B ascona opknappen *update* 9

Forumindex Forums Modellen Ascona B ascona opknappen *update* 9

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 84)
  • Auteur
    Berichten
  • #17391851

    het is inderdaad een opel motor waarschijnelijk een cih maar hij is flink getuned het is een 2,7 liter motor
    met irmscher kleppendeksel (schijnt zeldzaam te zijn) en zou 200 pk op de achterwielen leveren:vertag

    #17391852

    Hou hem alstublieft origineel :o Vooral geen rolkooi dat is echt vernaggelen :cry

    Zo blijven er geen originele Ascona’s meer over , en deze is mooi origineel nog , zou echt zeer jammer zijn.

    Ik snap niet dat niemand dit door heeft , er blijft zo geen origineel spul meer over :fy1 Ze zijn al zo zeldzaam vooral in de ORIGINELE STAAT!!!

    #17391853

    origineel gepost door ASCONA_B
    Hou hem alstublieft origineel :o Vooral geen rolkooi dat is echt vernaggelen :cry

    Zo blijven er geen originele Ascona’s meer over , en deze is mooi origineel nog , zou echt zeer jammer zijn.

    Ik snap niet dat niemand dit door heeft , er blijft zo geen origineel spul meer over :fy1 Ze zijn al zo zeldzaam vooral in de ORIGINELE STAAT!!!

    respect voor je standpunt

    maar de eigenaar van n auto mag zelf bepalen wat hij der mee doet;););)

    en das maar goed ook

    had deze ascona de meine geweest had die ook cker niet standaard gebleven

    ok ook ik vind een standaard b ascona mooi om te zien
    maar n niet standaard vind ik nog veel mooier:wors
    mits netjes gedaan ;):thumbup

    dus tjah ieder z,n mening

    respecteer dat ;)

    larsje gewoon doorgaan met de plannen die je had /hebt

    maar dat was je waarschijnlijk ook al wel van plan:jerry

    #17391854

    idderdaad louwe
    ik kan best begrijpen om hem standaart te houden maar als ik dat gedaan zou hebben dan had hij binnen 2 jaar weer opnieuw opgeknapt moeten worden
    ik ben echt onwijs veel slechte plekjes tegen gekomen (meer dan op de foto’s)
    maar toch moet ik zeggen dat ik de 400 mooier vind en die ga ik dan ook maken

    mijn plan nu is om eerst de smalle versie te maken en dan in de loop der jaren de brede uitbouw erop te maken maar dat kan altijd nog

    ik heb inmiddels een soortgelijke achteras gevonden als de orginele 400 met een 70% sper erin en onwijs dikke remschijven
    ook komt er een 2,7 liter cih motor in te hangen

    ik ga van de week eerst de achteras passend maken zodat in ieder geval de achterkant weer op de grond kan staan dan kan het spit eruit en dan kan ik de rolkooi gaan monteren maar aangezien deze uit een manta komt moet ik eerst even gaan kijken of dit gaat passen:hmmz
    daarna de kooi weer demonteren en laten poedercoaten (wit) en dan weer monteren

    voorlopig nog wel even bezig king:

    en bovendien er zijn nog onwijs veel orginele ascona’s alleen staan er niet veel op dit forum:jerry

    #17391855

    he ga je dan net zo,n achteras ophanging maken als ik onder m,n 400 project???

    #17391856

    ja het is wel hetzelfde type alleen jij hebt de ophangingspunten aan de auto verandert
    en ik aan de as zelf
    de veerschotels/reactiearmen zitten nu recht bij de mijne ik moet alleen nog wat verzinnen voor de stabilisatorstang
    ik zal binnekort wel even een foto ervan posten

    #17391857

    ps: de as op eerdere foto’s doe ik weer weg
    (is te koop voor een mooi bod het remwerk is geheel vernieuwd) 3,44

    #17391858

    origineel gepost door larsjeG40
    ja het is wel hetzelfde type alleen jij hebt de ophangingspunten aan de auto verandert
    en ik aan de as zelf
    de veerschotels/reactiearmen zitten nu recht bij de mijne ik moet alleen nog wat verzinnen voor de stabilisatorstang
    ik zal binnekort wel even een foto ervan posten

    ok is wat voor te zeggen
    enkel is zo,n 4 link ophanging
    van zo,n commodore /400 as

    wel beter dan de standaard ophanging
    van n b ascona

    en hoe ga je het oplossen met het staartstuk wat standaard wel aan n ascona as zit

    maar wat deze as dus niet heeft;):hmmz

    best wel n beetje zonde om zo,n as te verbouwen
    maar ook hiervoor heb ik begrip

    ik doe de dingen ook zo ik denk dat ik het moet doen
    ;):P:wors:wors:wors:wors:wors

    #17391859

    je hebt helemaal gelijk louwe van het staartstuk bij de mijne is de klok gelijk aan die van een manta gsi dus ik er heb er wel een staartstuk aan zitten alleen de bouw van de as is wel het zelfde

    hier een fototje

    #17391860

    net asje lars, waar komt die nu ondervandaan?

    en je voorschermen heb ik mischien wel interesse in;)

    #17391861

    de as is een mixje van alles wat maar wel met een 70%sper
    over de voorschermen hoor ik dan wel van je:D

    #17391862

    origineel gepost door larsjeG40
    de as is een mixje van alles wat maar wel met een 70%sper
    over de voorschermen hoor ik dan wel van je:D

    inderdaad lijkt haast wel n diff huis van n manta/ascona

    met de buizen van n commodore

    of aangepaste manta as
    met remmen en steekassen van commodore waar dus ook de ophanging van n commo/rekord aangelast is???

    ach wat maakt het uit als die straks doet wat lars ermee
    wil

    heb je wel al het deksel er achter weg gehad?????

    heb wel eens meer n “sper” as gezien
    waar als je ff achter het deksel keek

    een gewoon diff in zat

    die onderste draagramen van die commo/rekord kun je die wel gebruiken??
    of komt dat helemaal niet overeen met de originele veerschotels en aansluiting aan de carresorie??

    #17391863

    je moet ze inderdaad wel wat aanpassen en inkorten maar zolang de afstand het zelfde is lijkt het me geen probleem en eigenlijk zitten de rubbere bussen aan het einde een paar graden scheef dus is het wel lastig bouten te monteren
    ik heb eerlijk gezegd no niet in de sper zelf gekeken maar ik heb eraan gevoeld en het voelde echt als een sper zal hem van de week als hij onder mijn auto ligt even open maken en foto van maken

    de buizen zijn ook gewoon van een manta alleen de bevestigingen zijn eraf geslepen en die van een commodore erop gelast deze lijken me namelijk stugger dan de standaart “stokjes”

    ik vraag me alleen af hoeveel kracht er op zo’n stabilisatorstang komt te staan (de kleine armpjes)
    ik wilde ze gewoon met een U profiel met een gat erin aan de carroserie vast lassen maar ik denk dat ik dat even moet verstevigen

    #17391864

    Hey larsje, MOoi project!

    Ik heb even een vraagje… ik heb ook zo’n spies gemaakt voor mn opknapmanta (zie topic in manta gedeelte) ik zit alleen even te kijken met wat een hanidge hoogte is voor de auto… weet jij toevallig uit je hoofd hoe hoog de staanders bij jou zijn?

    Alvast bedankt! en ga zo door!

    Jurgen.

    #17391865

    origineel gepost door ascona-gek-roosendaal
    Hey larsje, MOoi project!

    Ik heb even een vraagje… ik heb ook zo’n spies gemaakt voor mn opknapmanta (zie topic in manta gedeelte) ik zit alleen even te kijken met wat een hanidge hoogte is voor de auto… weet jij toevallig uit je hoofd hoe hoog de staanders bij jou zijn?

    Alvast bedankt! en ga zo door!

    Jurgen.

    ja dat is 152 centimeter dacht ik
    als je hem korter maakt zal de dakrand bij het draaien de grond raken
    maar zal voor de zekerheid nog even opmeten

    #17391866

    gebeurt hier nog iets??
    ik zie je ook overal naar een opel zoeken.
    zelfs in het duurdere sigment zeg maar.
    als je een opel restaureerd kun je je geld wel beter gebruiken toch lijkt me?
    ja kan niet in jouw portemonee kijken natuurlijk.
    maar vraag het me zo af.

    #17391867

    ja het project gaat nog in volle gang door maar mijn auto voor naar het werk heeft het begeven en ben op zoek naar een nieuwe waar ik niet aan hoef te sleutelen zal binnekort weer even wat foto’s plaatsen

    #17391868
    #17391869

    Check deze link maar is!
    Even gegoogled voor je, en vond al een foto van het dashbord!!

    Dus ik zou zeggen kijk maar even (A):

    http://www.surf2000.de/user/austermo/assets/images/AusterCockpit.JPG

    en deze

    http://www.surf2000.de/user/austermo/assets/images/AusterCockpit2.JPG

    Weet niet of je er nog wat aan heb!

    #17391870

    Okee de links werken niet!

    Dus maar even ge-upload:

    Hopelijk groot genoege resolutie (A) haha

    #17391871

    Die onderste pijp van de rolkooi heb je daar geen last van met je knieen/benen? Lijkt mij daar lastig.
    De powerflexbussen is dat een beetje te doen? Zijn nog best prijzig denk?
    Verder een mooi project met nog veel werk neem aan dat je straks alles weer uitbouwd voor het spuitwerk

    #17391872

    zou inderdaad daar geen stang willen hebben
    verder vind ik het ook n mooi project

    wel n opmerking
    als je al plannen hebt om er n brede 400 van wilt maken
    is het gemakelijker om dat maar meteen te doen

    je moet namelijk
    vooral achter best veel lassen aan je wielkastten
    dan doe je dus eigenlijk dubbel werk;)

    #17391873

    inderdaad ik haal hem eerst weer uit elkaar voordat hij gespoten wordt
    en louwe je hebt gelijk ik denk dat ik eerst maar zo’n verbreding erop zet voordat ik hem laat spuiten
    over die stang van de rolkooi die komt uit een manta met een orgineel dasboard erin waar hij precies 5mm van het dasboard af zit
    ik dacht zelf ook dat het in de weg zat maar dat is hellemaal niet zo je komt er geeneens in de buurt met je knieén

    louwe wara heb jij die verbreding eigenlijk vandaan bij jack’s tuning?

    bedankt voor de foto’s terouwens hier heb ik tenminste wat aan

    die powerflexbussen zijn op zicht nog wel te doen maar niet gemakkelijk vooral de zwarte niet

    #17391874

    tjah ik heb door de jaren overal wat weg gehaald
    qua uitbouw

    maar heb inderdaad ook wel delen van jack,s tuning:thumbup
    ik heb ook nog n setje verbreders voor voor liggen
    mag je hebben voor 6 tientjes;)

    je kunt ze ook hiero kopen
    http://www.gfkteile.de/asconabgfk.html

    en hiero staan veel foto,s
    van buiten en binnen kant
    moet je de site ff doorspitten
    http://www.opel400club.de/

    #17391875

    naja voorlopig kom ik daar nog niet aan toe ik moet namelijk nog op vakantie ook
    hoe zit het eigenlijk met die voorste verbreding moet je daar ook een deel van je zijpaneel wegslijpen?

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 84)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.