auto wordt warm in file

Forumindex Forums Modellen Astra auto wordt warm in file

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215894

    Hallo leden,

    Ik heb nog niet zo heel lang een astra f gekocht. bj 1995, 270.000 km op de klok, dus aardig ingereden zou ik zeggen :P. Maar nu stond ik gister vanwege het koude winterse weer wat langer voor een stoplicht, 15/20 minuten, en zag ik dat de temperatuur meter steeg naar de 95 graden. Wanneer ik rij blijft deze keurig rond de 85 zitten. Daarnaast blijft de auto, ook wanneer die warm is, aardig roken. Nu ben ik bang voor een lekke koppakking. Echter rijdt de auto verder prima. Heeft 1 van jullie tips hoe ik dit uit kan sluiten?

    #17584805

    welke motor heb je want de mijne is een 1.8 16v deze gaat de thermostaat pas open bij 98 graden

    #17584806

    origineel gepost door hanskadett
    welke motor heb je want de mijne is een 1.8 16v deze gaat de thermostaat pas open bij 98 graden

    Uhmm het is een 1.6 16v (X1.6XEL)

    Bij de 95 graden hoorde ik wel “iets” aanslaan, ik denk om de motor van koeling te voorzien.

    #17584807

    koelvin gaat misschien niet aan, kan je checken ;)
    Als dat zo is, kan de stekker / schakelaar stuk zijn

    #17584808

    @xladage
    Mag ik vragen waarom??

    Het is normaal dat de temperatuur oploopt als je een tijdje stil staat. Daarnaast heb je met dit weer wat meer last van condens in de uitlaat waardoor deze wat meer lijkt te roken ;)

    Als je het niet vertrouwd kan je altijd een compressie en en lektest laten uitvoeren, maar dit lijkt me niet nodig als de koelvloeistof netjes op pijl blijft.

    #17584809

    origineel gepost door Powercorsa

    @xladage

    Mag ik vragen waarom??

    Het is normaal dat de temperatuur oploopt als je een tijdje stil staat. Daarnaast heb je met dit weer wat meer last van condens in de uitlaat waardoor deze wat meer lijkt te roken ;)

    Als je het niet vertrouwd kan je altijd een compressie en en lektest laten uitvoeren, maar dit lijkt me niet nodig als de koelvloeistof netjes op pijl blijft.

    Ok dankjewel..
    Ga ik dat in de gaten houden :)

    #17584810

    Je zou kunnen kijken om een nieuwe thermostaat te monteren is niet zo,n klus en niet kostbaar .dan heb je dat uitgeloten en ik vind bij stilstaan die temp niet schokkend bij mij vectra x16xel springt dan me koelvin aan .

    en dat beetje extra rook houd je koelvloeistof is in de gaten en kijk is naar de olie ,draai je vul dop is los ??beetje mayonaise achtig dat is dan condens met olie en ja hij rookt nu wat meer koud buiten en warme vochtige lucht uit de uitlaat,,kijk is op het dak als de cv ketel nu aan springt ook rook zie je bij wat warmer weer ook niet .

    ff geen zorgen maken .

    #17584811

    origineel gepost door Famempeters
    Je zou kunnen kijken om een nieuwe thermostaat te monteren is niet zo,n klus en niet kostbaar .dan heb je dat uitgeloten en ik vind bij stilstaan die temp niet schokkend bij mij vectra x16xel springt dan me koelvin aan .

    en dat beetje extra rook houd je koelvloeistof is in de gaten en kijk is naar de olie ,draai je vul dop is los ??beetje mayonaise achtig dat is dan condens met olie en ja hij rookt nu wat meer koud buiten en warme vochtige lucht uit de uitlaat,,kijk is op het dak als de cv ketel nu aan springt ook rook zie je bij wat warmer weer ook niet .

    ff geen zorgen maken .

    Ja inderdaad bij 95 graden hoor ik een koelvin aanslaan.. Dus die werkt prima. Zojuist ook nog even naar het oliepijl gekeken (bij een koude motor) deze was prima oliegekleurd rond de 1 liter. Ook nog even naar de dop van de olie gekeken, hier is niks voor mayonaise achtige-drap te vinden ofwel ook gewoon schoon.. Morgen even koelvloeistof bijvullen en deze maar even regelmatig controleren.
    Wat betreft die thermostaat, dat wordt stap 2. Als ik me echt zorgen ga maken ;).
    Bedankt voor jullie tips!

    #17584812

    Mijn vectra met 1.6XEL, werd ook vaak zat 95 graden, dan gaat de thermostaat pas open. niks aan de hand dus.

    #17584813

    Bij mijn vorige X16XEL ging de koelvin ook pas tegen het rode aan. Bedrijfstemperatuur was net iets meer dan 90 graden.

    Bij mijn huidige Omega is het heel anders, bedrijfstemperatuur is stuk minder dan 90 graden en laat hem heel vaak stationair draaien, of in de file en er gebeurt niks met de motortemperatuur.

    Dus naar mijn idee is het normaal kwa temperatuur, dat van die rook weet ik niet..

    #17584814

    origineel gepost door ColinH
    Bij mijn vorige X16XEL ging de koelvin ook pas tegen het rode aan. Bedrijfstemperatuur was net iets meer dan 90 graden.

    Bij mijn huidige Omega is het heel anders, bedrijfstemperatuur is stuk minder dan 90 graden en laat hem heel vaak stationair draaien, of in de file en er gebeurt niks met de motortemperatuur.

    Dus naar mijn idee is het normaal kwa temperatuur, dat van die rook weet ik niet..

    -offtopic

    de omega-A is een vals speler, bij deze draait de koelvin al dan niet langzaam maar wel altijd mee…

    Ontopic:

    De temperaturen zijn goed zoalng ze niet het rode in gaan.

    ik vind het dan ook altijd vreemd dat mensen zich zo’n zorgen als de meter rond de 95 of 100 graden komt, daar het rode vlak pas bij 110 graden zit. en dat is niet voor niks..

    Opel heeft een gesloten koelsysteem (druk systeem), door een iets hogere druk aan te houden kunnen ze de temperatuur hoger laten worden, wat het milieu en slijtage weer ten goede komt.

    Bedrijfstemperatuur van de X16XEL hoort tussen de 90 en 105 graden te liggen.

    Willem

    #17584815

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door ColinH
    Bij mijn vorige X16XEL ging de koelvin ook pas tegen het rode aan. Bedrijfstemperatuur was net iets meer dan 90 graden.

    Bij mijn huidige Omega is het heel anders, bedrijfstemperatuur is stuk minder dan 90 graden en laat hem heel vaak stationair draaien, of in de file en er gebeurt niks met de motortemperatuur.

    Dus naar mijn idee is het normaal kwa temperatuur, dat van die rook weet ik niet..

    -offtopic

    de omega-A is een vals speler, bij deze draait de koelvin al dan niet langzaam maar wel altijd mee…

    Ontopic:

    De temperaturen zijn goed zoalng ze niet het rode in gaan.

    ik vind het dan ook altijd vreemd dat mensen zich zo’n zorgen als de meter rond de 95 of 100 graden komt, daar het rode vlak pas bij 110 graden zit. en dat is niet voor niks..

    Opel heeft een gesloten koelsysteem (druk systeem), door een iets hogere druk aan te houden kunnen ze de temperatuur hoger laten worden, wat het milieu en slijtage weer ten goede komt.

    Bedrijfstemperatuur van de X16XEL hoort tussen de 90 en 105 graden te liggen.

    Willem

    Dankjewel Willem.

    #17584816

    mijn vrouw der astra G wordt helemaal niet warm met dit weer das pas erg

    #17584817

    De mijne wordt ook erg warm als ik in een langzaam rijdende rij rij. Meestal gebeurt dit als ik in een parkeergarage binnen ga.

    #17584818

    mijn astra g is nog nooit warmer geweest als 90. wat zeg ik, tussen de 80 en 90 in. dus nog niet eens 90. is dit normaal? ook in de file komt hij niet in de buurt van de 90. het lijkt mij normaal. niet dat ik mij er druk om maak, maar nu ik dit allemaal lees… het is een 1.6 8v 85pk uitvoering.

    nog een vraag, onder mijn blok hangt soms een druppel olie, het komt bij de bak vandaan. dus op de aansluiten van moter op bak. is dt niet erg volgens mij. op de staat is nog niks te zien.

    zal eerdaags weer eens kijken

    #17584819

    robert, ik heb dat ook met de mijne. In normale omstandigheden gebeurt er echt niets met de temp. Toen ik van de zomer in duitsland in de volle zon stond en de fan aansloeg, schrok ik ook even. Dat was bij mij in 1.5 jaar nog niet gebeurt.

    Jij hebt dan ook een diesel gok ik?

    #17584820

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door ColinH
    Bij mijn vorige X16XEL ging de koelvin ook pas tegen het rode aan. Bedrijfstemperatuur was net iets meer dan 90 graden.

    Bij mijn huidige Omega is het heel anders, bedrijfstemperatuur is stuk minder dan 90 graden en laat hem heel vaak stationair draaien, of in de file en er gebeurt niks met de motortemperatuur.

    Dus naar mijn idee is het normaal kwa temperatuur, dat van die rook weet ik niet..

    -offtopic

    de omega-A is een vals speler, bij deze draait de koelvin al dan niet langzaam maar wel altijd mee…

    Oke vandaar, ik begreep er niks van dat ie niet warm werd en dat t zo lang duurde, toen ik ‘m op haalde. :P

    #17584821

    origineel gepost door blue.gsi
    mijn vrouw der astra G wordt helemaal niet warm met dit weer das pas erg

    waarschijnlijk 1.6 8V….

    Thermosstaat kapot..

    van deze moet de distri lod om te vervangen..

    Willem

    #17584822

    das kut ik dacht ff 2 boutjes los en hoppa.maar dus niet dan blijft ze maar lekker in de kou zitten

    #17584823

    nee, is een 1.6 8v met 85pk. de nieuwere typ dus.


    @willem
    . mijn astra wordt wel warm, kachel ook, alleen de temperatuur meter loopthoger op dan 85, is dit normaal? ik heb nog garantie namelijk:angel

    #17584824

    knijp eens in de slangen van de koeling, als deze keihard zijn is je koppakking 9 van de 10 keer lek…

    #17584825

    Hallo allemaal,

    heb een astra f uit 97 , de meter komt niet eens omhoog, blijft altijd in het blauwe gedeelte :o, wordt wel gewoon lekker en snel warm, na twee km komt er al warme lucht uit, een keer toen ik hem net gekocht had (na een uurtje dus echt net)in de file liep de temperatuur flink op, toen we weer konden rijden sloeg hij af(noodloop of zo), na een poosje kon ik hem weer starten, daarna nooit meer gehad??(luchtbel misschien),

    grtjes arius

    #17584826

    lees bovenstaand..

    in het bericht wat ik type staat al dat het rode vlak op je meter pas bij 110 begint, en dat dat niet voor niks zo is gedaan..

    Bedrijfstemepraturen van opel motoren liggen tussen de 90 en 105 graden.

    Mag iets kouder zijn (85graden).

    Willem

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.