Automatische hoogteregeling Xenon Signum in Vectra C

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Automatische hoogteregeling Xenon Signum in Vectra C

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur

Goede middag,

Ik heb een automatische hoogteregeling (inclusief koplampsproeiers) op de kop kunnen tikken van een Signum (1ste versie).
    Is het gemakkelijk om de hoogteregeling/vloeistofreservoir en sproeiers over te bouwen naar een Vectra C GTS (c1)?
    Met wat moet ik rekening houden?

bedankt

Heb je een set koplampen gekocht of alleen de hoogte regeling??

Als je de hele set hebt , is dat incl. as-sensoren??

Oei..heb me misschien verkeerd uitgedrukt. Heb de onderdelen nog niet gekocht maar wel er over onderhandeld. De onderdelen komen oorspronkelijk van een signum met standaard xenon. Ik neem de koplampen niet over omdat ze helder zijn. Ik veronderstel dat de sensors er dus bijzijn.grtz

Kabelboom???

Pinbezetting in UEC is ook weer net anders als je nu hallogeen hebt.

@gtsmaniak wrote:

Ik neem de koplampen niet over omdat ze helder zijn.

Losse kappen in kleur spuiten en kappen wisselen?

Kappen kan je er zo uithalen, heb op vtn geloof ik zelfs how to om koplampen van c1 te demonteren..

Heb zelfs nog zo’n set kappen hier rondslingeren.. Staan hier bij de advertenties, kan je beetje zien als voorbeeld.

Idd , je kan de koplampen openen en het chrome zwart spuiten !

Ik neem aan dat je ze bij Marcin vandaan haald !? Vraag hem dan ff of alles er bij in zit. ( alles wat Kimmy op noemde) Anders heb je er helemaal niks aan !

Als ie het bij Marcin vandaan haalt en hij neemt alles en hij noemt het nog ff extra krijgt ie zeker wel alles.

om nog eens terug te komen op alle bovenstaande vragen

1) neen, ik zou graag mijn huidige zwarte koplampen er in willen houden, dus niets chrome ofzo spuiten…te veel werk lol
    2) hoogteregeling komt van een signum in Belgie.
    3) alles zit er bij, heb hem gevraagd om alles compleet te geven, dus kabelboom, sensors, hoogteregeling voor de as. Zit ik goed zo? Moet ik nog iets hebben?
    4) Mag ik dan gewoon een willekeurig setje Xenon kopen? Of zijn er specifieke nodig voor deze hoogteregeling?
    5) is het eigenlijk moeilijk om te installeren?
    6) kan ook nog die chrome mistlampcovers van de Signum krijgen voor 50 euro, doen of niet? Of kan ik ze goedkoper vinden?

ALVAST BEDANKT
    Volgende week trouwens nieuwe distributieriem en waterpomp laten steken… :afro

Als ik ’t goed begrijp heb je een complete koplampreinigings set, automatische niveau regeling van een originele c1 met xenon en kabelboom gekocht maar je vec heeft standaard halogeen h7 koplampen waar je een aftermarket xenon set wilt inbouwen.

Waarom heb je xenon lampen (compleet) er niet bij genomen? Nu maak je ’t volgensmij onnodig moeilijk. Ik weet niet hoe verschillend de motoren van de niveau regeling zijn maar denk dat ze wel wezelijk verschillen.

Overigens heb je met een 2004 vec als je een aftermarket set xenon inbouwt geen automatische niveau regeling nodig voor de wet.

Groet jraaf

@jraaf wrote:

Als ik ’t goed begrijp heb je een complete koplampreinigings set, automatische niveau regeling van een originele c1 met xenon en kabelboom gekocht maar je vec heeft standaard halogeen h7 koplampen waar je een aftermarket xenon set wilt inbouwen.

Waarom heb je xenon lampen (compleet) er niet bij genomen? Nu maak je ’t volgensmij onnodig moeilijk. Ik weet niet hoe verschillend de motoren van de niveau regeling zijn maar denk dat ze wel wezelijk verschillen.

Overigens heb je met een 2004 vec als je een aftermarket set xenon inbouwt geen automatische niveau regeling nodig voor de wet.

Groet jraaf

Bij jullie is dat inderdaad zo, maar in België moet elke wagen met xenon een werkende automatische hoogteregeling en wasinstallatie hebben… :thumbdown

En om een aftermarket setje te installere lijkt me toch ook een beetje onnodig moeilijk doen?
    Met je originele halogeen-koplampen te gebruiken ben je dan weer niet in orde voor de keuring, je moet ook koplampen hebben die geschikt zijn voor xenon (lenslampen dus)

En als ik me niet vergis, zijn de stelmotoren van halogeen en xenon ook anders bekabeld, 3 en 4 draads ofzo ? Maar dat weet ik niet 100%…

De C1 H7 koplamp heeft een lens dus daar kan zonder probleem een aftermarket set in wat 10 minuten werk is. Van ‘onnodig moeilijk doen’ is dan ook geen sprake :afro

Vraag is, welk type koplamp heb je nu? H7 of origineel xenon? Ik vermoed H7 want anders had je ook de automatische niveau etc. Al.

Je wil dus xenon in je auto waarvoor je in Belgie de hele ‘santekraam’ nodig hebt in combinatie met een originele H7 koplamp waar een aftermarket set in komt. Kunt in mijn optiek beter ook de originele xenon koplamp er bij nemen. Dan wordt het al meer richting plug and play. Dan dien je namelijk vooral de kabelboom te wisselen van H7 naar xenon.

Groet jraaf

@jraaf wrote:

De C1 H7 koplamp heeft een lens dus daar kan zonder probleem een aftermarket set in wat 10 minuten werk is. Van ‘onnodig moeilijk doen’ is dan ook geen sprake :afro

Vraag is, welk type koplamp heb je nu? H7 of origineel xenon? Ik vermoed H7 want anders had je ook de automatische niveau etc. Al.

Je wil dus xenon in je auto waarvoor je in Belgie de hele ‘santekraam’ nodig hebt in combinatie met een originele H7 koplamp waar een aftermarket set in komt. Kunt in mijn optiek beter ook de originele xenon koplamp er bij nemen. Dan wordt het al meer richting plug and play. Dan dien je namelijk vooral de kabelboom te wisselen van H7 naar xenon.

Groet jraaf

Inderdaad, ik wil een aftermarket set in mijn koplampen steken. Ik heb zwarte koplampkappen met lens. Ik veronderstel dat dit H7 fitting is…

Mocht ik mijn koplampen er inhouden. Is het dan zo moeilijk om de kabelboom te wisselen? Ik weet het even niet meer lol…denk dat dat ik eens een voorbeeld zou moeten zijn wat er dan allemaal te wisselen moet.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.