autom. versnellingsbak inbouwen commodore 1971

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD autom. versnellingsbak inbouwen commodore 1971

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259141

    Bekenden hebben een prachtige commodore 1971 (motor mij onbekend) met handbak.
    Nu moeten ze deze auto weg doen ivm de noodzaak van een automaat.
    Jammer natuurlijk.

    Omdat alles valt te maken, dacht ik zo van: waarom dan geen originele automaat inbouwen?
    Is er in Noord-NL (Gr, Fr, Dr, Ov) of Noord-Duitsland een specialist in oude Opels die dat kan doen of misschien is hier iemand met goede ideeën?

    (een perfecte automatische bak is er trouwens nog niet, dus dat moet naast het inbouwen ook nog geregeld)

    Bedankt! :thumb

    #18158519

    Ombouw naar automaat is cker wel te doen

    Mischien heeft “gt/w”
    Wel tijd en zin in zo.n klus

    Gt/w is z.n forum naam

    Of mischien “opelforeffer”
    In oude pekela

    Die laatste kan je vast wel aan een goede bak helpen

    Voor een goed adres in andere regio
    Kun je “bettus accu”

    Even contact mee opnemen

    Bettus accu is ook een forum naam

    Succes met de verbouwing
    Zou zonde zijn als dit de reden moet zijn om afscheid van een mooie auto te nemen

    Ik heb zelf zo.n ombouw gedaan. Met een d rekord station van 72
    Die heb ik toen meteen upgegrade naar commodore station

    Ik heb echter momenteel geen tijd voor zo.n klus ;)

    #18158520

    als je er niet uit komt laat het maar weten.
    ombouw is niet zo ingewikkeld en goed te doen.
    ik zit alleen bij arnhem in de buurt.

    #18158521

    dank jullie wel voor de reacties.
    NB het is niet voor mijzelf maar voor bekenden ;)

    Wat zou een perfecte (die mensen willen alleen maar topkwaliteit) automaat kosten / waar haal je zoiets en laat a.u.b. ook weten wat inbouw bij je kost. Thanks!

    #18158522

    Ik woon in Zuidbroek Groningen.
    En heb wel zin in zo een klus.
    Heb nog wel een automaat liggen.
    Maar als je het prefect wilt zou deze gereviseerd moeten worden.
    Maar hier moet dan over gesproken worden.

    #18158523

    (die mensen willen alleen maar topkwaliteit)

    Daar rijden zij natuurlijk ook in een Opel.

    #18158524

    :D @kywieman wrote:

    (die mensen willen alleen maar topkwaliteit)

    Daar rijden zij natuurlijk ook in een Opel.

    dank weer voor de reacties.
    Ik zal e.e.a. bespreken met de mensen

    #18158525

    ik zou wel voor een 4 bak gaan, zijn wel duurder in aanschaf, maar minder toeren in de 4 (lockup)
    en eerst maar eens een bak vinden

    #18158526

    Ja 4 traps is beter maar Rob (Opel4ever) heeft ze niet meer voor de verkoop.

    #18158527

    @kywieman wrote:

    Ja 4 traps is beter maar Rob (Opel4ever) heeft ze niet meer voor de verkoop.

    ff off topic maar zit zat jij in die loods vlak bij / achter het station van zuidbroek??

    woon zelf in westerbroek ;)

    back on topic :thumbup

    #18158528

    ff off topic maar zit zat jij in die loods vlak bij / achter het station van zuidbroek??

    woon zelf in westerbroek ;)

    Nope

    #18158529

    4-gang aut is leuk maar de 4 is te lang voor een C rekord met een 4 cil 1,7 1,9L motor met 90-100 pk..

    Na mijn idee dan een 30E trekt al niks meer in de 4de gang bv,laat staan dat een 4 cil wel.

    #18158530

    @GSE wrote:

    4-gang aut is leuk maar de 4 is te lang voor een C rekord met een 4 cil 1,7 1,9L motor met 90-100 pk..

    Na mijn idee dan een 30E trekt al niks meer in de 4de gang bv,laat staan dat een 4 cil wel.

    zal er wel overheen lezen, maar waar staat dat er een 4 cilinder in ligt ????
    en waar komt de record weg ?, was een commodore

    #18158531

    En anders kan er ook nog heel wat veranderen door middel van een andere achteras.

    #18158532

    Oepsie mijn fout idd is een commo/6cil…mijn fout..

    Maar dan nog laat der een 2800 inzitten met 165pk….denk ik dat de 4de gang gewoon te lang is.

    Maar das persoonlijk of je moet met een achteras idd gaan omhangen of der een 30E of sterker induwen.

    #18158533

    bedankt allemaal voor de reacties :thumb
    ’t Is een commodore 2.5 en heb het met de mensen besproken.
    Een andere achteras is geen goed idee vinden ze en laten het dan voorlopig even zoals het is.

    #18158534

    Er kan gewoon een 3 traps automaat achter.
    Ik denk een dag werk.
    Alleen met een nieuwere 4 traps (met overdrive) automaat zijn er wat meer aanpassingen nodig.

    #18158535

    inderdaad
    ik had achter m,n 2800 in de d rekord station
    ook gewoon een 3 traps automaat
    dat gaat prima ;)

    die 2500 trekt dat ook met gemak

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.