Automaatbak Schakelt niet (Olie verversen)

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Automaatbak Schakelt niet (Olie verversen)

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door .
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276692

    De automaatbak van mijn senator schakelt vrijwel niet.

    Vandaag gehaald, maar hij wil bijna niet meer vooruit, achteruit gaat prima.
    In zijn neutraal duwen gaat ook prima (Geen aanlopende remmen dus).

    Vooruit lijkt het alsof die bijna niet schakelt. Nu heb ik automaatbak peil gekeken, maar is nog niet op het minimum, maar ook niet op maximum.

    Hoe kan ik de olie het beste verwisselen? Heb ook nieuw filter voor in de bak maar wil eigenlijk eerst even kijken of verversen van de olie helpt.
    Zo niet dan alsnog de filter wisselen. (Hiervoor moet volgens mij meer gebeuren dan enkel ff wisselen en verversen).

    Zelf geen enkele ervaring met automaatbakken dus vandaar de vraag.

    #18319270

    Toch zojuist eens goed gekeken naar de pijlstok, staan 2 maatstaven op voor warm en koud. Toch eens olie bijgevuld en ja hoor hij schakelt weer. Nog wat haperend, maar denk dat die in jaren al niet is ververst.

    Als men hiervoor een instructie zou kunnen geven zou fijn zijn.

    #18319271

    Verversen stelt niets voor. Werkt het zelfde als bij een motor.

    Bak eronder, carterplug eruit en leeg laten lopen. Dan plug er weer in, en via de peilstok bijvullen.

    Paar aandachtspuntjes:
    Je kunt niet alle olie verversen (de olie in de omvormer blijft namelijk zitten)
    peilen met warme bak en lopende motor, bak in de N

    #18319272

    Zou de pan loshalen, kun je gelijk zien of er nog hoop is.
    Pakking ook in huis?

    #18319273

    en er een nieuw filtertje in zetten.. king:

    #18319274

    Nieuwe filter heb ik liggen pakking nog niet.

    Iemand adres hiervoor? Moet ook nog klepdeksel pakking hebben of complete set. Zuigerveren worden binnenkort vervangen waarschijnlijk.

    #18319275

    breng de motor eens op bedrijfstempratuur.

    vervolgens schakel je rustig in alle standen van de automaat, om terug te keren in de N stand.

    dan de pijlstok uitnemen, en oliepijl nakijken.
    indien nodig bij vullen.

    let op ! niet overvullen !!

    hoe je bak schakeld duit op te weinig olie maar daar was je al achter

    #18319276

    Nog steeds schakelde die nu af en toe echt slecht of niet. Olie bijgevuld, netjes op peil maar hij blijft soms ineens niet meer schakelen in voor en achteruit. Het lijkt dan of je rem in hebt zeg maar. Nu heb ik de auto opgekrikt alle wielen gecontroleerd. Nergens zit de rem vast.

    Iemand ideeën?

    #18319277

    Zou het kunnen dat er lucht in het systeem heeft gezeten na het wisselen van de olie en filter?
    Na rijden vandaag weer gepeild en weer een halve fles olie bij gedaan. Stuk gereden en nog een halve fles erbij.

    Pijl was weer te laag. Nu weer op pijl.

    #18319278

    ligt er ook aan of je eerst 20km hebt gereden en of je door alle trappen bent gedaan voor het pijlen.

    #18327854

    Uiteindelijk nu het probleem gevonden, de carterpan sluit niet goed af en lekt dus.
    Al meerdere pakkingen gehad vloeibare toegevoegd. Het mag allemaal niet baten, maar volgensmij is de pan gewoonweg flink krom.

    Van de week weer eronderuit halen en de pan proberen te vlakken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.