auto valt stil na koude start bij koppelen. motor warm ok

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum auto valt stil na koude start bij koppelen. motor warm ok

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242672

    Hallo, Ik heb een vectra GTS uit 2006. 1.8. Bij koude start rijd hij ongeveer 1km goed en daarna valt hij uit bij koppelen voor bv stoplicht en op rotonde (meteen geen stuurbekr. lekker link). Als de motor daarna een beetje warm is is ook het probleem weg. Dit probleem is alleen bij koude motor en onder de 8 graden celcius. Als je nog bolt en je laat koppeling weer opkomen loopt hij direct als een zonnetje. Dealer kan niks vinden en er zijn geen foutcodes. EGR vervangen, klepspeling bekeken,bougies vervangen enz. Iemand ervaring of bekent met dit probleem? Ik hoor het graag. Kost steeds behoorlijk veel onderzoekgeld en 0 resultaat. groeten Ramon

    #17932563

    @ramonA320 wrote:

    Hallo, Ik heb een vectra GTS uit 2006. 1.8. Bij koude start rijd hij ongeveer 1km goed en daarna valt hij uit bij koppelen voor bv stoplicht en op rotonde (meteen geen stuurbekr. lekker link). Als de motor daarna een beetje warm is is ook het probleem weg. Dit probleem is alleen bij koude motor en onder de 8 graden celcius. Als je nog bolt en je laat koppeling weer opkomen loopt hij direct als een zonnetje. Dealer kan niks vinden en er zijn geen foutcodes. EGR vervangen, klepspeling bekeken,bougies vervangen enz. Iemand ervaring of bekent met dit probleem? Ik hoor het graag. Kost steeds behoorlijk veel onderzoekgeld en 0 resultaat. groeten Ramon

    Wacht even op Willem, die zal zo wel reageren en heeft altijd bruikbare en goede informatie.

    #17932562

    Hoop het. Weet het niet meer. Dealer ook niet.

    grtjes ramon

    #17932566

    Vervuilde stappenmotor en gasklephuis misschien?
    Als je dan koppeling intrapt dan zakt die weg.
    En staan er foutmeldingen in het systeem, is de vectra uitgelezen?

    Groetjes,
    Sander

    #17932561

    Is allemaal schoongemaakt. auto is ook uitgelezen. geen foutmeldingen.

    grtjes ramon

    #17932574

    Je heb toevallig geen lpg auto , ik had namelijk het zelfde maar dan met een g3 erin.
    Vec 18 xer
    gr Leo

    #17932558

    ind met lpg. heeft het met benzinerijden en op lpg. Ook als de zekering vd lpg eruit is. Het is een BRC installatie.

    grtjes ramon

    #17932573

    Maak je borst maar nat .
    Bij mij is er een compleet nieuwe cilinder kop opgegaan ( 1500000 km ) heb wel gelijk de lpg er uit gehaald ivb dat ik geen km meer maak , het revisie bedrijf in Delft vertelde mij dat ik dit anders weer zou krijgen , bleek ook bij navraag , er was al een nw kop bij ongeveer 65000 km gewisseld , blijkt bij veel 18 xer ’s voor te komen.
    Sterkte in de strijd .
    gr Leo .

    #17932575

    Heb je een Z18XE of een Z18XER? Is het de 2e dan word je niet vrolijk want die blokken kunnen niet op lpg lopen met een originele kop.

    #17932568

    Dat zou slecht nieuws zijn. Ik heb er nu 60000 km mee gereden en heb als extra bescherming een electrische flashlube in laten bouwen. LPG inbouwer vertelde dat dit de motor zou beschermen wat ook veel gebruikt wordt bij amerikaanse autos. Wat wel erg raar is aan de klacht is dat het alleen onder de 10 graden celcius gebeurt. Hoe is dat dan te verklaren? En wat was er dan kapot aan jouw cilinderkop toen ze besloten hem te wisselen? Had je ook de klacht alleen als het koud was en alleen de eerste 2 minuten na de koude start? Lijkt mij dat als de kop kapot is hij altijd kuren zou moeten vertonen. Zelf denk ik aan een input van een of andere temp. sensor maar daar is naar gekeken. Kan de sensor mischien wel werken maar dat hij zn meetrange verlegt. Dat bv de auto al heel snel een hogere incorrecte temp.input krijgt en dus zn brandstof gaat verminderen?

    grtjes ramon

    ps het is een z18xer

    #17932567

    Zelfs met een aangepaste kop raade hij het af , die zit er bij mij op splinternieuw op met aangepaste klepzittingen , maar hij zij echt , als die goed loop en je wil er nog een poos plezier aan hebben gooi die g3 eruit ,
    gr Leo.
    Het uitvallen was in de zomer en in de winter en werd steeds erger , had het ook op het forum gezet kreeg toen ook veel reactie’s .
    Oja die flashlube zat er bij mij ook in.

    #17932565

    Dat uitvallen had ik ook met m’n Astra F 1.8i, afremmen + koppeling = uitvallen.
    Ook 1x boven de 3000 toeren viel hij uit, de 2e keer niet??
    Van alles vervangen, NIKS hielp.
    Was het zo beu, dat ik hem maar naar de sloop heb gedaan ( ok, ook mede door de roest )

    Hoop dat je het vind/iemand het weet, want het is bloed irritant!

    #17932559

    krukas positie sensor?

    #17932570

    Z18XER, ga dan maar uit van T lage Compressie door verbrande klep(pen). ook met Flashlube…

    Er zijn wel aangepaste koppen te krijgen voor deze motoren..

    Info anders even bij carloastra op dit forum.

    Willem

    #17932560

    Compressie is gemeten en was goed.

    #17932564

    Hier exact hetzelfde probleem….
    viewtopic.php?f=6&t=163432

    #17932571

    @ramonA320 wrote:

    Compressie is gemeten en was goed.

    Ja wat is goed..

    Veel garages nemen al genoegen met 10 a 12 bar, en dat is TE LAAG voor deze motoren…

    Cilinder lektest geeft uitsluitsel..

    #17932569

    Wat ook opvallend is, is dat als je koud start en je zet de lampen aan de lichtsterke varieert als je bv gas geeft of stationair. Ook het beeldschrmpje binnen flikkert dan vaak. Misschien rare vraag maar een accu heeft ook vaak last van kou. Zou die misschien rare dingen veroorzaken als hij niet 100% is. Starten doet hij nog wel o.k.

    grtjes ramon

    #17932572

    ja kan heel goed, een Slechte accu kan rare dingen veroorzaken, zeker bij Can-Bus gestuurde auto’s als de Vectra-C

    Willem

    #17932576

    Hallo,

    Auto valt nog steeds uit alleen valt nu na uitvallen ook stuurbekrachtiging (tijdens rijden) uit. Heb wel remdruk. Na uitschakelen contact en weer starten doet hij het weer. Accu ook gewisselt en spanningen vd regelaar gemeten .13.8v tijdens draaien en stabiel bij verschillende toerentallen.
    Is het toeval met die stuurbekrachtiging of is het aan het uitvallen te koppelen.

    grtjes ramon

    #17932577

    Slechte aarding?

    #17932578

    Als de motor uitvalt word de Stuurbekrachtiging AUTOMATISCH uitgeschakeld, niets vreemds dus daaraan.

    Remdruk blijft nog een aantal rem acties aanwezig als de motor niet draait..

    Willem

    #17932579

    Hallo,
    Weer bij garage gezet voor verder onderzoek. Nu vinden ze ineens wel dat de klepspelling te weinig is bij de uitlaatkleppen. Spelling is 0.10 en moet tussen de 0.26-0.35 zitten. Flink verschil dus. Compressie was op 3 cilinders 10 en 1 cilinder 11. Volgens instelwaarden moet dit tussen de 10 en 11 liggen. Iemand had het over een lektest. Dit zou ik wel willen om uit te sluiten dat de zittingen uitgesleten zijn. Is dit makkelijk zelf te doen of wat zou dit aan arbeidtijd kosten? Kosten lopen wel en beetje uit de klauwen. Garage kan wel kleppen stellen maar dat kost 700 euro zonder zekerheid dat de klacht weg is. Hoe weet ik zeker dat het klepstellen zal helpen en niet dit geld over de balk gooi omdat zittingen kapot zijn?

    grtjes ramon

    #17932580

    Ga er maar vanuit dat je hier aan kan:

    viewtopic.php?f=6&t=163432

    Neem anders eens contact op met Carloastra hier van het forum…

    Willem

    #17932581

    Hallo,
    Op het forum hadden ze dus gelijk. Was de kop. Heb er nu een lpg geschikte op laten zetten en hij rijd weer perfect. Bedankt allemaal.

    gtjes ramon

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.