Automaatradiator gebruiken voor C met handbak.

Forumindex Forums Modellen Kadett Automaatradiator gebruiken voor C met handbak.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233900

    Mijn C-tje een 12S City uit ’79 heeft een lekkende radiator, ik heb nog een vrijwel identieke radiator liggen maarr….deze is voor een automaat dus zitten er twee nippels onderaan voor de oliekoeler op de versnellingsbak. Is dit een kwestie van afdoppen en gewoon erin knallen? Zo jah, weet iemand waar ik iets van doppen of boutjes kan bemachtigen, mijn moeren en bouten verzameling heeft niet zoiets dergelijks. Zijn er verder nog dingen die ik dan moet doen/aanpassen?

    #17831847

    kun je gewoon gebruiken.
    je hoeft ze niet aftedoppen, als je ze toch nooit gaat gebruiken.
    (wellicht leuk om een adapter tussen je filter te zetten en je automaat koeler voor motor olie te gebruiken?)
    anders toch even langs de automaterialen zaak 2 bouten halen.
    neem je radiateur gewoon mee, je hebt em toch los.

    #17831848

    niets in doen kan geen kwaad

    daar gaat je radiateur niet van lekken;)

    #17831849

    [rquote=1886577&tid=144171&author=prayer](wellicht leuk om een adapter tussen je filter te zetten en je automaat koeler voor motor olie te gebruiken?)
    anders toch even langs de automaterialen zaak 2 bouten halen.
    neem je radiateur gewoon mee, je hebt em toch los.[/rquote]

    Motorolie koelen als ’t niet nodig is… beetje slecht ipv. goed voor de motor :) Dan zou je ook een thermostaat moeten inbouwen die open gaat als de olie te warm wordt.

    #17831850

    Ok, nee ik dacht dat zijn leidingen en die automaatbak word met koelvloeistof gekoeld, maar het is een C Kadett dus dan kan het niet anders als simpel zijn natuurlijk, ergo ik denk te moeilijk. :D

    #17831851

    [rquote=1886697&tid=144171&author=Aapje][rquote=1886577&tid=144171&author=prayer](wellicht leuk om een adapter tussen je filter te zetten en je automaat koeler voor motor olie te gebruiken?)
    anders toch even langs de automaterialen zaak 2 bouten halen.
    neem je radiateur gewoon mee, je hebt em toch los.[/rquote]

    Motorolie koelen als ’t niet nodig is… beetje slecht ipv. goed voor de motor :) Dan zou je ook een thermostaat moeten inbouwen die open gaat als de olie te warm wordt.[/rquote]

    9 van de 10 adapters zit een thermostaat in….
    daarbij is het helemaal niet moeilijk om het een 1200 moeilijk te maken. met een beetje stoeien krijg je ze wel het rood in hoor. heb er meerdere keren aan zitten denken.
    uit eindelijk maar voor een dikkere motor gegaan.. maar goed..

    [rquote=1886718&tid=144171&author=Astraman]Ok, nee ik dacht dat zijn leidingen en die automaatbak word met koelvloeistof gekoeld, maar het is een C Kadett dus dan kan het niet anders als simpel zijn natuurlijk, ergo ik denk te moeilijk. :D[/rquote]
    nee, een automaat pompt echt olie de radiateur in, dus je hebt nergens last van :)
    sleutelt weinig makkelijker dan een c kadett ;)

    #17831852

    Mooi…morgen hobbydag, nieuwe radiator en thermostaat. Dan blijft het weer allemaal heel als ik er volgende maand mee naar Engeland ga. En oliekoeler hoeft niet want ik doe er geen gekke dingen mee.

    #17831853

    Had ik het goed dat een radiator voor een automaat wat zwaarder uitgevoerd is dan de standaard radiator?
    Heb ze nooit naast elkaar gehouden…

    Groeten, MArk

    #17831854

    Nee hij ziet er exacthetzelfde uit, alleen twee nippeltjes onderaan voor die OLIEleidingen. Dus het kwestie van slanger eraf, vloeistof eruit, onderste boutje los en omhoog ermee.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.