je zag wel aan de bout dat de roest er al vrij diep inzat.

    Willem

    Als het door de krachten komt dan moet ik continu afgebroken bouten hebben in de zomer.
    Ik heb nergens last van.

    #18079681

    Ik ook niet daarom..

    maar ik heb 1x een bout gebroken had, waar de roest al eem mm of 2 in het staal zat.

    willem

    #18079682

    @wim-v6 wrote:

    Zouden die krachten zo groot worden dan???

    geen idee/ ik zoek ook maar n verklaring???
    want vind t nog steeds vreemd
    ook die roestvorming wat jij post was bij m,n bouten niet an de orde??
    dus ja wat kan t dan nog zijn??
    anyway druk der n nieuw set in van t voorjaar
    dan zalt wel weer n poosje goedgaan ;)

    hoe zou het dan gaan met Vlot bochtenwerk (daar is een goed uitgelijnde B met goede banden een kei in), op de voorwielen.

    Bij mij is bij de vorige vectra-B een bout gebroken bij een voorwiel, bij het loshalen..
    je zag wel aan de bout dat de roest er al vrij diep inzat.

    Willem

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.