Auto valt uit, garage kan oorzaak niet vinden

Forumindex Forums Modellen Astra Auto valt uit, garage kan oorzaak niet vinden

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Heeft iemand een idee wat de oorzaak van het volgende kan zijn? :

Nadat ik een stuk op de snelweg heb gereden en vervolgens op de afrit het koppelingspedaal intrap valt de motor uit en gaan alle controle lampjes branden. Na een minuut of 3 wachten start de auto weer en is er niets meer aan de hand.

Vlak voordat de auto uitvalt merk ik het volgende: de auto schok wanneer ik het gaspedaal even los laat en weer intrap. zolang ik gas blijf geven en het koppelingspedaal niet intrap blijft hij het doen. Binnen de bebouwde kom is de auto nog nooit uitgevallen, ook loopt hij dan netjes stationair. In het begin viel de auto een enkele keer uit, tegenwoordig meerdere keren per week.

Ik heb hem bij 2 verschillende garages gebracht maar beide zijn er niet in geslaagd het probleem te verhelpen. De garage gaf aan dat er geen foutcode wordt getoond wanneer de auto met de computer wordt uitgelezen. Het gaat om een Opel astra 1.6i-16v uit 2003.

Nokkenassensor, Krukassensor, EGR klep

Nokkenassensor, Krukassensor, of een vacuum of terugval in de toevoer van de brandstof.

Hallo Richard en welkom op het forum.

Ik had een soortgelijk probleem als jou. Echter kon ik na het uitvallen de auto direct weer starten.

Ik heb hier ook een aantal topics over aangemaakt. Klik even op m’n naam en zoek naar berichten van gebruiker. Als je er even doorheen scrolt zul je vanzelf topic titels tegenkomen die je bekend voor zullen komen.

Succes en laat even weten wat er mis is bij jou!

Bedankt voor de reacties.

De nokkenassensor was al vervangen maar dat bleek het niet te zijn. Wellicht dat de andere opties het probleem verhelpen. To be continued…

Groet,
    Richard

Krukassensor zoals aangegeven, of een hangende EGR klep.

Willem

Waar kom je ergens vandaan Richard?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.