auto "zingt" in eerste

Forumindex Forums Modellen Astra auto "zingt" in eerste

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Auto: Astra 1.3D uit januari 2009.
    Probleem: bij het vertrek in eerste versnelling lijkt de auto hetzelfde “zingende” geluid te maken als wat je bij de meeste auto’s hoort als ze achteruit rijden. Geluid is duidelijk hoorbaar maar niet zo luid als in achteruit (bij de Astra hoor je trouwens dat zingende geluid niet echt in achteruit). Eens je opschakelt, hoor je ’t geluid niet meer.
    Wat zou dit kunnen zijn?
    Dank.

Ik denk persoonlijk niet dat mensen op deze manier bereid zijn je vooruit te helpen, voorstellen word hier altijd wel op prijs gesteld

Off topic
    Dat voorstellen wordt hier vaak genoemt als een vereiste. Het staat nergens in de forumregels.

Hoe in vredesnaam moet een nieuw lid van het forum zich hier welkom voelen als hij meteen het verwijt krijgt ongeschreven gebruiksregels niet te hanteren.
    Hoe in vredesnaam moet hij deze regels kennen? Laten we ze dan aub opnemen in de forumregels.
    //off topic

Dat zingen zou nog wel is een lager probleem kunnen zijn, maar ik ben absoluut geen expert op dit gebied.
    Lijkt me wel wat snel eigelijk, want het is best een nieuwe auto.

off topic
    dat voorstellen is leuk voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de nieuwkomers maar, ik denk dat het grootste deel van de mensen nooit of nauwelijks kijkt in het voorstel topic .

mij kan het weinig schelen of iemand zich wel of niet voorstelt,als ik iemand kan helpen doe ik dat,het forum is ook juist bedoeld om geholpen te worden en, andere te helpen door je kennis te delen .

on topic
    dat het geluid niet meer hoorbaar is bij het opschakelen zou kunnen komen omdat andere geluiden overheersen zoals wind en, motor geluid.
    je zou kunnen kijken of er wat olie lekt bij de versnellingsbak/plug/aandrijfas ,misschien is je bakolie niveau te laag.

je kan ook 1 voorwiel opkrikken ,in ze versnelling zetten en,het wiel laten draaien zo kan je misschien horen waar het geluid vandaan komt.

wat het ook kan zijn is een verbogen ankerplaat die tegen de remschijf aanloopt,of een wiellager ,hoor je het erger als je naar links of rechts stuur?
    probeer stationair van links naar recht te sturen op een parkeerplaats met je ramen open zodat je het geluid goed kan horen.

Ik kan me er niet echt druk om maken, Voorstellen of niet…

Zingen, van de M20-6bak is inderdaad een Defect lager / tandwielen, deze bak zou daarvoor vervangen / gereviseerd moeten worden.

Willem

// Ook even off topic:
    Vooreerst dank aan de mensen die me willen helpen.
    Zelf ben ik niet zo’n computergenie, ik ben al blij dat ik mijn weg vind op fora als dit hier (ziet er overigens goed uit, proficiat). Ik heb via de “zoekfunctie” gezocht naar “voorstel”, “ik stel me voor” en dergelijke trefwoorden, maar een “voorsteltopic” heb ik hier niet gevonden (zal wel aan mij liggen). Dus aan diegene(n) die er eerst aanstoot aan namen dat ze me niet kenden, mijn excuses, en hier gaan we dan: ik ben Patrick uit Ninove, Vlaanderen (België…), ben 52, probeer mijn dagelijks brood te verdienen in Brussel, ben een doe-het-zelver, verbouw zelf mijn stulpje en heb schoenmaat 41 :-). Ik heb 3 groooooote kinderen en de Astra is van mijn dochter.
    Voilà. Hopelijk stoot ik niemand meer voor ’t hoofd, want het was niet mijn bedoeling om gevoelige zieltjes te raken of op tenen te trappen. dus nogmaals: dank aan de begripvolle mensen. Zelf ben ik niet zo lichtgeraakt, anders was ik hier inderdaad niet teruggekeerd ;-)
    // einde off topic, dan nu on topic maar :-)

Aan wim-v6: Ik hoop dat het geen zware kosten zijn, want ik hoor niet graag praten over een defecte versnellingsbak… Na 95000 km zou dat toch niet mogen?

Aan b07: na het opschakelen hoor ik het niet meer, ik geef toe dat de omgevingsgeluiden het kunnen overstemmen, maar zelfs met de ramen open en bijvoorbeeld in tweede zonder gas geven, hoor je ’t ook al niet meer. Vandaar dat ik wat bang ben. Dank wel voor de tip om de auto eens op te krikken. De auto is van mijn dochter, als ze nog eens thuis is, probeer ik dat eens :-)
    De ankerplaat is het niet, dat heb ik nagekeken, ook de stofkappen van de steekassen zijn in orde. Olie heb ik niet meteen gemerkt, maar ik heb nog niet onder de auto gekeken, dat ga ik volgende keer eens doen.

@cocopat wrote:

// Ook even off topic:
    Vooreerst dank aan de mensen die me willen helpen.
    Zelf ben ik niet zo’n computergenie, ik ben al blij dat ik mijn weg vind op fora als dit hier (ziet er overigens goed uit, proficiat). Ik heb via de “zoekfunctie” gezocht naar “voorstel”, “ik stel me voor” en dergelijke trefwoorden, maar een “voorsteltopic” heb ik hier niet gevonden (zal wel aan mij liggen). Dus aan diegene(n) die er eerst aanstoot aan namen dat ze me niet kenden, mijn excuses, en hier gaan we dan: ik ben Patrick uit Ninove, Vlaanderen (België…), ben 52, probeer mijn dagelijks brood te verdienen in Brussel, ben een doe-het-zelver, verbouw zelf mijn stulpje en heb schoenmaat 41 :-). Ik heb 3 groooooote kinderen en de Astra is van mijn dochter.
    Voilà. Hopelijk stoot ik niemand meer voor ’t hoofd, want het was niet mijn bedoeling om gevoelige zieltjes te raken of op tenen te trappen. dus nogmaals: dank aan de begripvolle mensen. Zelf ben ik niet zo lichtgeraakt, anders was ik hier inderdaad niet teruggekeerd ;-)
    // einde off topic, dan nu on topic maar :-)

Aan wim-v6: Ik hoop dat het geen zware kosten zijn, want ik hoor niet graag praten over een defecte versnellingsbak… Na 95000 km zou dat toch niet mogen?

Aan b07: na het opschakelen hoor ik het niet meer, ik geef toe dat de omgevingsgeluiden het kunnen overstemmen, maar zelfs met de ramen open en bijvoorbeeld in tweede zonder gas geven, hoor je ’t ook al niet meer. Vandaar dat ik wat bang ben. Dank wel voor de tip om de auto eens op te krikken. De auto is van mijn dochter, als ze nog eens thuis is, probeer ik dat eens :-)
    De ankerplaat is het niet, dat heb ik nagekeken, ook de stofkappen van de steekassen zijn in orde. Olie heb ik niet meteen gemerkt, maar ik heb nog niet onder de auto gekeken, dat ga ik volgende keer eens doen.

Het zou inderdaad niet zo mogen zijn dat bij deze km-stand er al (slijtage)schade is ontstaan aan de bak. Het gebeurt alleen wel (eens).
    Het feit dat het geluid bij het opschakelen over is kan goed. We hebben hier thuis ook een wagen gehad waarvan alleen de vijfde versnelling (van de 6) zong. In de 4 of 6 merkte je niks. Is uiteindelijk een dure gereviseerde bak geworden (bij 180k km), weliswaar geen Opel. De vijfde versnelling was dan ook een handige versnelling om te hebben (veelgebruikt).

Echter vermeld je wel dat het geluid alleen bij de eerste versnelling te horen is. Je zou ermee door kunnen rijden en optrekken vanuit de twee, maar ideaal is anders.

Veel laag toeren rijden, ja, dan kan dit zeker bij lage kmstanden voorkomen..

Het is niet de eerste die onder de 100.000km gaat, topscore gelezen voor een M20bak is jawel 13.000km..
    Ruil of gebruikte bak, dus Flinke kosten inderdaad.

Willem

@wim-v6 wrote:

Veel laag toeren rijden, ja, dan kan dit zeker bij lage kmstanden voorkomen..

Het is niet de eerste die onder de 100.000km gaat, topscore gelezen voor een M20bak is jawel 13.000km..
    Ruil of gebruikte bak, dus Flinke kosten inderdaad.

Willem

Lijkt me dat er meer schade ontstaat bij het te vroeg opschakelen? (Of in een te lage versnelling hellingen nemen).

Laagtoerig rijden ( 1800-2000 rpm) lijkt me niet zo’n probleem om te cruisen (je hebt immers al momentum). Wil je echter versnellen zou ik toch effe terugschakelen…

ligt aan de dieselmotor, een VW 1.9TDI Begint al te rukken bij 800 toeren, de 1.9CDti’s van Opel trekken bij 1400 toeren ook al Behoorlijk..

je moet niet als een benzinemotor denken he, Trouwens, mijn V6 begint er bij 1800 toeren ook al flink aan te trekken hoor… (laag compressie Rules / gemeten 200Nm bij 1000 toeren, 230 bij 1500 toeren 270 bij 2000 toeren)

Willem

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.