auto zuiniger maken

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum auto zuiniger maken

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 205)
  • Auteur
    Berichten
  • #17996945

    ik reed met mijn tigra 1.6 400km op een volle tank op de snelweg met 130/140, nu mn corsa besteld en tot die tijd even bezuinigen. rij nu 100km per uur en haal de 600km op een tank.

    #17996946

    @itsthedch wrote:

    haha owkee, maar even voor de duidelijkheid,
    zonder rare dingen kun je er eigelijk niet veel aan doen.

    banden zijn hard, rij op 195 65 R15 banden.
    schakel zo veel mogelijk niet hoger dan 2500 toeren.
    rij vaak rustig 100/110 op snelweg
    laat de auto uitrollen.
    veel meer kan ik dus niet doen.
    het maximale wat ik gereden heb is 700 km op 1 tank, geloof 45 liter benzine.

    maar even een andere vraag,
    hoe reset je de computer van de auto, door beide accu polen los te halen toch?

    Ag ja het nieuwe rijden.
    Geweldige uitvinding.
    Levert mij weer werk op. dicht geslipte egr, carterontluchting vol met troep.
    zwartgeblakerde gaskleppen.

    #17996947

    @sebastiaankadettcabriogsi wrote:

    @dion87 wrote:

    zoveel kwaad kan het toch niet om als je 50 rijdt em in ze vrij te zetten

    dan moet de motor benzine in spuiten om hem stationair te laten lopen.

    als je het gas niet aanraakt en de auto dus op toeren houd door he uit te laten rollen in de versnelling verbruikt hij niks= gratis km,s :P.

    voor de gene met boardcomputer is dit na te kijken. :D

    Helemaal gelijk bij mij als ik de auto in z’n vrij heb en laat rollen staat er 0.9L maar als ik em uit laat rollen in versnelling is het 0.0L plus de km’s gaan omhoog. Pas wanneer ik koppeling indruk is het 0.9L weer. Kwam net van Amsterdam en heb nog iets minder dan een kwart aan tank. Kan nog wel 140Km rijden volgens booardcomputer dankzij uitrol :D

    #17996948

    @arjontje wrote:

    @itsthedch wrote:

    haha owkee, maar even voor de duidelijkheid,
    zonder rare dingen kun je er eigelijk niet veel aan doen.

    banden zijn hard, rij op 195 65 R15 banden.
    schakel zo veel mogelijk niet hoger dan 2500 toeren.
    rij vaak rustig 100/110 op snelweg
    laat de auto uitrollen.
    veel meer kan ik dus niet doen.
    het maximale wat ik gereden heb is 700 km op 1 tank, geloof 45 liter benzine.

    maar even een andere vraag,
    hoe reset je de computer van de auto, door beide accu polen los te halen toch?

    Ag ja het nieuwe rijden.
    Geweldige uitvinding.
    Levert mij weer werk op. dicht geslipte egr, carterontluchting vol met troep.
    zwartgeblakerde gaskleppen.

    Drm moet je ook soms de duitsers bezoeken. Dan ben je meteen van het probleem af :thumbup

    #17996949

    @iquick wrote:

    @arjontje wrote:

    @itsthedch wrote:

    haha owkee, maar even voor de duidelijkheid,
    zonder rare dingen kun je er eigelijk niet veel aan doen.

    banden zijn hard, rij op 195 65 R15 banden.
    schakel zo veel mogelijk niet hoger dan 2500 toeren.
    rij vaak rustig 100/110 op snelweg
    laat de auto uitrollen.
    veel meer kan ik dus niet doen.
    het maximale wat ik gereden heb is 700 km op 1 tank, geloof 45 liter benzine.

    maar even een andere vraag,
    hoe reset je de computer van de auto, door beide accu polen los te halen toch?

    Ag ja het nieuwe rijden.
    Geweldige uitvinding.
    Levert mij weer werk op. dicht geslipte egr, carterontluchting vol met troep.
    zwartgeblakerde gaskleppen.

    Drm moet je ook soms de duitsers bezoeken. Dan ben je meteen van het probleem af :thumbup

    Klopt. motor een keer goed warm rijden scheelt een hoop problemen.

    Maar ja als dat niet gebeurt dan kunnen er niet zulke leuke dingen gebeuren.
    Vraag maar eens aan mensen met een vag 1,4 16v met bouwjaar 1998 t/m 2005.
    Wat er gebeurt als het eens goed vriest.

    #17996950

    Er schijnt tegenwoordig iets te bestaan zoals eco tuning.

    #17996951

    Nou ik heb hier ook wat van opgestoken en ik ga al een hele hoop veranderen bij mijn X20XEV.

    Bij mij is het voornamelijk het uitbollen dat ik altijd in neutraal doe. dacht dat ie dan echt niets zou verbruiken maar dus toch :hmmz
    Ook die dingen zoals de verwarming pas gebruiken als de motor warm is zou ook een hele hoop kunnen schelen idd.

    Maar hoe weet ik wat zuinige banden zijn? Als ik met 215/45/17 rij en ik leg er 205/40/17 op is dit dan ook niet goed? Zo heeft ie toch minder weerstand op de weg of vergis ik me?

    Dat chiptunen wil ik graag doen maar dat is toch ook al direct een kostenplaatje van rond de €400. Scheelt dit dan zo hard in verbruik?
    en WTH is eco tuning? :D

    Grtz Seth

    #17996952

    Zuinige banden, Michelin Energysaver in 195-55-16 / 195-65-15

    205-40-17 gaat meer verbruiken zelfs, band diameter is kleiner en dat is meer toeren..

    en een auto niks verbruiken bij uitrollen, hoe kan een motor stationair lopen als ie geen benzine zou krijgen????

    Willem

    #17996953

    hoeveel scheelt dat chip tunen?
    ga ik me c1.4nz ook maar een chippie geven whaha :P:P

    tsja en goeie vraag willem, maar het komt er wel op meer dat uitrollen zonder de koppeling intrappen minder verbruikts dan wanneer je de koppeling in trapt.

    #17996954

    met regelmatig onderhoud rij je ook zuiniger;)

    #17996955

    Bij uit rollen motor uit zetten..

    Laatste tijd schakel ik ook over bij 2000tmp en langzaam optrekken.
    Verbruik 1op 20 dan in de stad, waar ik zelf bij sta te kijken.
    Maar door zuinig rijden, word je motor lui en slipt dicht, heb ik nu problemen mee :thumbdown

    #17996956

    @wim-v6 wrote:

    en een auto niks verbruiken bij uitrollen, hoe kan een motor stationair lopen als ie geen benzine zou krijgen????

    Willem

    Uitrollen en remmend op de motor zorgt er voor dat boven de 1500 toeren de brandstoftoevoer wordt afgesloten. Pas beneden die 1500 toeren wordt er weer brandstof toegevoerd. Tenminste: bij mijn A-tje.

    #17996957

    @Steevens wrote:

    @yzf1kr wrote:

    Een auto is zeker zuiniger te maken, maar of de kosten opwegen tegen de besparing is maar de vraag.

    – Heb je een achterbank nodig? Niet, sloop hem er uit. :jerry .

    :lol: Ga van het weekend maar beginnen denk ik!

    Nog goedkoper is je vrouw / vriendin laten duwen xD en jij achter het stuur (Grapj)

    #17996958

    @soepkiepe wrote:

    hoeveel scheelt dat chip tunen?
    ga ik me c1.4nz ook maar een chippie geven whaha :P:P

    tsja en goeie vraag willem, maar het komt er wel op meer dat uitrollen zonder de koppeling intrappen minder verbruikts dan wanneer je de koppeling in trapt.

    Dat is inderdaad wel heel vaag. En als je te vroeg schakelt zuipt ie ook meer dus wanneer kan je beste schakelen?
    zoals wij hebben geleerd bij rijles ? tussen de 20 en 25 Toeren ?

    #17996960

    :wtf

    Ik heb 3 weken geleden pas voor het laatst getankt.
    En gisteren zag ik inderdaad op het nieuws 1,80 euro per liter.
    In Amerika is het ook een discussiepunt en daar wil men dus in eigen grond boren geloof ik.
    “Drill baby drill” zei de oppositie daar i.v.m. de brandstofprijzen. Typisch zo’n Amerikaanse slogan.

    #17996959

    @evertfisherman wrote:

    :wtf

    Ik heb 3 weken geleden pas voor het laatst getankt.
    En gisteren zag ik inderdaad op het nieuws 1,80 euro per liter.
    In Amerika is het ook een discussiepunt en daar wil men dus in eigen grond boren geloof ik.
    “Drill baby drill” zei de oppositie daar i.v.m. de brandstofprijzen. Typisch zo’n Amerikaanse slogan.

    Let it drill then baby :wtf

    #17996961

    Dat Nederland nou weer het duurste moet zijn……. :vertag

    #17996962

    @evertfisherman wrote:

    Dat Nederland nou weer het duurste moet zijn……. :vertag

    nederland moet tog ergens meej voor aanstaan :wtf

    #17996963

    een langere versnellingsbak monteren zodat je minder toeren maakt is ook een optie.

    #17996964

    Kon dat maar op mijn diesel :jerry

    #17996965

    Kijk maar eens zal vast ook mogelijk zijn.

    #17996966

    @basjuhh1988 wrote:

    @evertfisherman wrote:

    Dat Nederland nou weer het duurste moet zijn……. :vertag

    nederland moet tog ergens meej voor aanstaan :wtf

    Ja maar dat is jammer voor ons als auto eigenaren.
    Ik ben benieuwd of we aankomende zomer al op de 2 euro zitten per liter. :thumbdown
    Hoop het NIET.

    #17996967

    Vrees ervoor.

    Mijn vraag aan Haasje is als je een andere versnellingsbak laat steken of je je kosten er dan wel uitkrijgt? :hmmz µ

    Ik weet niet wat zo’n versnellingsbak voor bijvoorbeeld mijn X20XEV kost maar dit zal niet goedkoop zijn + werkuren die de garagist erin moet steken. :vertag

    Grtz Seth

    #17996968

    @evertfisherman wrote:

    @basjuhh1988 wrote:

    @evertfisherman wrote:

    Dat Nederland nou weer het duurste moet zijn……. :vertag

    nederland moet tog ergens meej voor aanstaan :wtf

    Ja maar dat is jammer voor ons als auto eigenaren.
    Ik ben benieuwd of we aankomende zomer al op de 2 euro zitten per liter. :thumbdown
    Hoop het NIET.

    inderdaad daar ben ik ook wel bang voor. weet ook nog dat we voor 80 cent per liter benzine konden halen. nu hebben ze gewoon 1 euro voor geplakt. terwijl je na gaat als je omrekend in guldens dat je dan goed gek bent 4-5 gulden voor liter benzine.
    maarja wij moeten wel tanken… anders rijd de auto niet. en fietsen hebben sommige mensen ook geen behoefte aan.

    #17996969

    Ja maar ik vind dat de regering echt wel even wat moet doen eraan.
    Wel miljarden in Griekenland pompen…………..
    Lang leve de euro :thumbdown
    Wij zijn de duurste van Europa (lees: de hele wereld).
    Tweederde van de literprijs is benzineaccijns en belasting.
    Tijd dat men is wat voor het eigen volk gaat doen.
    Denk maar niet dat wij als burgers er een cent van zien als het ooit een keer nog goed zal gaan met de economie van Griekenland.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 205)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.